ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

۲۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

کودکان شما زمانی که در سنین کودکی به سر می‌برند، باید با چاقی آن‌ها مبارزه کرده و وادارشان کنید به ورزش کردن. چرا که در این صورت احتمال بروز هرگونه مشکلات سلامتی در سنین بزرگسالی کاهش می‌یابد. علاوه بر این نکته، داشتن تحرک در کودکان باعث افزایش اعتماد به نفس و احساس شادابی و سرزندگی در آن‌ها می‌شود.اساس سبک زندگی سالم به رژیم غذایی و داشتن تحرک و حرکات ورزشی بر می‌گردد. علاوه بر اینکه با حفظ این موارد باید سبک زندگی سالمی را برای خود و خانواده تان به وجود آورید، همچنین باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید تا مطمئن شوید کودکتان نیز دنباله روی این شیوه زندگی بوده و به زندگی کم تحرک دچار نمی‌شود.

در این شرایط فرزندتان در محیطی رشد می‌کند که محرک‌های ذهنی و فیزیکی حضور دارند و اهمیت مراقبت از بدن و جسم خود را نیز درک می‌کند. برای این منظور انجام تمرینات و ورزش‌های مهیج می‌تواند آن‌ها را به تحرک و دوری از چاقی تشویق کند.

 

۱- هنر‌های رزمی

5 ورزش جذاب و پرنشاط برای جلوگیری از چاقی کودکان

هنر‌های رزمی انواع گوناگونی دارد. شما می‌توانید با توجه به سن فرزند خود و هدفی که به دنبال آن می‌گردید یکی از این هنر‌های رزمی را انتخاب کنید. این نوع ورزش باعث می‌شود کودکان احساس شادابی و لحظات خوشی داشته باشند و در عین حال وزن خود را نیز کاهش دهند. علاوه بر این رعایت نظم، احترام، استقامت، کنترل بدن و اعتماد به نفس از مواردی است که کودکان در حین آموزش هنر‌های رزمی یاد می‌گیرند.

فرقی نمی‌کند کدام ورزش را انتخاب کرده باشید، ولی باید به کودک خود اهمیت انجام نرمش‌های کششی و گرم کردن قبل از شروع فعالیت‌های فیزیکی را آهسته آهسته بفهمانید. پس در این مورد فرزندتان قبل از انجام حرکات رزمی باید بدن خود را گرم کند. در این حالت احتمال آسیب دیدن کاهش و همزمان تلاش آن‌ها افزایش می‌یابد و به هدف نزدیکتر می‌شوند. هنر‌های رزمی دسته‌ای از ورزش‌ها به شمار می‌روند که فعالیت زیادی دارند، در نتیجه باعث می‌شود کودکان کالری زیادی بسوزانند و در عرض چند ماه به طور طبیعی وزن خود را کاهش دهند.

 

۲- فوتبال

5 ورزش جذاب و پرنشاط برای جلوگیری از چاقی کودکان

فوتبال ورزش مناسبی برای کودکان محسوب می‌شود چرا که آن‌ها واقعا از فوتبال لذت می‌برند. با وجود آنکه گزینه‌های دیگری هم برای ورزش و انجام فعالیت‌های فیزیکی وجود دارد، ولی فوتبال ورزش بسیار پر تلاشی است که با چاقی کودکان مبارزه می‌کند. همچنین فوتبال انجام کار گروهی، سرعت، مهارت، تلاش، استراتژی و هوش را در کودکان تقویت می‌کند.
یکی دیگر از مزیت‌های فوتبال این است که معمولا در فضای باز انجام می‌شود. انجام تمرینات ورزشی فوتبال به کودکان اجازه می‌دهد تا از نداشتن تحرک دوری کنند. یک توپ فوتبال هدیه فوق العاده‌ای برای هر کودکی خواهد بود.

 

۳- شنا

5 ورزش جذاب و پرنشاط برای جلوگیری از چاقی کودکان

شنا ورزش ایده آلی برای هر محدوده سنی است، ولی در این مطلب آن را به طور ویژه برای کودکان پیشنهاد می‌کنیم. تبدیل کردن فعالیت‌های فیزیکی به بازی باعث می‌شود کودکان آن را به شکل اجبار نبینند و در نتیجه برای انجام آن بیشتر انگیزه داشته باشند و تشویق شوند. این یک امر ضروری است که والدین به طور مداوم کودکی را که درون آب فعالیت می‌کند را تحت نظر داشته باشند. خصوصا اگر کودک خود را به یک استخر خصوصی برده اید که نجات غریقی در آنجا وجود ندارد، باید حواس خود را بیشتر جمع کنید و مراقب فرزند خود باشید.

شنا یکی از کامل‌ترین ورزش‌هایی است که تمام بدن را به فعالیت و حرکت وادار می‌کند. این ورزش علاوه بر اینکه به کاهش وزن کمک می‌کند، باعث می‌شود کودکان اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند چرا که باید در مقابل دیگران با ظاهر و لباس مخصوص حاضر شوند.

 

برای اجاره زمین چمن مصنوعی تهران به سایت ورزشی آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

۴- طناب زدن

5 ورزش جذاب و پرنشاط برای جلوگیری از چاقی کودکان

یکی از بازی‌های قدیمی که میزان کالری بالایی می‌سوزاند، طناب و پرش با آن است. به همین دلیل تعجبی ندارد که چرا همه بوکسور‌ها در سراسر جهان طناب زدن را در بخشی از تمرینات آموزشی خود قرار داده اند. طناب زدن ماهیچه‌های شکمی و پا را به تحرک وادار می‌کند، تحمل و مقاومت بدن را افزایش می‌دهد و عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد. به همین دلیل در سال‌های اخیر این ورزش یا بازی تکامل پیدا کرده است. گوش دادن به موسیقی برای هماهنگ شدن با این فعالیت، انجام آن را لذت بخش‌تر می‌کند و باعث می‌شوند کودکان برای آواز خواندن در حین طناب زدن انگیزه داشته باشند. طناب زدن همچنین ریتم، هماهنگی، استقامت و مهارت‌های حرکتی را تقویت می‌کند.

 

۵- هولا هوپ

5 ورزش جذاب و پرنشاط برای جلوگیری از چاقی کودکان

این ورزش یا بهتر است بگوییم بازی، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سراسر جهان است. این ورزش شامل چرخاندن کمر حول یک حلقه پلاستیکی در شرایطی است که روی زمین نیفتد. برای اینکه بتوانید این بازی را به درستی انجام دهید، باید فقط باسن خود را تکان دهید. در نتیجه با انجام حرکات صحیح، این ورزش به یک بازی جالب و هیجان انگیز تبدیل می‌شود تا بتواند از چاقی کودکان هم جلوگیری کند. این ورزش هماهنگی، انعطاف پذیری، ریتم و تعادل را تقویت می‌کند و باعث کاهش وزن کودکان نیز می‌شود.

 

منبع:

https://vibre.net/attractive-and-fun-sport-to-prevent-childhood-obesity

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۰۰ ، ۱۳:۰۷
زهرا زمانلو

والیبال ایران از رشته های جذاب و پرطرفدار است و با توجه به نتایج تحقیقات، بعد از ورزش فوتبال در سیاست های برنامه ریزان صنعت ورزش جایگاه ویژه ای دارد. سابقة والیبال ایران بسیار طولانی است. رونق چشمگیر این رشتة ورزشی بین سال های ۱۳۴۲-۱۳۵۰ بوده است.

 

در مناطق جغرافیایی کشور، به ویژه در شمال غرب، شمال شرق و نواحی مرکزی به این ورزش توجه ویژه ای شده است. در دهة اخیر، با توجه به حمایت همه جانبة فدراسیون والیبال ایران ، عناوین قهرمانی در مسابقات نوجوانان و جوانان در سطوح آسیایی و جهانی به دست آمده است.  ولی عناوین کسب شده در سال های گوناگون، ناهمگون و ناپایدار بوده است. اگرچه تعداد ورزشکاران این رشته کم است، سطوح مهارتی آن ها نسبتا خوب است و بیشتر بازیکنان بازی والیبال ایران از استان های تهران، مازندران و آذربایجان هستند.

برای اجاره زمین چمن مصنوعی در کرج به سایت اسان اسپرت مراجعه نمایید.

والیبال ایران

تعداد بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در سطوح قهرمانی و حرفه ای در ردة بزرگسالان بسیار اندک است و با توجه به حمایت چند باشگاه، همواره جمعیت زیادی از علاقه مندان ورزش والیبال از ادامة فعالیت و بازی در باشگاه ها باز می مانند. از طرف دیگر، هدایت و پشتیبانی نرم نظام گونه، قاعده مند و متکی بر اصول علمی در مسیر رشد و توسعة این رشته انجام نشده است. برنامه نظام مند در ابعاد والیبال تفریحی، قهرمانی، حرفه ای و آموزشی در جامعة ورزشی شکل نگرفته است و پشتیبانی برای بازیکنان زبده و نخبه در وضعیت کمی مناسبی قرار ندارد.

حلقه های مسیر ترقی بازی والیبال ایران گسسته و نامشخص است.

تیم والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ ملت های والیبال در سال های اخیر با درخشش خود ثابت کرده آینده ی درخشانی برای این رشته می توان تصور کرد. در سال ۲۰۱۴ تیم ملی والیبال ایران توانست با کسب مقام ششم بهترین رکورد خود را در این لیگ رقم بزند.تیم والیبال ایران در مسابقه والیبال ایران با سطوح مختلف عملکرد خوبی در سال های اخیر داشته است.

لیگ والیبال ایران

برنامه لیگ والیبال ایران به این صورت است که تیم ها در دو دور رفت و برگشت با یکدیگر بازی کرده و تیمی که بیشترین امتیاز را کسب میکند به عنوان قهرمان در برنامه لیگ والیبال ایران اعلام میشود.لیگ والیبال ایران از اعتبار نسبتا متوسطی در جهان ورزش برخوردار است و اغلب بازیکنان خوب خارجی جذب تیم های لیگ میشوند.

اشکال والیبال ایران کجاست؟

بحث استعدادیابی و مراکز و نهادهای حمایت کنندة مسیر ترقی ورزشکاران از سطوح آماتور تا سطح بالای مهارتی در برخی موارد مبهم است. وضعیت منابع انسانی دست اندرکار والیبال از قبیل مربی، داور، پرسنل و غیره مشخص نیست. ابعاد والیبال تفریحی، قهرمانی، آموزشی و حرفه ای به لحاظ برنامه ریزی و سیاست گذاری و مراکز حمایت کنندة آن ها به وضوح روشن نیست. بحث حمایت کنندگان مالی و امکانات و تجهیزات آن به صورت کمی مشخص نشده است. نحوه سیاست گذاری متمرکز یا غیر متمرکز آن بنا به استعداد محلی نامعلوم است. بررسی استانداردها و نحوة ارزیابی عملکرد با تکیه بر شاخص ها به درستی تعیین نشده است. به اهمیت والیبال آموزشی، به ویژه در مدارس کمتر پرداخته شده است.

کلاس والیبال

دیگر کشورها چه کرده اند؟

 در کشورهای دیگر برای توسعة والیبال در سطح ایالتی و کشوری تحقیقات زیادی انجام شده است؛ به طور مثال برنامة استراتژیک انجمن والیبال کوئینزلند در استرالیا به طراحی برنامة راهبردی برای سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ پرداخته است. در این طرح روی بخش های مشارکتی، بازاریابی، تجاری و بازرگانی و ساختار اداری و تشکیلاتی ورزش والیبال کار شده است. در انگلستان طرح توسعة ورزش انجام شده است که بهبود فناوری اطلاعات، افزایش نیروی انسانی، توسعة باشگاه ها و تعامل باشگاه ها و مدارس از مهم ترین اهداف آن بوده است. در کانادا برنامه ریزان دانشگاهی برنامه راهبردی برای ارتقای کیفی و کمی والیبال بین دانشگاهی برای سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹ طراحی کردند.

با رونق چشمگیر والیبال در استان ها نظر برنامه ریزان والیبال می تواند به سوی استان های فعال جلب شود تا با شناخت وضع موجود ورزش والیبال کشور راه کارهای اجرایی با رویکرد علمی تدوین نمایند.

متاسفانه تعداد تشکیلات فعال والیبال در استان ها اندک است که خود از از دلایل عدم پیشرفت والیبال در بسیاری از استان هاست. با توجه به وضعیت نامطلوب فعلی زیر ساختی، می بایست فدراسیون والیبال و باشگاه های حرفه ای کشور با برنامه ریزی مناسب و اصولی زمینه توسعه والیبال در سطوح پایه را فراهم نمایند، چرا که با توجه به سطوح پایه در همه جوانب اعم از تاسیس باشگاه ها، مدارس و کلاس های والیبال، توجه به آموزش مربیان در سطوح مختلف، ساخت سالن ها و زمین های والیبال، در اختیار گذاشتن امکانات استاندارد: توپ، تور و …. و با وجود استعدادهای انسانی بسیار غنی کشور می توان انتظار قهرمانی در تمام سطوح جهانی و در همه رده های سنی را داشت.

آسان اسپرت به منظور ترویج والیبال و هدایت علاقه مندان به والیبال، اقدام به معرفی کلاس ها، مدارس و باشگاه های والیبال ایران نموده است..

 

منبع:

https://blog.asansports.com/2019/05/31/%d9%88%d8%a7%d9%84%d9%8a%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d9%8a%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%ae%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%85%d8%a7-%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۰۰ ، ۰۸:۵۰
زهرا زمانلو

ورزش برای همه افراد در هر سن و شرایطی واجب است؛  اما برای دختران اهمیت بسیار بالاتری دارد؛ چراکه دختران مادران آینده این سرزمین هستند و درصورتی که بدنشان آمادگی و سلامت کافی نداشته باشد، نمی‌توانند نیروی از دست رفته در بارداری را به‌خوبی جبران کنند. بنابراین بهبود شرایط جسمی و روحی فقط یکی از نتایج ورزش مداوم برای دختران به‌شمار می‌آید.

برای مثال طبق گفته متخصصان عملکرد مغز دخترانی که ورزش می‌کنند، نسبت به سایر دختران بهتر است. آن‌ها قدرت یادگیری بیشتری داشته و در زمینه‌های مختلف عملکرد بهتری دارند. همچنین ورزش و به‌همراه آن موفقیت‌های مربوط به فعالیت‌های ورزشی اعتماد‌به‌نفس فوق‌العاده‌ای به روحیه آن‌ها تزریق می‌کند. انجام حرکات ورزشی علاو‌بر فواید روحی باعث کاهش امکان ابتلا به سرطان سینه و قرارگیری در معرض سیگار کشیدن می‌شود. 

 

برای رزرو سالن فوتسال تهران و سالن فوتسال کرج به اسان اسپرت مراجعه کنید.

1. ورزش شنا

بسیاری از افراد شنا را یکی از بهترین ورزش‌های دخترانه و انتخابی ایده‌آل می‌دانند. البته به‌طور معمول افرادی به شنا گرایش پیدا می‌کنند که ترسی از آب ندارند و سرسختی یکی از ویژگی‌های شخصیتی‌شان است. این ورزش یکی از مهارت‌های پرطرفدار در سطح دنیا محسوب می‌شود. برای این رشته ورزشی هم مسابقات ویژه‌ای در المپیک برگزار می‌شود. شنا نه‌تنها یک ورزش، بلکه یک مهارت در زندگی است. نجات افراد از آب، لذت بیشتر در سفر به رودخانه یا دریا و… نشان می‌دهد شنا را می‌توان بخشی از زندگی دانست.

شنا برای دختران

2. فوتبال

فوتبال را می‌توان ورزش دخترانه مهیج و پرتحرکی دانست. اگر دختر‌انتان انرژی و تحرک بالایی دارند، به‌احتمال زیاد از این ورزش لذت زیادی خواهند برد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد فوتبال می‌توان به دسترسی آسان، نیاز به امکانات کم و هزینه‌ی پایین اشاره کرد. اغلب شهر‌ها در کشورمان تیم‌های فوتبال تشکیل می‌دهند و این موضوع جست‌وجو دختران برای پیوستن به یک تیم فوتبال را ساده‌تر می‌کند. همچنین با فوتبال دختران می‌آموزند نسبت به جنس متفاوت خود در شرایط یکسانی هستند و نباید به فوتبال به‌عنوان یک ورزش پسرانه نگاه کنند.

ورزش های دخترانه

3. ورزش ژیمناستیک

هر دختربچه‌ای که اجرای هم سن‌وسال‌های خود در ژیمناستیک را دیده باشد، عاشق این ورزش می‌شود. اعتمادبه‌نفس، تعادل ذهن، سرعت در عملکرد فیزیکی و شرایط جسمانی مناسب دستاوردهای شگفت‌انگیز ژیمناستیک برای فرزندان شما است. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این رشته این است که دختر بچه‌ها از کودکی امکان شرکت در ژیمناستیک را دارند. به‌این‌ترتیب کودک شما از همان سنین خردسالی به این ورزش عادت می‌کند. از مزایای ژیمناستیک برای شخصیت کودکان، آشنایی با کار تیمی و یادگیری انجام گروهی کارهای مختلف است.

ژیمناستیک برای دختران

4. ورزش پینت‌بال

با دیدن فیلم‌هایی با موضوع پرنسس‌ها دختر‌ان شما به‌احتمال زیاد فکر می‌کنند که ضعیف یا شکننده هستند. اما باید دید در واقعیت هم همینطور است؟ آیا آن‌ها باید ظریف و آسیب‌پذیر باشند؟ به طور حتم جواب این سوال‌ها منفی است. پینت‌بال یکی ورزش‌های تهاجمی و البته کم‌خطر است. گاهی مردم به‌دلیل ماهیت اسلحه و خطر بالای آن فکر می‌کنند که بازیکنان در این فعالیت آسیب‌ می‌بینند. اما آسیب‌های اسلحه در پینت‌بال به‌لطف وجود لباس‌های ویژه به صفر درصد می‌رسد. ضمن این‌که این ورزش با روحیه تهاجمی‌ای که دارد دختران شما را انسان‌هایی بااراده و استوار تربیت می‌کند.

 

منبع:

https://kaghazrangi.ir/what-is-the-best-sport-for-girls/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۰۰ ، ۱۹:۲۱
زهرا زمانلو

فوتبال یک بازی گروهی و پر هیجان است که توسط دو تیم ۱۱ نفره شامل یک دروازه بان و ۱۰ بازیکن که در زمین فوتبال مستطیل شکل با ابعاد معین و طبق استاندارد فیفا برگزار می شود. این ورزش پرهیاهوی 90 دقیقه ای در ابعاد زمین فوتبال مستطیلی شکل، مورد علاقه همه گروه های سنی بوده و همیشه علاقه مندان و حتی تماشاچیان بسیاری را به خود جذب می کند.
بازیکنان این ورزش با انجام تمرینات مکرر و پرتحرک در زمین بازی فوتبال، فیزیک بدنشان تقویت شده و توانایی عضلات و میزان انعطاف پذیری و استقامت بدنشان افزایش می یابد. در نتیجه با بالابردن دقت و تمرکز شخص، میزان اعتماد به نفس، قدرت کنترل فشارهای روزانه زندگی و نیز حفظ فرد از بیماری ها، کیفیت زندگی فوتبالیست را ارتقا می دهد.

 

ابعاد زمین فوتبال استاندارد

یک زمین بازی فوتبال استاندارد بزرگسالان برای مسابقات بین المللی می بایست طولی برابر با ۱۱۰ تا ۱۲۰ یارد (قدم) داشته باشد. ابعاد زمین فوتبال معادل ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر است و عرض زمین فوتبال ۷۰ تا ۸۰ یارد معادل ۶۴ تا ۷۵ متر تعیین شده است. ابعاد زمین‌های مسابقات غیر بین‌المللی می‌تواند بین ۹۱ تا ۱۲۰ متر طول و ۴۵ تا ۹۱ متر عرض داشته و نباید مربع باشد.

اگر ابعاد زمین فوتبال را با خطوط عرضی به سه قسمت مساوی تقسیم کنیم:

 

۱.منطقه دفاع
در منطقه دفاعی زمین فوتبال که محوطه جریمه هر تیم در آن قرار دارد هر حرکتی در نتیجه مسابقه موثر بوده و ممکن است منجر به گل شود. در این منطقه  دروازه بان ، مدافع جلو ، مدافع آزاد (لیبرو) و دو مدافع کنار باید حضور داشته باشند. هافبک ها برای کمک به مدافعین نیز در این منطقه می توانند رفت و آمد داشته باشند.
 

2.منطقه حمله
منطقه حمله که در واقع منطقه دفاع تیم حریف محسوب می شود نیز محوطه جریم تیم مقابل در آن قرار دارد. در این ناحیه مهاجمین کنار و مهاجم نوک، هافبک ها و گاها مدافع آزاد یا یکی از مدافعین کنار در آن حضور دارند. در این منطقه که بسیار حساس است دروازه حریف مورد هدف گل قرار گرفته و سرعت بازی بالاتر است زیرا می بایست با بالابردن کیفیت بازی مدافعان حریف را پشت سر گذاشته و با وارد کردن توپ در دروازه مقابل به هدف اصلی بازی فوتبال برسند.

 

۳.منطقه یک سوم میانی زمین فوتبال
سازماندهی حرکت گروهی تیم ها به کمک مدافعین و هافبک ها و همچنین مهاجمین بیشتر در این منطقه بازی ساز انجام می گیرد. یک سوم میانی زمین فوتبال، ناحیه بی طرف برای دو تیم است که با تقویت بازی و کسب برتری در این قسمت توسط مربیان نتیجه بهتری در بازی اتفاق خواهد افتاد. اهمیت این منطقه از بازی بیشتر از دو منطقه دفاعی و حمله است به همین علت فوتبالیستها بیشتر تمایل به بازی در قسمت یک سوم میانی زمین فوتبال دارند. بازیکنانی که در این منطفه از زمین بازی قرار میگیرند با وجود داشتن وظایف متعدد و آزادی عمل بیشتر در جریان بازی تبدیل به فوتبالیست هایی تکنیکی تر و آماده تر می شوند. فضاسازی برای بازی هجومی در ناحیه حمله به تیم مقابل و جلوگیری از رسیدن توپ به منطقه دفاع تیم خودی از وظایف چندگانه هافبک ها در این منطقه است.

 

شما می توانید برای شرکت در کلاس والیبال و اجاره سالن فوتسال شیراز به سایت آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

نحوه خط کشی زمین فوتبال

علامت گذارى زمین فوتبال با خطوط سفید مشخص شده است. خطوط بلند مرز زمین را مشخص کرده و خطوط کوتاه مناطق هدف را نشان می دهند. ضخامت کلیه خطوط نباید بیشتر از ۱۲ سانتی متر باشد.
در خط کشی زمین بازى به وسیله خط میانى به دو نیمه مساوی تقسیم می شود. بازیکنان هر تیم تا زمانی که بازی شروع نشود باید در زمین خود مانده و اجازه ندارند از این خط عبور کنند.

 

خط کناری زمین بازی فوتبال

طبق استانداردهای فیفا محوطه زمین فوتبال را نشان می دهد که بازی در آن در جریان است. توپی که از این خط رد شود، باید با یک پرتاب دست بازیکن حریف به بازی برگردد. خط عرضی زمین نیز خط دروازه نامیده می شود که اگر توپ از این خط عبور کند، طبق مقررات فوتبال یا با ضربه دروازه یا با کرنر به بازی بازمی گردد.
قسمتی از حاشیه زمین فوتبال مخصوص محوطه فنی زمین بازی است که گاها با خط چین مشخص شده و روبروی نیمکت ذخیره‌های تیم می باشد که مربی هر تیم اجازه دارد از آن قسمت نکاتی را به بازیکنان تیمش گوشزد کرده و تیم خود را هدایت کند.

 

دایره وسط زمین فوتبال برای چیست؟

مرکز زمین نقطه ای کوچک و توپر است که در وسط خط میانى مشخص شده و یک دایره به شعاع ۹.۱۵ متر با مرکزیت آن رسم شده است. این دایره وسط زمین فوتبال مشخص کننده حداقل فاصله بازیکنان حریف در شروع حمله می باشد. توپ طبق قانون بازی بر روی نقطه مرکزی قرار گرفته و بازی از آن نقطه آغاز می شود و بازیکنان حریف می بایست خارج از این دایره وسط زمین منتظر شروع بازی باشند. 
همچنین اگر آخر بازی فوتبال به ضربات پنالتی جهت تعیین برنده بازی کشیده شود بازیکنان به غیر از دو دروازه بان و بازیکن ضربه زن فعلی باید در این دایره قرار بگیرند.

 

اندازه محوطه جریمه فوتبال

در جلوی هر دروازه محوطه مستطیل شکلی به عرض ۱۸ یارد معادل ۱۶.۵ متر و طول ۴۰.۳ متر، از خط دروازه، مشخص شده است که به محوطه جریمه یا به اصطلاح معمول محوطه هجده قدم یا منطقه پنالتی زمین فوتبال معروف است. این منطقه دارای چندین کارکرد است که برجسته ترین آنها مشخص کردن محدوده ای است که دروازه بان می تواند توپ را کنترل کند یعنی توپ را با دست لمس کرده و یا بگیرد و همچنین خطا بر روی بازیکنان حریف در این محوطه هجده قدم با ضربه پنالتی توسط داور فوتبال جریمه می شود.
خط های دیگر در این منطقه موقعیت توپ یا بازیکنان را در ضربات ایستگاهی، ضربه های دروازه، ضربات پنالتی و ضربات کرنر مشخص می کند.
اگر از نقطه مرکزی محوطه جریمه فوتبال، دایره ای به شعاع ۹.۱۵ رسم کنیم، قسمتی از آن دایره همان قوس پنالتی مشخص شده بالای محوطه جریمه می باشد و این دایره قرینه همان دایره وسط زمین بوده که تا خط مشخص شده خط دروازه تکمیل می شود.  نیم دایره جلوی محوطه جریمه، جزء محوطه جریمه و قوانین مربوط به آن محسوب نمی شود.

 

کاربرد محوطه شش قدم در فوتبال

محوطه شش قدم، محوطه کوچکتری در جلوی دروازه است که با فاصله ۶ یارد معادل ۵٫۵ متر در ۱۱ متر وجود دارد. می‌بایست ضربات شروع مجدد بازی در هنگام خروج توپ از خط عرضی زمین فوتبال از داخل محوطه شش قدم زده شود. مثلا زمانی که ضربه دروازه اعلام می شود همه بازیکنان می بایست خارج از این محوطه حضور داشته باشند و تا زمانیکه توپ از محوطه جریمه خارج نشده به این مکان وارد نشوند.

 

منطقه کرنر در زمین فوتبال

در ۴ گوشه زمین قوس کرنر با شعاع یک متر برای مشخص کردن جایگاه قرارگیری توپ جهت زدن ضربه کرنر نیز مشخص شده است و در هر طرف پرچم کرنر نیز جایگاه آن را مشخص می کند. زمانی که توپ توسط بازیکنان خودی از خط دروازه عبور کند ضربه کرنر از منطقه تعیین شده کرنر توسط بازیکنان حریف، بازی را دوباره به جریان می اندازد.

 

منبع:

https://www.iransporter.com/article/2032/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84.aspx

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۰۰ ، ۱۰:۱۱
زهرا زمانلو

شاید خیلی دوست دارید ورزش کنید، اما نه حال و حوصله‌اش را دارید و نه برنامه‌‌ای خاص و منظم، یا اینکه بدن‌تان آسیب دیده‌ است. شاید هم انقدر گرفتارید که «وقت ندارید سرتان را بخارانید» چه برسد به ورزش! با وجود تمام این آسمان ریسمان‌هایی که به هم بافتید، می‌خواهم بگویم که دقیقا باید از همین امروز ورزش کردن را شروع کنید! می‌دانید چرا؟ چون فواید ورزش خیلی فراتر از کم کردن وزن و خوش‌هیکل شدن است.

ورزش همه چیز را بهتر می‌کند؛ از کیفیت خواب گرفته تا انرژی و قدرت حافظه‌تان. ورزش به شما کمک می‌کند شادتر و متعادل‌تر زندگی کنید و از زندگی‌تان بیشتر لذت ببرید. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم چرا باید ورزش کنیم.

 

برای رزرو چمن مصنوعی تهران به اسان اسپرت مراجعه کنید.

۱. برای اینکه شادتر زندگی کنید

شاید گاهی اوقات خودمان هم حواس‌مان نباشد، اما در واقع ما همیشه به دنبال پیدا کردن راهی برای یک زندگی شاد هستیم و ورزش قطعا یک راه عالی و مطمئن برای داشتن زندگی شاد است. احساس شادی بعد از ورزش تصادفی نیست؛ بلکه کاملا علمی است. تحقیقی که در دانشگاه ایالت پِن (Penn) آمریکا انجام شد نشان داده است افرادی که ورزش می‌کنند نسبت به کسانی که میانه‌ی خوبی با ورزش ندارند، شادتر هستند. البته منظورمان از ورزش، هم نرمش‌های ملایم است و هم ورزش‌های شدید و قدرتی.

 

جالب است بدانید حتی افرادی هم که همیشه ورزش می‌کنند، روزهایی که فعالیت بدنی بیشتری دارند خوشحال‌تر هستند. نتیجه؟ با ورزش کردن آدم شادتری می‌شوید و اگر ورزشی که انجام می‌دهید کمی شدت و هیجان داشته باشد تأثیرش بیشتر هم می‌شود.

در آزمایش دیگری از یک اپلیکیشن تلفن همراه استفاده شد که به کاربران اجازه می‌داد تا میزان فعالیت، مکان و سطح شادی‌شان را در طول روز بسنجند. این اپلیکیشن طی یک سال بیش از ۳ میلیون پاسخ دریافت کرد و نتایج این تحقیق نشان داد که در جدول کارهایی که باعث شادی می‌شوند، ورزش کردن در رتبه‌ی دوم قرار دارد.

 

۲. برای اینکه یاد بگیرید هدف‌دار شوید و به هدف‌های‌تان برسید

چه تصمیم بگیرید که ۱۰ کیلومتر بدوید، چه مقدار وزنه‌ای که بلند می‌کنید یا مسافت دوچرخه‌سواری‌تان را بیشتر کنید، وقتی برای تناسب اندام‌تان هدف می‌گذارید و به آن هدف‌ها می‌رسید اعتماد‌به‌نفس‌تان چند برابر می‌شود. اما اگر تصمیم‌تان وسط راه عوض می‌شود، دانشمندان برای‌تان یک راه‌حل عالی سراغ دارند: هدف‌های دقیق و مشخص برای خودتان بگذارید.

در سال ۲۰۰۲ تحقیقی روی سه گروه از مردم انجام شد. گروه اول -گروه کنترل- باید تعداد ساعت‌هایی که در طول هفته ورزش می‌کردند را گزارش می‌دادند. گروه دوم -گروه انگیزه- علاوه بر کارهای گروه کنترل باید یک متن در مورد انگیزه هم می‌خواندند و گروه سه -گروه هدف- کارهای گروه‌های قبل را انجام می‌دادند و علاوه بر آن باید یک برنامه‌ی دقیق و مشخص می‌نوشتند که دقیقا چه روزی، چه ساعتی و کجا می‌خواهند ورزش کنند.

خب حدس می‌زنید کدام یک از این گروه‌ها موفق‌تر بوده‌اند؟ گروه ۳ با بیش‌ترین میزان همکاری (حدود ۹۱ درصد) اول شد. درحالی‌که گروه کنترل حدود 38 همکاری داشتند و گروه انگیزه هم با تنها ۳۵ درصد همکاری آخر شد.

حالا که قدرت هدف‌گذاری را درک کرده‌اید یک برنامه‌ی نرمش و ورزش درست و حسابی و دقیق برای خودتان دست و پا کنید تا هم از فواید ورزش استفاده کنید و هم اعتمادبه‌نفس‌تان بالا برود.

 

۳. برای اینکه خطر بیماری‌های قلبی را کم کنید

فواید ورزش : کاهش بیماری‌های قلبی

همین الان داروهای شیمیایی را کنار بگذارید و با روش‌های طبیعی از بیماری‌های قلبی پیشگیری کنید. دانشمندان در سال ۲۰۱۳ یک تحقیق بسیار گسترده انجام دادند و ۳۰۵ آزمایش را روی بیش از ۳۳۹,۰۰۰ نفر انجام ‌دادند. نتایج این تحقیق نشان داد که بین افرادی که دارو مصرف می‌کنند و کسانی که اهل ورزش مداوم هستند، هیچ فرقی از نظر پیشگیری از بیماری‌های شریانی قلب و دیابت وجود ندارد.

خیلی جالب است که بدانید برای بیمارانی که قبلا سکته‌ی قلبی را تجربه کرده‌اند، ورزش و تحرک فیزیکی حتی از درمان دارویی هم مؤثرتر بود. پس هر چه زودتر با پزشک‌تان صحبت کنید تا با کمک هم یک برنامه‌ی ورزشی مناسب را تنظیم کنید.

 

۴. برای اینکه بهتر بخوابید

اگر تا صبح در جای‌تان غلت می‌زنید و نمی‌توانید خوب بخوابید، چاره‌ی مشکل بی‌خوابی شما، ورزش کردن است. اگر به طور مداوم ورزش کنید و ریتم روزانه‌ی ورزش‌تان را تنظیم کنید، در طول روز هوشیاری‌تان بیشتر می‌شود و شب هم راحت‌تر می‌خوابید. اما خب باید بدانید که آثار ورزش کردن در همان لحظه ظاهر نمی‌شوند. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که گاهی اوقات ۴ ماه طول می‌کشد تا آثار مثبت یک برنامه‌ی ورزشی مدون را روی خواب‌تان ببینید. شروع یک برنامه‌ی ورزشی تنها راهی است که می‌توانید یک خواب راحت شبانه داشته باشید.

 

۵. برای اینکه پرانرژی شوید

وقتی حسابی خسته‌اید، احتمالا آخرین کاری که دل‌تان می‌خواهد انجام بدهید ورزش کردن است. اما با توجه به تحقیقات، ورزش دقیقا همان کاری است که باید انجام بدهید! این تحقیقات نشان داده که ورزش‌های سبک (در حد قدم زدن) باعث می‌شوند احساس خستگی‌تان کمتر شود و ۲۰ درصد هم سرحال‌تر و پرانرژی‌تر شوید.

جالب اینجاست افرادی که ورزش‌های سبک انجام می‌دهند نسبت به افرادی که زیاد و شدید ورزش می‌کنند سرحال‌تر هستند و این یک خبر عالی برای کسانی است که حال و حوصله یا وقت کافی برای ورزش را ندارند. هر دو گروه افزایش انرژی را بعد از یک دوره‌ی ۶ هفته‌ای گزارش کردند.

 

منبع:

https://www.chetor.com/28489-%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۰۰ ، ۱۵:۲۳
زهرا زمانلو

عضله سازی سریع در خانه یا باشگاه و داشتن بدنی جذاب و عضلانی آرزوی هر بدنسازی است. البته رسیدن به این هدف چالش‌های خاص خودش را دارد. می‌گوییم چالش چون بیشتر ورزشکاران (به‌خصوص افراد لاغر)، به قول معروف، شب و روزشان را یکی می‌کنند تا فقط چند گرم عضله بسازند. اگر به دنبال عضله سازی سریع و درعین حال اصولی و درست هستید ما را در این مقاله دنبال کنید.

برای اجاره زمین چمن مصنوعی به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

راهکارهای عضله سازی سریع

گاهی ورزشکاران برای عضله سازی سریع به توصیه بعضی از مربیان و بدون هیچ دستورالعمل خاصی، حجم غذایشان را زیاد می‌کنند. که این کار نه‌تنها بی‌فایده است، بلکه در بعضی مواردی باعث مشکلات گوارشی هم در آن‌ها می‌شود.

اما دستورالعمل‌های ویژه‌ای وجود دارد که با آگاهی از آن‌ها در کنار انجام تمریناتِ یک برنامه ورزشی اصولی، می‌تواند رؤیای عضله سازی سریع و تضمینی را برای‌تان محقق کند. در این مطلب، چند نکته طلایی را به شما می‌گوییم که با آن می‌توانید ۲۲٫۵ کیلو ماهیچه خالص به بدنتان اضافه کنید و به عضله‌سازی سریع دست یابید.

این دستورالعمل برای خیلی از بدنسازان کارساز بوده. حالا هم نوبت شماست که به جمع عضله‌ای‌ها بپیوندید.

 

برنامه بدنسازی عضله ساز

 

راهکارهای عضله سازی (نکات تغذیه)

در این قسمت از مطلب عضله سازی سریع بهترین راهکارهای تغذیه‌ای برای ساخت عضله را معرفی می‌کنیم.

مصرف پروتئین را افزایش دهید

برای عضله سازی و رشد عضله، پروتئین بیشتری مصرف کنید؛ اما چرا این همه تاکید روی پروتئین است؟ به زبان ساده و خودمانی، تمرینات قدرتی تارچه‌های عضلانی شما را پاره و خُرد می‌کند. بعد از هر جلسه تمرین عضلات خودشان را بازسازی می‌کنند و آجرِ بازسازیِ عضلات، پروتئین است! برای همین است که در فاز عضله سازی پروتئین بسیار ضروری است. 

این یک توضیح خیلی ساده برای اهمیت پروتئین در فرآیند عضله‌سازی بود.

طبق تحقیقات دانشگاه استرلینگ، ورزشکاران تمرینات قدرتی برای عضله سازی روزانه به ۱.۵ الی ۳ گرم پروتئین به ازای وزن بدن احتیاج دارند؛ به‌طور مثال اگر شما یک خانم ۵۰ کیلوگرمی هستید که قصد عضله سازی سریع را دارد (فقط عضله سازی و بدون حجم گرفتن) باید روزی حدود 85 گرم پروتئین بخورد. این مقدار پروتئین در هر وعده غذایی حدود ۲۰ الی ۲۴ گرم پروتئین باید تقسیم شود.

منابع پروتئینی خوب کدامند؟

  • دانه‌ها مثل بادام‌زمینی 
  • حبوبات مثل عدس، نخود
  • لبنیات مثل خامه و شیر و پنیر
  • موادغذایی مثل مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، سویا

 

کربوهیدرات برای عضله سازی ضروری است

یک گروه غذایی بسیار مهم برای سوخت رسانی به عضلات، کربوهیدرات است. دلیل مهم بودن نقش کربوهیدرات در عضله سازی، این است که کربوهیدارت‌ها به گلیکوژن تبدیل می‌شوند که یکی از انواع انرژی ذخیره شده در عضلات هستند.

این انرژی به شما کمک می‌کند تا تمرینات بهتری داشته باشید. سعی کنید روی کربوهیدرات‌های با کیفیت خوب که فیبر غذایی تأمین می‌کنند مانند نان‌های سبوس‌دار و غلات تمرکز کنید.

میوه‌ها و سبزی‌جات نیز گزینه‌های خوبی برای کربوهیدرات و فیبر هستند. همچنین بسیاری از محصولات لبنی، از جمله شیر و ماست، کربوهیدرات را تأمین می‌کنند. مصرف درست و اصولی این مواد، منجربه عضله سازی سریع در شما می‌شود.

 

اشتهای‌تان را بیشتر کنید

مهم‌ترین موضوع برای عضله سازی سریع تمرین است. حتی در مواقعی که ایده‌آل هم نیست، باز بدن برای جلوگیری از خطرات احتمالی از تمرین به عضله سازی روی می‌آورد. تحقیقات نشان داده که هنگام کمبود کالری (البته در صورتی‌که مصرف پروتئین بالا باشد) بدن شما می‌تواند عضله سازی کند.

به‌علاوه این‌که شواهد روایتی از زندا‌ن‌ها نشان می‌دهد که زندانی‌ها برخلاف تغذیه بسیار نامناسب، توانستند ماهیچه‌هایشان را حفظ کنند. البته به هیچ‌وجه به این معنا نیست که تغذیه اهمیت ندارد. چون هیچ فرد لاغری بدون تغذیه اصولی و مناسب نمی‌تواند ماهیچه‌سازی کند.

به هرحال، شما باید ابتدا اولویت‌ها را در نظر بگیرید. عضله سازی با تمرین‌های مناسب و اصولی به‌دست می‌آید و جالب این‌جاست که تمرین‌های سخت هم تغذیه شما را بهبود می‌دهد. این موضوع را در نظر داشته باشید که یکی از موانع افرادی‌که به‌سختی عضله سازی می‌کنند، بی‌اشتهایی است. تمرینات سخت یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای افزایش اشتها است.

این تمرینات، تقاضای بدن برای غذا را بیشتر و تمایل به خوردنِ حجم غذای بیشتر را آسان‌تر می‌کند. جالب این‌جاست که اشتهای شما کمک می‌کند تا نقطه شیرین و لذت‌بخش تمرینات‌تان را پیدا کنید.

نکته مهم: تمرینات کم، هیچ کمکی به اشتهای شما نمی‌کند. تمرین بیش‌ازحد هم باعث کاهش اشتهای شما می‌شود، اما تمرین‌های رشد عضلانی (هایپرتروفی) مناسب، شما را به شدت گرسنه می‌کند.

 

برای مکمل‌های محرک جایگزین پیدا کنید

بدنسازانی که دیر عضله سازی می‌کنند، هورمون‌های استرس زیادی در بدنشان دارند. در نتیجه، از دست‌دادنِ ماهیچه‌ها برای آن‌ها سریع‌تر و عضله سازی کند و سخت اتفاق می‌افتد. خیلی از این افراد با استفاده از مکمل‌های محرک قبل از ورزش، استرس بیشتری به بدن خود وارد می‌کنند.

یادتان باشد تنها محرکی که شما برای یک تمرین ورزشی خوب و به دنبال آن عضله سازی سریع آن نیاز دارید، ذهنی قوی است. بنابراین، به جای مصرف این مکمل‌های محرک قبل از ورزش، با تغذیه مناسب به بدنتان سوخت‌رسانی کنید.

این کار بدونِ این‌که فضای زیادی از شکمتان را پر کند و یا وقت زیادی بگیرد، پروتئین، کربوهیدرات و کالری‌های شما را تأمین می‌کند. به‌علاوه این‌که انسولین موجود در کربوهیدرات‌ها دارای یک اثر ضدکاتابولیک قوی است، که هورمون‌ها را به نفع شما برمی‌زند.

 

منبع:

https://fitamin.ir/mag/build-muscle-at-home/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۰۰ ، ۱۵:۴۰
زهرا زمانلو

هندبال ورزشی گروهی است که دو تیم شرکت‌کننده هر کدام دارای هفت بازیکن هستند، از این هفت بازیکن، یک نفر به عنوان دروازه ‌بان جلوی دروازه می‌ایستد. در ورزش هندبال بازیکنان برای کسب امتیاز باید توپ را درون دروازهٔ حریف جای دهند. در این ورزش از دست برای پاس دادن و شوت کردن استفاده می‌شود. درهندبال تیمی برنده است که تعداد گل بیشتری بزند. این بازی در سال ۱۸۹۷ میلادی ابداع گردید. مدت استاندارد بازی هندبال دو نیمهٔ ۳۰ دقیقه ‌ای مفید است.

هندبال داخل سالن، هندبال روی چمن، هندبال ساحلی (شن‌ بال)، هندبال چکی، هندبال آمریکایی و هندبال گیلیک، انواع مختلف هندبال هستند. به هندبالی که به صورت امروزی و در داخل سالن انجام می‌شود، هندبال تیمی، هندبال المپیکی و هندبال اروپایی نیز می‌گویند. هندبال روی چمن و هندبال چکی از انواع خارج سالنی هستند که در گذشته بیشتر مرسوم بوده‌اند. نوع دیگر هندبال که در ساحل‌ها برگزار می‌گردد، هندبال ساحلی یا شن‌ بال (sand ball) است. شکل و روش هندبال آمریکایی و هندبال گیلیک کاملاً با هندبال مرسوم و آنچه که درالمپیک برگزارمی‌گردد، متفاوت است. ورزش هندبال ورزشی سریع و دارای برخوردهای بدنی فراوان است.

 

تاریخچه ورزش هندبال

گروهی هندبال را مثل ورزش هایی چون بوکس- کشتی و دو از رشته ها ی سنتی المپیک می دانند. «هومر» شاعر و مورخ یونانی در اثر خود «اودیسه» از ورزش هندبال بنام «اورانیا » یاد کرده است . درمقبره ای مربوط به سال 600 ق. م در شهرک تاریخی «دیپلون» نزدیک به آتن جملاتی درمورد توپ بازی با دست به چشم می خورد. در کاوش های باستان شناسی در تمدن های اولیه که در کرانه های رود نیل انجام گرفته نشان می دهد بازیهای توپی منحصراً با دست انجام می شده .

در قرن سیزدهم میلادی این بازی بنام « کچ بال » شهرت داشته و مسابقات آن بین شوالیه ها متداول بوده است اما به نظرمی رسد که این بازیها که با توپ و توسط دست انجام می شده با هندبال کنونی متفاوت بوده.

بطور کلی درتوسعه و تعمیم هندبال بشکل کنونی سه کشور آلمان – دانمارک - چکسلواکی نقش مهمی داشته اند. درکشور دانمارک آقای «هولگرنیلسن» که یک معلم ورزش بود هندبال ابتکاری خود را به جامعه معرفی کرد بطوریکه توسعه این ورزش درکشور دانمارک باعث شد در سال 1954 پنجاهمین سالگرد تشکیل فدراسیون خود را جشن بگیرند. این ورزش بصورت 7 نفره بازی می شد ولی طبق اطلاعات موجود این بازی شبیه هندبال کنونی نبوده است.

در کشور آلمان یک معلم ورزش زن بنام «ماکس هایزر» درشهربرلین تیم هندبال دختران را تشکیل داد. دو سال بعد آقای « دکتر کارل شلنز» هندبال دیگری را ابداع کرد و مقررات ویژه ای برای آن نوشت . او که در دانشسرای عالی تربیت بدنی برلین تدریس می کرد هندبال ابداعی خود را به دانشجویان آموزش می داد . دانشجویان وی پس از فراغت از تحصیل وسیله گسترش این رشته را در آلمان و در برخی از کشورهای اروپائی فراهم آوردند . این بازی در زمین فوتبال انجام می شد و به همین روال برخی از مقررات فوتبال بر روی این بازی اثر گذاشته است . اولین مسابقه بین المللی هندبال در شهر «هال - سال» بین تیمهای اتریش و آلمان برگزار شد که اتریش 3 بر صفر برنده شد.

درکشور چکسلواکی یک بازی محلی بنام «هازنا » متداول بود که شبیه هندبال 11 نفره در آلمان بود.

فدراسیون بین المللی هندبال در ماه اوت سال 1928 با حضور 11 کشور ( آمریکا - کانادا - دانمارک - فنلاند - فرانسه - یونان- ایرلند - اتریش - سوئد - چکسلواکی - آلمان) در آمستردام تشکیل گردید. سرانجام اولین بازیهای بزرگ و رسمی هندبال درسال 1936 المپیک برلین در رشته هندبال 11 نفره مردان انجام شد که تیمهای آلمان، اتریش و سوئیس اول تا سوم شدند. در سال 1946 به دعوت برخی از کشورهای اروپائی فدراسیون بین المللی هندبال IHF)) تأسیس شد.

درهمان زمانی که هندبال در زمین روباز انجام می شد. در اروپای شمالی به علت سردی هوا و نامساعد بودن شرایط جوی در بیشتر فصول سال این ورزش را به داخل سالن کشاندند . در این زمینه دانمارکی ها و سوئدی ها موفق تر از دیگران بودند زیرا نبود باد و باران، سردی و گرمی ، تابش تند آفتاب و رطوبت و لغزندگی توپ به جذابیت این ورزش می افزود. فضای محدود سالن باعث کم شدن تعداد بازیکنان در زمین شد و امکان هر تحول و تغییری را در تکنیکها و تاکتیکهای هندبال بوجود آورد این تغییرات و تحولات موجب پیدایش بازی جدیدی بنام «هندبال سالنی» شد. مدتها هندبال سالنی و هندبال در فضای باز دربیشتر کشورهای اروپایی متداول بود تا اینکه هندبال سالنی جزو بازیهای المپیک بیستم 1972 (مونیخ) قرار گرفت.دراگوست سال 1993 نوزاد دیگر این ورزش بنام «هندبال ساحلی» کارائی و ویژگیهای بیشتر این ورزش را حتی در کنار ساحل و درمیان شن و ماسه نشان داد.

برای اجاره سالن چند منظوره در تهران به سایت اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

فواید ورزش هند بال

1- اجزای آمادگیهای جسمانی مثل : سرعت ، قدرت ، استقامت ، چابکی و انعطاف پذیری در این رشته ورزشی در حد مطلوب پرورش می یابند .

2- دررشته هندبال آمادگی های روانی و خلاقیت افزایش یافته و قوه ادراک و تصمیم گیری را در فرد در یک سطح بسیار بالا افزایش می دهد .

3- بازی با توپ و استفاده از تکنیکهای پیشرفته دراین رشته باعث می شود که در اغلب اوقات بازیکنان ، لذت موفقیت را در اجرای این مهارت احساس می کنند .

4- سرعتی که لازمه موقیت در بازی هندبال است سبب ازدیاد سرعت عمل وعکس العمل در بازیکن می شود

5- ورزش هندبال سبب تقویت عوامل روانی مطلوب مانند : اعتماد به نفس ، تمرکز ، توجه و خود شکوفایی می شود .

 

هندبال برای بانوان

هندبال ورزش مناسبی برای بانوان است. اگرچه بعضی از کارشناسان معتقدند که این ورزش کمی برای بانوان خشن است اما

عده ی کثیری هم اعتقاد دارند که هندبال یکی از مناسب ترین ورزش ها برای حفظ تناسب اندام ، سلامت و افزایش قدرت تفکر در خانم ها است.

هندبال علاوه بر اینکه یک ورزش سرعتی است و به سلامت قلب و عروق کمک می کند، یک ورزش قدرتی نیز می باشد که در تقویت عضلات مختلف بدن نقش مفیدی دارد.

 

 

هندبال در مدارس

هندبال یک رشته ورزشی مناسب برای دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی است. این ورزش برای تمام سنین سرگرم کننده است، سبب تقویت تمام عضلات بدن می شود، به علت تحرک زیاد باعث تناسب اندام در دانش آموزان می شود، ورزش چندان گرانی نیست و جثه دانش آموز در موفقیت او در این ورزش موثر نیست، یعنی همه دانش آموزان با هر جثه ای می توانند در این ورزش پیشرفت کنند.

 

منبع:

http://namavaran201.blogfa.com/

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۰۰ ، ۱۷:۰۹
زهرا زمانلو

یک توپ، قطعه ای زمین مستطیل شکل یا بهتر است بگویم چند متری زمین مسطح، دو دروازه که حتی می تواند فاصله ی بین دو قلوه سنگ باشد، و چند نفر آدم در دو گروه که توپ را به سمت دروازه ی حریف پیش ببرند. این چند قلم، تمتم آن چیزهایی است که برای لذت بردن از محبوب ترین ورزش و صد البته بازی دنیا به آنها نیاز دارید. بس نهایت ساده ولی عجیب این است که همین امکانات حداقلی پایه ی ورزشی است که که بیش از هر ورزش دیگری – چه انفرادی و چه گروهی- با زندگی نسل ها، نسل هایی از هر قاره، از هر نژاد، از هر زبان و از هر مذهب و با پیچیده ترین خواست ها، آرزوها، عقاید و مبارزات آنان آمیخته است. البته چیزی که گفته شد به هیچ وجه نکته ی مبهم و رازآلودی نیست؛ در حقیقت، واقعیتی است که حتی اگر علاقه ای به فوتبال ندارید با بهره مندی از اندکی هوش، از آن مطلعید. ولی مسئله ای که در پس این بدیهی بودن پنهان مانده و آن چنان که باید به آن پرداخته نشده این پرسش استکه چرا فوتبال، چرا فوتبال بود که اینچنین با زندگی انسان ها انسان ها، با همه ی جنبه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی این زندگی ارتباط پیدا کرد؟ فوتبال چه داشت و در واقع چه دارد که ورزش های گروهی دیگری چون والیبال و بسکتبال فاقد آن هستند؟ [1] آیا صرفاً از سر شانس و تصادف بود که زندگی مردم بیشتر از هر ورزش دیگری، با فوتبال عجین شد؟ خیر، دامنه ی این در هم آمیختگی چنان وسیع است که توجیه آن با شانس تنها از سر خود باز کردن تفکر است. پس شاید فوتبال در شکل خاص خود دارای ویژگی های سیاسی و اجتماعی خاصی است. هر چند که شاید بتوان این چنین ویژگی هایی در آن یافت [2]. با این حال این نوع پیچیده سازی خود مصداق ساده اندیشی است؛ مگر جلو بردن توپ به قصد رساندن آن به تور دروازه ی حریف ( که علی رغم تمام پیچیدگی های تاکتیکی فوتبال هنوز هم شکل اساسی فوتبال است) چه محتوای سیاسی و اجتماعی چشمگیری می تواند داشته باشد؛ آن هم به حدی که وسیع ترین و متنوعترین گروه ها را به خود جلب کند؟! قطعاً از این طریق هم به جایی نخواهیم رسید.
بهتر است برای واضح شدن مسئله ای که مطرح شد ابتدا با ذکر برخی نمونه های تاریخی، منظور از درهم آمیختگی فوتبال با جنبه های سیاسی، اجتماعی، مذهبی و فرهنگی زندگی را روشن سازیم.

سلتیک-گلاسگو

گرام سونس ( Graeme Sounes) اسکاتلندی از مجموع 21 سال دوران فوتبال حرفه ای اش، 5 سال آن را زا 1986 تا 1991 را در یکی از دو غول ( البته در این مورد سابقاً غول) کشور زادگاهش، گلاسگو رنجرز سپری کرد. اما او در طول این چند سال مجبور شد واقعیتی مهم از ندگی اش را پنهان کند تا بتواند بدون دردسر فوتبالش را ادامه بدهد. سونس در تمام این 5 سال کاتولیک بودن خودش را از هوادارن پروتستان تیمش مخفی کرد. البته او برای این پنهان کاری کاملاً هم بر حق بود. Old Firm [3] در کنار و شاید بیش از آنکه مسابقه ای ورزشی باشد ، نبردی است مذهبی بین طرفداران کاتولیک و جمهوری خواه سلتیک در برابر رنجرزی های پروتستان و سلطنت طلب. واقعیت هم این است که برد در این جنگ، برای طرفداران هر یک از این دو تیم نه تنها طرفاً یک پیروزی ورزشی بلکه در عین حال گونه ای سروری عقیدتی بر حریف شکست خورده، حداقل تا نبرد بعدی است. اما قطعاً مثال ها فراتر از این مورد در گوشه ای از جزیره ی ابری بریتانیاست.
در آمریکای جنوبی، در کشور مارادونا، آرژانتین، هر ساله نبرد «سوپر کلاسیکو» -جنگی که گزارش نشریه یObserver آن را یکی از 50 مبارزه ی ورزشی ای دانست که باید حتماً قبل از مرگ ببینید- بین دو تیم بوکاجونیورز و اتلتیکو ریورپلاته در می گیرد. این مسابقه نیز چیزی فراتر از یک رویارویی ورزشی صرف است. اگر سلتیک- گلاسکو رنجرز نبردی مذهبی است این یکی مبارزه ای طبقاتی است (یا لااقل بوده است). هر بار که این دو تیم در مقابل هم صف آرایی می کنند،در پس صف بازیکنان بوکاجونیورز هزاران هزار کارگر، به ویژه کارگران راه آهن [4] که لباس تیم الهام گرفته از لباس کار آنهاست با تشویق های خود تیم شان را آماده ی رویارویی با حریفی می کنند که همیشه به لقبش «میلیونرها» نازیده است.
حال بیایید سری به یونان بزنیم. همه ی فوتبال دوستان خوب می دانند که مهمترین مسابقه ی فوتبال این کشور، مادر دربی ها، المپیاکوس- پاناتینایکوس است که خود دارای صبغه ی طبقاتی است. اما بعد از این دو تیم و در درجه ی اهمیت کمتری، باشگاه دیگری در آتن هست که نبرد آن با دو تیم اصلی شهر، حداقل قبلاً، مبارزه ای بود برای کسب هویت در خانه ی جدید. آ. ا. ک. آتن، هرچند هرگز به اندازه ی دو باشگاه بزرگ آتن به موفقیت نرسیده است و حتی معمولاً مورد تحقیر طرفداران آنها بوده است، اما هرگز نمی توان از این نکته چشم پوشید که این تیم برای آوارگان جنگ یونان و ترکیه که باشگاه را بنا نهادند، وسیله ای حیاتی برای بیان موجودیت و شکل دادنِ هویت شان بود. قطعاً آوارگانی که یکصدا در ورزشگاه تیم خود را تشویق می کردند، بیش از هر زمان دیگری حسی از هویت را در خود می یافتند.
در همسایگی ایران، در ترکیه، مسابقه ی بین گالاتاسرای و فنرباغچه ، برای هوادارن این دو تیم نبردی فرهنگی است بین دو ساحلِ تنگه ی بوسفر؛ در یک سمت گالاتاسرای که از بخش اروپاییِ استانبول برخاسته است و در سمت دیگر فنرباغچه ی آسیایی.

در پایتخت ایتالیا، دربی کاپیتاله، در عین حال که برای هوادان اکثراً کارگر رم و از سوی دیگر هوادارن برخاسته از طبقه ی متوسط لاتزیو، گونه ای مبارزه ی طبقاتی بوده است، از جهات دیگری هم برجسته است و آن هم گرایشات فاشیستی و نژادپرستانه ی طرفداران لاتزیو است که هرگز هم سعی ای برای پنهان کردن آن نداشته اند. این گرایشات آنچنان بر این باشگاه موثربوده اند که 91 سال طول کشید تا سرانجام لاتزیو در سال 2001 برای نخستین بار اقدام به جذب یک بازیکن سیاه پوست – فابیو لیورانی- کند؛ بازیکنی که در همان دوران حضورش درلاتزیو به دست هواداران خودی هو می شد.
مصداق این مبارزه ها، این در هم آمیختگی ها درهر گوشه ای از جهان به آسانی یافت می شود؛ نبرد الزمالک-الاهلی در مصر ( کشتارهایی که پس از انقلاب مصر در زمین های فوتبال و یا اطراف آن رخ داد بسیار چشمگیر است) ، جنگ هایدوک اسپلیت- دینامو زاگرب در کرواسی ( رقابت هوادان این دو تیم در زمان فروپاشی یوگوسلاوی به سازماندهی نبردهای مسلحانه کمک رساند) ، لیورپول- منچستر یونایتد در انگلستان، مسابقه ی آژاکسی هایی که به هنرمندان پر تعداد تاریخ شهرشان آمستردام می بالند در برابر فاینوردی هایی که از روتردام کارگری آمده اند و همین طور نبردهای ملی فوتبالی ای که به شدت با ناسیونالیسم، آن هم در افراطی ترین شکل آن آمیخته است؛ مجارستان- رومانی، آلبانی- صربستان، هلند-آلمان و بسیاری نمونه های دیگر.
حالا می توان سوالی را که ابتدا مطرح کردیم به این شکل بسط دهیم؛ چرا فوتبال با خواستها، تنش ها و مبارزات طبقاتی، ناسیونالیستی، مذهبی، قومی، اقتصادی و فرهنگی این چنین ارتباط تنگاتنگی دارد؟ در عین حال، اگر ما پذیرفته ایم که انسان هایی با هر نوع گرایش سیاسی، مذهبی و اجتماعی به فوتبال علاقه دارند و آن را برای خود ضروری می دانند؛ پس سوال مطرح شده در عین حال به این معنا نیست که چرا فوتبال محبوبترین ورزش جهان است؟ پاسخ به این پرسش کلیدی ترین مسئله ای است که هر علاقه مند به فوتبالی باید به آن بیاندیشد.
اما در اینجا لازم است که قبل از هر چیزی از یک سوء تفاهم پیش گیری کنیم، و آن هم این که هر چند پوشش رسانه ای گسترده ی فوتبال بر محبوبیت آن موثر است اما فوتبال حتی قبل از غلتیدن به چرخه ی رسانه و پول ( مگر می شود در شرایط کنونی این دو را از هم جدا دانست؟) هم بسیار محبوب بود. در واقع در ابتدا این فقط رسانه نبود که اقبال به فوتبال را افزایش داد بلکه در عین حال فوتبال خود آنقدر محبوب بود که رسانه بتواند از آن به نفع خود بهره برداری کند.
بنابراین اگر فوتبال حتی بدون توجه رسانه ها هم ورزش محبوبی بود، پس باید دلیلِ این اقبال را در خودِ آن جست؛ در ساده ترین شکلش، مثل فوتبال بازی کردن چند پسر بچه در یک کوچه، یا روی ماسه های ساحل، یا در محوطه ی یک مجتمع مسکونی. شما به آسانی می توانید فوتبال بازی کنید و در واقع نخستین دلیل محبوبیت فوتبال همین سادگی آن است؛ سادگی ای که خود از چند جهت قابل بررسی است.

 

برای اجاره سالن فوتبال و شرکت در مدرسه فوتبال به اسان اسپرت مراجعه کنید.

فوتبال ورزش و بازیِ بی نهایت ساده ای است؛ در ابتدا به این دلیل که برای برگزاری آن به امکانات خاصی نیاز ندارید. شما نه به توری آویخته در 2 و نیم متری نیاز دارید و نه به دو حلقه ی آویخته در 3 متری سطح زمین، نه لباس خاصی احتیاج است و نه لزوماً جنس زمینی که روی آن بازی می کنید اهمیتی دارد؛ با توپی صد هزار تومانی، تا یک توپ پلاستیکی، تا چند جوراب در هم گلوله شده و یا حتی مثل روزهای نخستین فوتبال با یک مثانه ی خوک هم می شود از فوتبال لذت برد. امکاناتی که برای فوتبال ضروری است به اندازه ای محدود و کم تعداد و در عین حال به راحتی قابل فراهم است که نیاز به پول را به حداقل می رساند و بی تردید این یکی از نخستین و اصلی ترین دلایلی است که آن را به ورزشی محبوب برای همه به ویژه برای طبقات پایینی جامعه بدل ساخته است (واقعیتی که نه به قدرت سابق ولی کمامان پا برجاست).
اما فوتبال تنها از این جهت ساده نیست. نکته بعدی سادگی و در عین حال انعطاف فوق العاده ی قوانین آن است که نه تنها مخاطب را نسبت به ورزش های دیگر آسان تر به خود جلب می کند بلکه سریع تر و راحت تر از آنها همین مخاطب را بدل به بازیکن می سازد. در فوتبال نه تنها خبری از قوانینی چون Double ، Running ، 3 ثانیه، 24 ثانیه، 8 ثانیه، و 5 ثانیه نیست، بلکه در عین حال قانون های فوتبالی قابل حذف و انعطاف پذیرند. در واقع برای فوتبال بازی کردن، حتی لزوماً نیازه به داور نیست ؛ همانطور که رعایت اندازه ی دروازه، طول و عرض زمین، و زمان قانونی ضرورتی ندارد. شما خیلی راحت تر، و البته بسیار بی قانون تر از آنچه فکرش را بکنید می توانید بازی را شروع کنید. همین سادگی فوق العاده قوانین بی تردید در جلب علاقه ی توده ها موثر است.
اما این تنها ابتدای کار است. فوتبال کمتر از ورزشهایی چون والیبال، راگبی، و بسکتبال دست به تصفیه ی بازیکنان بر اساس شرایط جسمانی شان می زند. هر چند فوتبال، مثل هر ورز دیگری، از بازیکن توقع حداقل هایی را دارد اما با هر قیاسی این حداقل ها نسبت به بسیاری از ورزش های دیگر به سهولت دست یافتنی است. مگر نه این که گارینشا، این هنرمندترین فوتبالیست تاریخ، با پاهایی توپ را پیش می برد که حتی هم ارتفاع نبودند؟ پاهایی که با آنها هرگز نمی توانید در یک مسابقه والیبال جهش کنید. و مگر نه این که قد برخی از بهترین فوتبالیست های حتی از میانگین قد مردم معمولی هم پایین تر بود، چه رسد به استانداردی که برای بسکتبالیست شدن نیاز است؟ برای فوتبال بازی کردن نه تنها نیازی به امکانات آنچنانی نیست، بلکه به عضلات فوق العاده ورزیده و قدی خاص هم احتیاج ندارد. فوتبال پذیرا ترین ورزش گروهی است.

 

 

منبع:

https://www.tarafdari.com/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87/295827/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%9F

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۰۰ ، ۱۳:۰۲
زهرا زمانلو

والیبال ایران از رشته های جذاب و پرطرفدار است و با توجه به نتایج تحقیقات، بعد از ورزش فوتبال در سیاست های برنامه ریزان صنعت ورزش جایگاه ویژه ای دارد. سابقة والیبال ایران بسیار طولانی است. رونق چشمگیر این رشتة ورزشی بین سال های ۱۳۴۲-۱۳۵۰ بوده است.

 

در مناطق جغرافیایی کشور، به ویژه در شمال غرب، شمال شرق و نواحی مرکزی به این ورزش توجه ویژه ای شده است. در دهة اخیر، با توجه به حمایت همه جانبة فدراسیون والیبال ایران ، عناوین قهرمانی در مسابقات نوجوانان و جوانان در سطوح آسیایی و جهانی به دست آمده است.  ولی عناوین کسب شده در سال های گوناگون، ناهمگون و ناپایدار بوده است. اگرچه تعداد ورزشکاران این رشته کم است، سطوح مهارتی آن ها نسبتا خوب است و بیشتر بازیکنان بازی والیبال ایران از استان های تهران، مازندران و آذربایجان هستند.

برای اجاره سالن ورزشی در تهران به سایت اسان اسپرت مراجعه نمایید.

والیبال ایران

تعداد بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در سطوح قهرمانی و حرفه ای در ردة بزرگسالان بسیار اندک است و با توجه به حمایت چند باشگاه، همواره جمعیت زیادی از علاقه مندان ورزش والیبال از ادامة فعالیت و بازی در باشگاه ها باز می مانند. از طرف دیگر، هدایت و پشتیبانی نرم نظام گونه، قاعده مند و متکی بر اصول علمی در مسیر رشد و توسعة این رشته انجام نشده است. برنامه نظام مند در ابعاد والیبال تفریحی، قهرمانی، حرفه ای و آموزشی در جامعة ورزشی شکل نگرفته است و پشتیبانی برای بازیکنان زبده و نخبه در وضعیت کمی مناسبی قرار ندارد.

حلقه های مسیر ترقی بازی والیبال ایران گسسته و نامشخص است.

تیم والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ ملت های والیبال در سال های اخیر با درخشش خود ثابت کرده آینده ی درخشانی برای این رشته می توان تصور کرد. در سال ۲۰۱۴ تیم ملی والیبال ایران توانست با کسب مقام ششم بهترین رکورد خود را در این لیگ رقم بزند.تیم والیبال ایران در مسابقه والیبال ایران با سطوح مختلف عملکرد خوبی در سال های اخیر داشته است.

لیگ والیبال ایران

برنامه لیگ والیبال ایران به این صورت است که تیم ها در دو دور رفت و برگشت با یکدیگر بازی کرده و تیمی که بیشترین امتیاز را کسب میکند به عنوان قهرمان در برنامه لیگ والیبال ایران اعلام میشود.لیگ والیبال ایران از اعتبار نسبتا متوسطی در جهان ورزش برخوردار است و اغلب بازیکنان خوب خارجی جذب تیم های لیگ میشوند.

اشکال والیبال ایران کجاست؟

بحث استعدادیابی و مراکز و نهادهای حمایت کنندة مسیر ترقی ورزشکاران از سطوح آماتور تا سطح بالای مهارتی در برخی موارد مبهم است. وضعیت منابع انسانی دست اندرکار والیبال از قبیل مربی، داور، پرسنل و غیره مشخص نیست. ابعاد والیبال تفریحی، قهرمانی، آموزشی و حرفه ای به لحاظ برنامه ریزی و سیاست گذاری و مراکز حمایت کنندة آن ها به وضوح روشن نیست. بحث حمایت کنندگان مالی و امکانات و تجهیزات آن به صورت کمی مشخص نشده است. نحوه سیاست گذاری متمرکز یا غیر متمرکز آن بنا به استعداد محلی نامعلوم است. بررسی استانداردها و نحوة ارزیابی عملکرد با تکیه بر شاخص ها به درستی تعیین نشده است. به اهمیت والیبال آموزشی، به ویژه در مدارس کمتر پرداخته شده است.

کلاس والیبال

دیگر کشورها چه کرده اند؟

 در کشورهای دیگر برای توسعة والیبال در سطح ایالتی و کشوری تحقیقات زیادی انجام شده است؛ به طور مثال برنامة استراتژیک انجمن والیبال کوئینزلند در استرالیا به طراحی برنامة راهبردی برای سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ پرداخته است. در این طرح روی بخش های مشارکتی، بازاریابی، تجاری و بازرگانی و ساختار اداری و تشکیلاتی ورزش والیبال کار شده است. در انگلستان طرح توسعة ورزش انجام شده است که بهبود فناوری اطلاعات، افزایش نیروی انسانی، توسعة باشگاه ها و تعامل باشگاه ها و مدارس از مهم ترین اهداف آن بوده است. در کانادا برنامه ریزان دانشگاهی برنامه راهبردی برای ارتقای کیفی و کمی والیبال بین دانشگاهی برای سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹ طراحی کردند.

با رونق چشمگیر والیبال در استان ها نظر برنامه ریزان والیبال می تواند به سوی استان های فعال جلب شود تا با شناخت وضع موجود ورزش والیبال کشور راه کارهای اجرایی با رویکرد علمی تدوین نمایند.

متاسفانه تعداد تشکیلات فعال والیبال در استان ها اندک است که خود از از دلایل عدم پیشرفت والیبال در بسیاری از استان هاست. با توجه به وضعیت نامطلوب فعلی زیر ساختی، می بایست فدراسیون والیبال و باشگاه های حرفه ای کشور با برنامه ریزی مناسب و اصولی زمینه توسعه والیبال در سطوح پایه را فراهم نمایند، چرا که با توجه به سطوح پایه در همه جوانب اعم از تاسیس باشگاه ها، مدارس و کلاس های والیبال، توجه به آموزش مربیان در سطوح مختلف، ساخت سالن ها و زمین های والیبال، در اختیار گذاشتن امکانات استاندارد: توپ، تور و …. و با وجود استعدادهای انسانی بسیار غنی کشور می توان انتظار قهرمانی در تمام سطوح جهانی و در همه رده های سنی را داشت.

آسان اسپرت به منظور ترویج والیبال و هدایت علاقه مندان به والیبال، اقدام به معرفی کلاس ها، مدارس و باشگاه های والیبال ایران نموده است..

 

منبع:

https://blog.asansports.com/2019/05/31/%d9%88%d8%a7%d9%84%d9%8a%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d9%8a%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%ae%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%85%d8%a7-%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۰۰ ، ۱۰:۳۲
زهرا زمانلو

هزینه های اداره و سرپا نگه داشتن ورزش روز به روز در حال افزایش است. افراد، باشگاه ها و حتی دولت ها فائق آمدن بر این هزینه ها را بسیار سخت می بینند و در نتیجه در تکاپوی پیدا کردن راه های دیگری برای تامین منابع این هزینه ها هستند. یکی از راه های اصلی در این خصوص جذب اسپانسردر فوتبال می باشد. همیت جذب اسپانسر برای تیم ورزشی تا حدی است که ورزش بدون اسپانسرشیپ از سوی صنایع و شرکت های تجاری قادر به ادامه فعالیت نیست. به همین دلیل امروزه ورزش بدنیال جذب اسپانسر برای تیم ورزشی است.

 

اسپانسرشیپ

از سوی دیگر امروزه شرکت های تجاری و صاحبان صنایع مختلف دریافته اند که اسپانسرشیپ می تواند به منزله ی یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند برای آنها عمل کند. در واقع یکی از مهمترین عناصری که باعث پیوند رویدادهای ورزشی و اقتصاد شده است، بحث اسپانسرشیپ ورزشی است که به عنوان یک روش تبلیغاتی برای شرکت های اسپانسر ایفای نقش می کند.

با توجه به اهمیت و نقش بالای اسپانسرشیپ در منابع درآمدی ورزش، باید اذعان داشت که در ورزش و فوتبال ایران این مساله هنوز تحقق نگرفته است که دلایل این امر نیاز به بررسی و تحقیق دارد.

برای کرایه زمین فوتبال به سایت ورزشی اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

نتایج برخی تحقیقات در زمینه جذب اسپانسر فوتبال

  • برخی تحقیقات موانع ساختاری-مدیریتی موجود در بخش های مختلف در داخل ورزش فوتبال و در راس آن باشگاه ها را به عنوان یکی از موانع جذب اسپانسرها معرفی می کنند.

  • برخی یکی از موانع جذب اسپانسر در فوتبال را پایین بودن سطح حرفه ای باشگاه ها را علت این امر می دانند.

  • عدم موفقیت باشگاه ها در سطوح بین المللی مانع ورود اسپانسرهای بین المللی در باشگاه های فوتبال ایران است.

  • عدم استفاده از اصول بازاریابی در فوتبال به خصوص در سطح باشگاه ها به عنوان یکی دیگر از چالش ها و موانع جذب اسپانسر در فوتبال است که نتایج برخی تحقیقات بر آن صحه گذاشته اند.

  • وجود مشکلات رسانه های و حقوقی یکی دیگر از موانع جذب اسپانسر در فوتبال ایران است.

 
اسپانسر

۷ مانع اساسی در جذب اسپانسر در فوتبال ایران

عسگریان و آزادگان در سال ۹۱ تحقیقی جامع در مورد موانع جذب اسپانسر فوتبال ایران انجام دادند. در این تحقیق ۷ عامل اصلی به عنوان موانع اصلی اسپانسرینگ در ایران شناخته شد که شامل:

  1. موانع ساختاری-مدیریتی

  2. عدم توفیق اسپانسرها در فرایند اسپانسرشیپ

  3. عدم استفاده از اصول بازاریابی

  4. سطح پایین حرفه ای فوتبال در ایران

  5. مشکلات حقوقی و رسانه ای

  6. فقدان جنبه های تکنیکی در باشگاه ها

  7. فقدان بسترهای جذب اسپانسرهای بین المللی

هر کدام از این ۷ عامل خود شامل زیر عامل هایی هستند که به آنها اشاره خواهد شد.

 

۱-موانع ساختاری-مدیریتی

  • دولتی بودن بیشتر شرکت های اقتصادی و تجاری کشور و عدم وجود رغبت برای تبلیغ

  • عدم وجود فضای رقابتی بین شرکت های اقتصادی کشور به دلیل ماهیت دولتی آنها

  • عدم ثبات مدیریت در باشگاه ها

  • عدم امکان حضور بانوان و خانواده ها در استادیوم ها

  • نبود مدیر متخصص در باشگاه ها

  • عدم میزبانی مسابقات آسیایی و بین المللی توسط فوتبال ایران

  • گرایش های سیاسی در مدیریت فوتبال کشور

منبع:

https://blog.asansports.com/2019/12/25/%d9%85%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b9-%d8%ac%d8%b0%d8%a8-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۰۰ ، ۱۴:۰۳
زهرا زمانلو