ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

هزینه های اداره و سرپا نگه داشتن ورزش روز به روز در حال افزایش است. افراد، باشگاه ها و حتی دولت ها فائق آمدن بر این هزینه ها را بسیار سخت می بینند و در نتیجه در تکاپوی پیدا کردن راه های دیگری برای تامین منابع این هزینه ها هستند. یکی از راه های اصلی در این خصوص جذب اسپانسردر فوتبال می باشد. همیت جذب اسپانسر برای تیم ورزشی تا حدی است که ورزش بدون اسپانسرشیپ از سوی صنایع و شرکت های تجاری قادر به ادامه فعالیت نیست. به همین دلیل امروزه ورزش بدنیال جذب اسپانسر برای تیم ورزشی است.

 

اسپانسرشیپ

از سوی دیگر امروزه شرکت های تجاری و صاحبان صنایع مختلف دریافته اند که اسپانسرشیپ می تواند به منزله ی یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند برای آنها عمل کند. در واقع یکی از مهمترین عناصری که باعث پیوند رویدادهای ورزشی و اقتصاد شده است، بحث اسپانسرشیپ ورزشی است که به عنوان یک روش تبلیغاتی برای شرکت های اسپانسر ایفای نقش می کند.

با توجه به اهمیت و نقش بالای اسپانسرشیپ در منابع درآمدی ورزش، باید اذعان داشت که در ورزش و فوتبال ایران این مساله هنوز تحقق نگرفته است که دلایل این امر نیاز به بررسی و تحقیق دارد.

برای کرایه زمین فوتبال به سایت ورزشی اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

نتایج برخی تحقیقات در زمینه جذب اسپانسر فوتبال

  • برخی تحقیقات موانع ساختاری-مدیریتی موجود در بخش های مختلف در داخل ورزش فوتبال و در راس آن باشگاه ها را به عنوان یکی از موانع جذب اسپانسرها معرفی می کنند.

  • برخی یکی از موانع جذب اسپانسر در فوتبال را پایین بودن سطح حرفه ای باشگاه ها را علت این امر می دانند.

  • عدم موفقیت باشگاه ها در سطوح بین المللی مانع ورود اسپانسرهای بین المللی در باشگاه های فوتبال ایران است.

  • عدم استفاده از اصول بازاریابی در فوتبال به خصوص در سطح باشگاه ها به عنوان یکی دیگر از چالش ها و موانع جذب اسپانسر در فوتبال است که نتایج برخی تحقیقات بر آن صحه گذاشته اند.

  • وجود مشکلات رسانه های و حقوقی یکی دیگر از موانع جذب اسپانسر در فوتبال ایران است.

 
اسپانسر

۷ مانع اساسی در جذب اسپانسر در فوتبال ایران

عسگریان و آزادگان در سال ۹۱ تحقیقی جامع در مورد موانع جذب اسپانسر فوتبال ایران انجام دادند. در این تحقیق ۷ عامل اصلی به عنوان موانع اصلی اسپانسرینگ در ایران شناخته شد که شامل:

  1. موانع ساختاری-مدیریتی

  2. عدم توفیق اسپانسرها در فرایند اسپانسرشیپ

  3. عدم استفاده از اصول بازاریابی

  4. سطح پایین حرفه ای فوتبال در ایران

  5. مشکلات حقوقی و رسانه ای

  6. فقدان جنبه های تکنیکی در باشگاه ها

  7. فقدان بسترهای جذب اسپانسرهای بین المللی

هر کدام از این ۷ عامل خود شامل زیر عامل هایی هستند که به آنها اشاره خواهد شد.

 

۱-موانع ساختاری-مدیریتی

  • دولتی بودن بیشتر شرکت های اقتصادی و تجاری کشور و عدم وجود رغبت برای تبلیغ

  • عدم وجود فضای رقابتی بین شرکت های اقتصادی کشور به دلیل ماهیت دولتی آنها

  • عدم ثبات مدیریت در باشگاه ها

  • عدم امکان حضور بانوان و خانواده ها در استادیوم ها

  • نبود مدیر متخصص در باشگاه ها

  • عدم میزبانی مسابقات آسیایی و بین المللی توسط فوتبال ایران

  • گرایش های سیاسی در مدیریت فوتبال کشور

منبع:

https://blog.asansports.com/2019/12/25/%d9%85%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b9-%d8%ac%d8%b0%d8%a8-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۱۶
زهرا زمانلو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی