ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

۱۹ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

اگر شما به عنوان یک خانم می خواهید در این رشته ورزشی فعالیت کنید باید به سراغ بهترین مربی تکواندو بانوان در تهران بروید. حال نمی دانید بهترین مربی تکواندو بانوان در تهران کیست؟ در پیدا کردن مربی تکواندو بانوان در تهران به هیچ وجه نگران نباشید تا وقتی با ما همراه هستید. یکی از بهترین مربی تکواندو بانوان در تهران خانم فاطمه صفرپور می باشد. خانم فاطمه صفرپور که به عنوان بهترین مربی تکواندو بانوان در تهران و ایران شناخته شده است توانسته با ۲ مدال طلا، ۲ مدال برنز و ۵۰ امتیاز بر سکوی قهرمانی جهان باایستد.
یکی دیگر از مربی تکواندو بانوان در تهران خانم ندا زارع می باشد. خانم ندا زارع که به عنوان یکی از بهترین مربی بکواندو بانوان در تهران شناخته شده است توانسته در رقابت های قهرمانی آسیا از سوی کمیته فنی برگزاری مسابقات عنوان بهترین مربی را کسب کند. در بخش تیمی این رقابت ها که مربی آن ها خانم ندا زارع بود دختران ایران برای دومین دوره متوالی با کسب ۵ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۸۰ امتیاز عنوان قهرمانی آسیا را کسب کردند.

 

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در حال حاضر


امروزه بسیاری از افرادی که در این رشته ورزشی به صورت حرفه ای فعالیت می کنند به دنبال سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در حال حاضر هستند. اکنون سوال اینجاست که سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در حال حاضر کیست؟ آیا سرمربی تیم ملی تکواندو ایران مرد است یا یک خانم؟ با ما همراه باشید تا بدانید سرمربی تیم ملی تکواندو ایران کیست.
طی مراسم انتخاب بهترین مربی تکواندو در سال ۲۰۱۹ فردی به نام رضا مهماندوست به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو ایران انتخاب شد. رضا مهماندوست که به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو ایران معرفی شده است توانسته یک مدال نقره و یک مدال برنز برای تیم ملی کسب کند. همچنین این مربی نیز در سال ۲۰۱۶ به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در جهان شناخته شده بود.

 

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ایران


خیلی از افراد انقدر این ورزش را دوست دارند که حتی به دنبال سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ایران نیز می گردند. یکی از سرمربی های سابق تیم ملی مان اقای مرتضی کریمی می باشد. این فرد در کنار سرمربی تیم ملی بودن در سال های اخیر تبدیل به یکی از اصلی ‌ترین منتقدان فدراسیون تبدیل شده است.
همچنین این فرد در سال‌ های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کرد و اقدام به ثبت دو عنوان نایب قهرمانی در کارنامه خود کرد. اقای مرتضی کریمی در سال ۲۰۱۳ بعد از فریبرز عسگری نیز مجددا به جایگاه سرمربی گری تیم ملی بازگشت و در مسابقات جهانی مکزیک با کسب یک نقره و دو برنز نایب قهرمان جهان شد.

 

بررسی مربی تکواندو ایران


اگر به دنبال انواع مربی تکواندو ایران برای اموزش تکواندو زیر نظر او می گردید به هیچ وجه نگران نباشید. از طرفی دیگر لازم نیست سایت های اینترنتی را برای پیدا کردن بهترین مربی تکواندو ایران زیر و رو کنید. چون ما در ادامه نگاهی کوتاه به چند مربی تکواندو ایران کرده ایم تا نگرانی های شما را از پیدا کردن یک مربی تکواندو ایرانی خوب برطرف کنیم.
• پیام خانلرخانی یکی از بهترین مربی تکواندو ایران :
اقای پیام خانلرخانی که سرمربی تیم شهرداری ورامین می باشد توانسته است با کسب ۵ مدال طلا و ۳ مدال نقره عنوان قهرمانی را تیمش به دست آورد. همچنین این مربی تکواندو ایرانی به عنوان بهترین مربیِ مرد این دوره از رقابت ‌ها معرفی شده است.
• غلامحسین ذوالقدری یکی از بهترین مربی تکواندو ایران :
اقای غلامحسین ذوالقدری یکی از موفق ‌ترین سرمربیان ورزش تکواندو در دهه شصت بوده است. افتخار آفرینی‌ های تکواندو در اواخر دهه ۹۰ میلادی و تیم طلایی تکواندو ایران حاصل حضور اقای ذوالقدری در راس تیم ملی بود که هم اکنون نیز به عنوان مربی تکواندو ایران در باشگاه های ورزشی مشغول به کار است.
• فریبرز عسگری یکی از بهترین مربی تکواندو ایران :
اقای فریبرز عسگری در المپیک ۲۰۱۲ توانست روی نیمکت تیم ملی بنشیند. این فرد در جام جهانی ۲۰۱۲ نیز سرمربی تیم ملی بود و سپس با عنوان نایب قهرمانی با تیم ملی خداحافظی کرد.

 

اسامی مربیان تیم ملی تکواندو


فردی به نام چانگ ‌مون گیل جزو اسامی مربیان تیم ملی تکواندو قرار گرفته است اما چانگ مونگ گیل چرا جزو اسامی مربیان تیم ملی تکواندو قرار گرفته است؟ در حقیقت اولین حضور تکواندو ایران در مسابقات سال ۱۹۷۸ در هتگ ‌کنگ با سرمربی گری چانگ ‌مون‌ گیل کره ‌ای بود. این مربی کره‌ ای که در اسامی مربیان تیم ملی تکواندو قرار گرفته است با کسب ۲ مدال نقره، ۵ مدال برنز در رده سوم مسابقات قرار گرفت.
نام فرد دیگری به نام کانگ شین چال نیز در اسامی مربیان تیم ملی تکواندو قرار گرفته است. کانگ شین چال که نامش در اسامی مربیان تیم ملی تکواندو وجود دارد با دو نایب قهرمانی در بازی‌ های آسیا در کلکسیون افتخارات تکواندو ایران نام خود را ثبت کرده است. همچنین این فرد در دهمین دوره بازی‌ های آسیایی در سال ۱۹۸۶ تیم ملی تکواندو با ۵ ورزشکار موفق به کسب یک نشان طلا و یک نقره شد تا اولین افتخار در این مسابقات را نیز کسب کند.

 

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/02/06/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-7-%d9%85%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%d8%aa%da%a9%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%88-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۰۰ ، ۱۰:۰۵
زهرا زمانلو

یوگا چیست؟

یوگا تمرین حرکتی ذهنی بدن می باشد. حرکات این ورزش هر دو عامل جنبش و کنترل تنفس و تمرکز را در بر دارد. بسیاری از فواید یوگا شبیه به تای چی و یا هنرهای رزمی است، بسیاری از مربیان در طول زمان، این ورزش را شکل داده اند. به طوری که حتی بسیاری از مدارس ، یوگا منحصر به فرد خود را تعلیم می دهند.

 

معنی یوگا

باید بدانید که یوگا از ریشه کلمه سانسکریت YUJ گرفته شده که معنی آن اتحاد می باشد. در واقع یک بین تن و روان و حتی نیروهای مثبت و منفی وجودی انسان اتحادی غیرقابل باور به وجود می آورد. مدرسه یوگا ایجنگر یوژ را به عنوان « پیوستن یا ادغام تمام جنبه هـای فردی – بـدن بـا ذهـن و ذهـن بـا روح » برای رسیدن به یک زندگی شـاد، متعادل و مفید تعریف می کند.

 

آن هـا ادعا مـی کنند هدف نهـایی یـوگـا، رسیدن به کالیالی (رهـایی یا آزادی نهـایی) اســت.

 

یوگا تمرین حرکتی ذهنی بدن می باشد. حرکات این ورزش هر دو عامل جنبش و کنترل تنفس و تمرکز را در بر دارد . بسیاری از فواید یوگا شبیه به تای چی و یا هنرهای رزمی است ، بسیاری از مربیان در طول زمان، این ورزش را شکل داده اند. به طوری که حتی بسیاری از مدارس ، یوگا منحصر به فرد خود را تعلیم می دهند .

 

تاریخچه یوگا

یوگا ورزشی جسمی و روانی است که در شبه قاره هند و توسط هندوها به وجود آمده‌است. ریشه یابی دقیق این ورزش که توسط چه شخصی و دقیقاً چگونه به وجود آمده ناممکن است. چرا که تاریخ شکل‌گیری یوگا به سال‌های بسیار دور باز می‌گردد.

 

یوگ هـا طی هزاره هـا این رشته را به دانش آموزان خود منتقل کردند و بسیاری از مدارس مختلف اموزش یـوگا گسترش یافتند.

 

اولین اثر ضبط شده حرکات یـوگـا و یکی از قدیمـی ترین متون موجود، به طور کلی تصور مـی شود که توسط پاتـانجـالی، مریم یوجی هند که در حدود ۲۰۰۰ تـا ۲۵۰۰ سال پیش زندگی کرده بود، نوشته شده اســت.

 

پاتـانجی بـا نوشتن سوتـاتـای یـوگـا ( sutra به معنای «موضوع» در سانسکریت) اســت که اصول، فلسـفـه و شیوه آموزش یـوگـا هستند که هنوز هم دنبـال مـی شوند.

 

یوگا، یوگا چیست, ورزش یوگا چیست

برای ثبت نام در کلاس یوگا به سایت آسان اسپرت مراجعه کنید.

فواید یوگا به شرح زیر است

کاهش استرس و اضطراب

کاهش نشانه های افسردگی

تعادل و انعطاف پذیری بهتر

بهبود وضعیت خواب

افزایش ایمنی به علت تحریک سیستم لنفاوی

از بین بردن سموم و فلزات سنگین

افزایش قدرت و استقامت

بهبود جریان خون

عملکرد بهتر گوارشی، از جمله کاهش علائم IBS

کاهش علائم مربوط به بارداری و افسردگی پس از زایمان

درد مزمن ، از جمله مواردی که به علت مشکلات عضلانی مانند کمردرد یا سردرد مکرر ایجاد می شود .

بهبود وضعیت بدنی و کاهش علائم اختلال شخصیتی

 

یوگای هشت مرحله‌ای یا آشتانگا یوگا عبارت است از:

۱) یاما (Yama): به معنای کنترل و آن خودداری و پرهیز از عوامل تباه کننده تن و روان است.

۲) نیاما (Niyama): به معنای داشتن نظم و انضباط در زندگی روزمره در تمام مدت زندگی.

۳) آسانا (Asana): به معنای استقرار بدن در حالتی خاص با انجام حرکات بد نی یوگا و استقرار در حالت بدنی خاص.

۴) پرانایاما (Pra nayama): به معنای نیروی حیات و یا مایتی کنترل و منظور از آن کنترل نیروی حیاتی باانجام تمرینات تنفسی یوگا می‌باشد.

۵) پراتی آهارا :(Pratayahara) به معنای تربیت و انضباط حواس

۶) دهارانا (Dharana): به معنای کنترل و انضباط فکر (بدست آوردن تمرکز فکر).

۷) دهیانا (Dhyana): به معنای به جریان انداختن فکر متمرکز شده یا تفکر عمیق یامراقبه

۸) سامادهی (Samadhy): به معنای رسیدن به وحدت یا هو شدن با جهان هستی،

 

لازم به ذکر است که مراحل ۱ و۲ و۷ و۸ بیشتر دستورهای اخلاقی و تمرینات خود سازی است. مراحل ۳ تا ۷ تمرینات جامع بدنی ،تنفسی و فکری است که بیشتر مورد توجه بود و امروزه در اکثر مراکز یوگای جهان از تکنیک های بدن برای سالم سازی تن وروان استفاده می کنند. این ۸ مرحله خود به دونوع یوگای کلی تقسیم می شوند:

 

۱) هاتایوگا (Hathayoga)

۲) راجا یوگا (Rajayoga)

 

راجا یوگا به تمرینات ذهنی وتمرکزی یوگا گفته می شود و شامل:

▪ تمرینات کنترل احساسات

▪ تمرینات کنترل افکار (تمرکزفکر)

▪ تمرینات تفکر عمیق یا مراقبه (Meditation) می باشد.

 

منبع: 

https://www.beytoote.com/sport/public-sport/what1-yoga.html

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۰۰ ، ۱۱:۲۵
زهرا زمانلو

هنگامی که مردم درمورد یوگا صحبت می کنند اغلب به مزایای فیزیولوژیکی تمرینات اشاره می کنند، مانند افزایش انعطاف پذیری و کاهش سفتی ماهیچه ها، و از فواید یوگا برای ذهن و فواید یوگا برای روح غافل می شوند. مطالعات متعددی برای ارزیابی اثربخشی یوگا بر مغز و سلامت روان انجام شده است در این جا به مواردی از فواید  آموزش یوگا برای روح و فواید یوگا برای ذهن آن اشاره می کنیم.در این مقاله به طور کلی خواهیم داست یوگا برای چی خوبه و خواص یوگا چیست pdf؟

 

۱. یوگا آرامش روانی شما را بهبود می بخشد

آیا همیشه مضطرب به نظر می رسید و تنش دارید؟ آیا حس می کنید همه ی سختی های جهان بر دوش شماست؟ با کمک گرفتن از یوگا شما می توانید این احساسات منفی را کنار بگذارید. طبق نظر جامعه ی روانشناسی بریتانیا تمرکز تمرینات  بر اصلاح تنفس و حرکات بدن شماست. این راهی عالی برای تسکین ذهن و نگرانی ها می باشد. تمرینات تنفسی این ورزش ذهن شما را از عناصرمنفی پاک می کند. می توان نتیجه گرفت فردی که این ورزش را انجام می دهد از سلامت روان بالاتری برخوردار است.

 

۲. یوگا به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می کند

یوگا از فعالیت هایی از قبیل ریلکسیشن (آرامش)، مدیتیشن (مراقبه)، اجتماعی شدن (با توجه به انجام گروهی این فعالیت) و تمرین استفاده می کند. و در کاهش اضطراب و افسردگی موثر است. به نقل از مقاله ای از دانشگاه هاروارد، یوگا این کار را به واسطه ی تنظیم سیستم پاسخ دهی به استرس افراد، انجام می دهد. به  علاوه سبب کاهش فشار خون و ضربان قلب و هم چنین بهبود تنفس می شود. همچنین به شما کمک می کند تا بدون نیاز به داروهای گران قیمت با اضطراب و افسردگی مقابله کنید.

 

 

۳. تقویت حافظه و تمرکز

ممکن است اتفاق مهمی در زندگی شخصی تان رخ دهد زمانی که حتی تمرکز بر وظایف روزمره نیز برای تان دشوار است. شواهد بسیاری وجود دارد که حرکات یوگا سبب افزایش تمرکز می شود. وقتی در حال انجام حرکت خاصی هستید ذهن و روح شما تنها بر آن متمرکز است. این تمرکز در سایر بخش های زندگی تان نیز نمایان می شود.

 

۴. یوگا مانع شروع بیماری های روانی شایع در دوران نوجوانی می شود

در مرحله ی نوجوانی انواع مشکلات روحی، امکان شیوع بیشتری دارد. با توجه به نقشی که یوگا در کاهش اضطراب و سلامت روان ایفا می کند می تواند از نوجوانان در برابر بیماری های روانی محافظت کند.

 

۵. کاهش تاثیر تجربیات ناخوشایند

زنانی که مورد سوء استفاده قرار گرفته اند همانند آن دسته از داوطلبان خدمت سربازی که به جنگ رفته اند، معمولا وضعیتی را که اختلال استرس پس از حادثه نام دارد، تجربه می کنند. افرادی که از این بیماری روحی رنج می برند اغلب درگیر کابوس هستند. به گفته ی انجمن روانشناسی امریکا، به ویژه در زمانی که درمان های دارویی و روانی معاصر شکست خورده است، هاتا یوگا در کاهش علائم PSTD موثر است.

پیشنهاد می کنیم در اوقات فراعت خود از این ورزش آرامش بخش  غافل نشوید و یادگیری آن را از امروز شروع کنید. اکنون میتوانید از طریق سایتasan sport اقدام به ثبت نام کلاس یوگا بکنید.

 

آیا یوگا برای تناسب اندام مفید است؟

تا به اینجا به مواردی که یوگا برای چی خوبه اشاره شد،اما از فواید یوگا برای تناسب اندام حرفی زده نشد. فواید یوگا برای تناسب اندام غیر قابل انکار است ،زیرا برخی از حرکات یوگا نیز باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شوند. در نظر داشته باشید که یوگا باید بطور منظم انجام شود تا منجز به کاهش وزن و لاغری افراد شود.

 

فواید یوگا در طبیعت چیست؟

تا به اینجای کار درباره اینکه خواص یوگا چیست اطلاعات زیادی در اخیار شما گذاشتیم.اما در اینجا میخواهیم به جذاب ترین و پرطرفدارترین سبک اجرای حرکات یوگا بپردازیم ،فواید یوگا در طبیعت.پیوند طبیعت با انسان همواره تاثیرات مثبتی بر روح و جسم انسان می گذارد.و انجام مرینات یوگا در طبیعت پرداختن باعث دست یابی به درکی عمیق و بی واسطه از ژرفای هستی و هماهنگی با قوانین طبیعت می‌ شود. 

 

منبع:

https://blog.asansports.com/2019/05/19/%db%8c%d9%88%da%af%d8%a7-%d9%88-%d9%be%d9%86%d8%ac-%d9%81%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%db%8c-%d8%b0%d9%87%d9%86%db%8c-%d9%88-%d9%81%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%84%d9%88%da%98%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%a7%d8%b4/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۰۰ ، ۱۲:۳۷
زهرا زمانلو

فوتبال یک بازی گروهی و پر هیجان است که توسط دو تیم ۱۱ نفره شامل یک دروازه بان و ۱۰ بازیکن که در زمین فوتبال مستطیل شکل با ابعاد معین و طبق استاندارد فیفا برگزار می شود. این ورزش پرهیاهوی 90 دقیقه ای در ابعاد زمین فوتبال مستطیلی شکل، مورد علاقه همه گروه های سنی بوده و همیشه علاقه مندان و حتی تماشاچیان بسیاری را به خود جذب می کند.
بازیکنان این ورزش با انجام تمرینات مکرر و پرتحرک در زمین بازی فوتبال، فیزیک بدنشان تقویت شده و توانایی عضلات و میزان انعطاف پذیری و استقامت بدنشان افزایش می یابد. در نتیجه با بالابردن دقت و تمرکز شخص، میزان اعتماد به نفس، قدرت کنترل فشارهای روزانه زندگی و نیز حفظ فرد از بیماری ها، کیفیت زندگی فوتبالیست را ارتقا می دهد.

برای اجاره زمین فوتبال به سایت آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

ابعاد زمین فوتبال استاندارد

یک زمین بازی فوتبال استاندارد بزرگسالان برای مسابقات بین المللی می بایست طولی برابر با ۱۱۰ تا ۱۲۰ یارد (قدم) داشته باشد. ابعاد زمین فوتبال معادل ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر است و عرض زمین فوتبال ۷۰ تا ۸۰ یارد معادل ۶۴ تا ۷۵ متر تعیین شده است. ابعاد زمین‌های مسابقات غیر بین‌المللی می‌تواند بین ۹۱ تا ۱۲۰ متر طول و ۴۵ تا ۹۱ متر عرض داشته و نباید مربع باشد.

اگر ابعاد زمین فوتبال را با خطوط عرضی به سه قسمت مساوی تقسیم کنیم:

 

۱.منطقه دفاع
در منطقه دفاعی زمین فوتبال که محوطه جریمه هر تیم در آن قرار دارد هر حرکتی در نتیجه مسابقه موثر بوده و ممکن است منجر به گل شود. در این منطقه  دروازه بان ، مدافع جلو ، مدافع آزاد (لیبرو) و دو مدافع کنار باید حضور داشته باشند. هافبک ها برای کمک به مدافعین نیز در این منطقه می توانند رفت و آمد داشته باشند.
 

2.منطقه حمله
منطقه حمله که در واقع منطقه دفاع تیم حریف محسوب می شود نیز محوطه جریم تیم مقابل در آن قرار دارد. در این ناحیه مهاجمین کنار و مهاجم نوک، هافبک ها و گاها مدافع آزاد یا یکی از مدافعین کنار در آن حضور دارند. در این منطقه که بسیار حساس است دروازه حریف مورد هدف گل قرار گرفته و سرعت بازی بالاتر است زیرا می بایست با بالابردن کیفیت بازی مدافعان حریف را پشت سر گذاشته و با وارد کردن توپ در دروازه مقابل به هدف اصلی بازی فوتبال برسند.

 

۳.منطقه یک سوم میانی زمین فوتبال
سازماندهی حرکت گروهی تیم ها به کمک مدافعین و هافبک ها و همچنین مهاجمین بیشتر در این منطقه بازی ساز انجام می گیرد. یک سوم میانی زمین فوتبال، ناحیه بی طرف برای دو تیم است که با تقویت بازی و کسب برتری در این قسمت توسط مربیان نتیجه بهتری در بازی اتفاق خواهد افتاد. اهمیت این منطقه از بازی بیشتر از دو منطقه دفاعی و حمله است به همین علت فوتبالیستها بیشتر تمایل به بازی در قسمت یک سوم میانی زمین فوتبال دارند. بازیکنانی که در این منطفه از زمین بازی قرار میگیرند با وجود داشتن وظایف متعدد و آزادی عمل بیشتر در جریان بازی تبدیل به فوتبالیست هایی تکنیکی تر و آماده تر می شوند. فضاسازی برای بازی هجومی در ناحیه حمله به تیم مقابل و جلوگیری از رسیدن توپ به منطقه دفاع تیم خودی از وظایف چندگانه هافبک ها در این منطقه است.

 

شما می توانید برای شرکت در کلاس فوتبال به سایت آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

نحوه خط کشی زمین فوتبال

علامت گذارى زمین فوتبال با خطوط سفید مشخص شده است. خطوط بلند مرز زمین را مشخص کرده و خطوط کوتاه مناطق هدف را نشان می دهند. ضخامت کلیه خطوط نباید بیشتر از ۱۲ سانتی متر باشد.
در خط کشی زمین بازى به وسیله خط میانى به دو نیمه مساوی تقسیم می شود. بازیکنان هر تیم تا زمانی که بازی شروع نشود باید در زمین خود مانده و اجازه ندارند از این خط عبور کنند.

 

خط کناری زمین بازی فوتبال

طبق استانداردهای فیفا محوطه زمین فوتبال را نشان می دهد که بازی در آن در جریان است. توپی که از این خط رد شود، باید با یک پرتاب دست بازیکن حریف به بازی برگردد. خط عرضی زمین نیز خط دروازه نامیده می شود که اگر توپ از این خط عبور کند، طبق مقررات فوتبال یا با ضربه دروازه یا با کرنر به بازی بازمی گردد.
قسمتی از حاشیه زمین فوتبال مخصوص محوطه فنی زمین بازی است که گاها با خط چین مشخص شده و روبروی نیمکت ذخیره‌های تیم می باشد که مربی هر تیم اجازه دارد از آن قسمت نکاتی را به بازیکنان تیمش گوشزد کرده و تیم خود را هدایت کند.

 

دایره وسط زمین فوتبال برای چیست؟

مرکز زمین نقطه ای کوچک و توپر است که در وسط خط میانى مشخص شده و یک دایره به شعاع ۹.۱۵ متر با مرکزیت آن رسم شده است. این دایره وسط زمین فوتبال مشخص کننده حداقل فاصله بازیکنان حریف در شروع حمله می باشد. توپ طبق قانون بازی بر روی نقطه مرکزی قرار گرفته و بازی از آن نقطه آغاز می شود و بازیکنان حریف می بایست خارج از این دایره وسط زمین منتظر شروع بازی باشند. 
همچنین اگر آخر بازی فوتبال به ضربات پنالتی جهت تعیین برنده بازی کشیده شود بازیکنان به غیر از دو دروازه بان و بازیکن ضربه زن فعلی باید در این دایره قرار بگیرند.

 

اندازه محوطه جریمه فوتبال

در جلوی هر دروازه محوطه مستطیل شکلی به عرض ۱۸ یارد معادل ۱۶.۵ متر و طول ۴۰.۳ متر، از خط دروازه، مشخص شده است که به محوطه جریمه یا به اصطلاح معمول محوطه هجده قدم یا منطقه پنالتی زمین فوتبال معروف است. این منطقه دارای چندین کارکرد است که برجسته ترین آنها مشخص کردن محدوده ای است که دروازه بان می تواند توپ را کنترل کند یعنی توپ را با دست لمس کرده و یا بگیرد و همچنین خطا بر روی بازیکنان حریف در این محوطه هجده قدم با ضربه پنالتی توسط داور فوتبال جریمه می شود.
خط های دیگر در این منطقه موقعیت توپ یا بازیکنان را در ضربات ایستگاهی، ضربه های دروازه، ضربات پنالتی و ضربات کرنر مشخص می کند.
اگر از نقطه مرکزی محوطه جریمه فوتبال، دایره ای به شعاع ۹.۱۵ رسم کنیم، قسمتی از آن دایره همان قوس پنالتی مشخص شده بالای محوطه جریمه می باشد و این دایره قرینه همان دایره وسط زمین بوده که تا خط مشخص شده خط دروازه تکمیل می شود.  نیم دایره جلوی محوطه جریمه، جزء محوطه جریمه و قوانین مربوط به آن محسوب نمی شود.

 

کاربرد محوطه شش قدم در فوتبال

محوطه شش قدم، محوطه کوچکتری در جلوی دروازه است که با فاصله ۶ یارد معادل ۵٫۵ متر در ۱۱ متر وجود دارد. می‌بایست ضربات شروع مجدد بازی در هنگام خروج توپ از خط عرضی زمین فوتبال از داخل محوطه شش قدم زده شود. مثلا زمانی که ضربه دروازه اعلام می شود همه بازیکنان می بایست خارج از این محوطه حضور داشته باشند و تا زمانیکه توپ از محوطه جریمه خارج نشده به این مکان وارد نشوند.

 

منطقه کرنر در زمین فوتبال

در ۴ گوشه زمین قوس کرنر با شعاع یک متر برای مشخص کردن جایگاه قرارگیری توپ جهت زدن ضربه کرنر نیز مشخص شده است و در هر طرف پرچم کرنر نیز جایگاه آن را مشخص می کند. زمانی که توپ توسط بازیکنان خودی از خط دروازه عبور کند ضربه کرنر از منطقه تعیین شده کرنر توسط بازیکنان حریف، بازی را دوباره به جریان می اندازد.

 

منبع:

https://www.iransporter.com/article/2032/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84.aspx

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۰۰ ، ۱۳:۰۳
زهرا زمانلو

بازی در زمین تنیس چگونه انجام میگیرد

راکت و توپ تنیس ابزار اصلی این بازی است. زمین تنیس توسط یک تور به دو نیم مساوی تقسیم می شود. هر بازیکن یا هر تیم در یکی از سمت های تور قرار می گیرند و تلاش میکنند بدون خطا توپ را سمت حرف یا حریفان خود پرتاب کنند. هر مسابقه در سه ست انجام می گیرد و کسی که امتیاز دو ست از سه ست را به دست بیاورد برنده بازیست. ست اول با ۱۵ امتیاز، ست دوم با ۳۰ امتیاز و ست سوم با ۴۰ امتیاز تمام می شود. در این میان بازیکنان باید توپ را پس از یکبار برخورد با زمین خود به زمین حریف بازگردانند.

 

باید ها و نباید های ورزش تنیس

هر ست با یک ضربه سرویس شروع می شود و توپی که از سمت یک تیم به سمت زمین تیم مقابل می رود، نباید با تور برخورد کند و اگر این اتفاق افتاد امتیاز از دست می رود. در زمان جا به جایی بازیکنان هر تیم در زمین تنیس فقط ۹۰ ثانیه زمان برای استراحت دارند و قبل از بازی فقط ۵۰ دقیقه فرصت گرم کردن به بازیکنان داده می شود.

اکثر قوانین در بازی های دو نفره و تک نفره یکسان است به غیر از اینکه در زمان زدن سرویس که به صورت ثابت اتفاق می افتد، نواحی کنار زمین در بازی انفرادی در بازی دو نفره که دوبل نامیده می شود، داخل زمین به حساب می آید. حضور ۱۲ داورد در یک مسابقه جز باید های لاینفک این بازی است که با صبر زیادی در یک مسابقه تنیس حضور و آن را قضاوت می کنند.

 

زمین تنیس باید چگونه باشد

زمین تنیس چهار نوع است که شامل زمین تنیس خاکی، زمین تنیس چمنی، زمین تنیس آسفالت و سالن تنیس می باشد. زمین تنیس به شکل مستطیل است که به وسیله یک تور به دو نیم تقسیم می شود و هر سمت به دو قسمت که شامل محل زدن سرویس و مرکز اصلی بازی است، جدا می گردد. زمین تنیس خاکی از جنس خاک رس است و رایج ترین زمین بازی به حساب می آید. طول زمین تنیس ۱۲۳٫۸۸ و عرض آن ۸٫۲۳ متر می باشد. اطراف زمین تنیس را برای افتادن توپ در نظر میگرند.

 

توپ تنیس

اگر تصمیم گرفتید که یک توپ تنیس مرغوب بخرید حتما به علامت USTA  و یا فدراسیون تنیس دقت کنید تا یک توپ ایده آل را خریداری کنید. جنس بیرونی توپ تنیس مخملی و به رنگ زرد است. وزن توپ تنیس بین ۵۶٫۷  تا ۵۸٫۵ متغیر است. اندازه توپ تنیس ۶٫۳۵ تا ۶٫۳۷ می تواند باشد. اگر می خواهید یک توپ تنیس مرغوب تهیه کنید حتما سراغ کمپانی مطرح ویلسون بروید.

 

راکت تنیس

انتخاب یک راکت مناسب نسبت به میزان چرخش بازیکنان متفاوت است ولی عموما مساحت یک راکت مناسب ۹۰ تا ۱۱۰ اینچ و طول آن ۲۷ اینچ می باشد. طرز صحیح گرفتن یک راکت در دست بسیار مهم است و تقریبا یکی از عواملی است که شما را تبدیل به یک برنده و یا بازنده می کند. اندازه راکت تنیس با معیار گریپ در نظر گرفته می شود برای بانوان ۱ تا ۳ و برای آقایان ۲ تا ۴ در گریپ است.

باید سعی کنید راکت تنیس را به راحتی در دست خود حرکت دهید اما زاویه چرخشی آن نباید مدام تغییر کند و ضربات شما را تبدیل به ضربات با قدرت کم بکند.

حرفه ایی ها در مسابقات بزرگ مثل Grand Slam که شامل ۴ مسابقه است در انتخاب تور راکت تنیس دقت بسیاری دارند که از جنس مناسبی باشد.

انواع زمین تنیس را در وبلاگ ورزشی سایت آسان اسپرت بخوانید.

 

بازی تنیس فواید بسیاری دارد

در تنیس بازی شش دنگ حواس شما باید پی بازی تان باشد. باید بدانید تنیس هم به نوعی شطرنج است و باید مراقب تمام رفتارهای تاکتیکی خود باشد. برای این کار باید تمرکز حواس بالایی داشته باشید تا تمامی رفتارهای حریف را در نظر بگیرید و در زمان مناسب ضربه مناسبی در بهترین جهت وارد کنید. پس تنیس بازی راهی است تا ضمیر خوداگاه  و ناخودگاه شما را در یک راستا قرار گیرد و تمرکز حواستان را بالا ببرد. رشد عضلات درونی و قدرت ماهیچه های بدن از مواردی است که فیزیک بدن ورزشکار در این ورزش به شدت تغییر می دهد. البته افزایش اعتماد به نفس در حین انجام این ورزش هم از فواید تنیس است.

 

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/04/18/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۰۰ ، ۱۱:۴۶
زهرا زمانلو

ویژگی های باشگاه بدنسازی بانوان

باشگاه های ورزشی بدن سازی سه حالت کلی دارند. باشگاه بدنسازی بانوان، باشگاه بدنسازی آقایان و باشگاه های بدنسازی که از صبح تا بعداز ظهر ویژه ی بانوان است و ادامه ی روز مختص به آقایان می باشد. معمولا خانم ها ترجیح میدهند از باشگاه بدنسازی بانوان استفاده کنند تا هر ساعتی که تمایل داشتند برای ورزش کردن به باشگاه بروند. علاوه بر تایم خانم ها دوست دارند در محیطی ورزش کنند که تنها مختص به خانم ها است و آقایان از وسیله های ورزشی مجموعه استفاده نمی کنند. از این رو بیشتر خانم ها ترجیح می دهند از باشگاه بدنسازی بانوان استفاده کنند. باشگاه بدنسازی بانوان باید از ویژگی هایی خوبی مانند موارد زیر برخوردار باشد:

 

  • باشگاه بدنسازی بانوان خوب باید کاملا مجهز به انواع دستگاه های ورزشی باشد.
  • باشگاه ورزشی مناسب باید از مربی های ورزشی خوبی برخوردار باشد.
  • رختکن و دوش های مجزا از مزیت های باشگاه ورزشی خوب است.
  • دارا بودن بوفه ی خوراکی و ارائه ی مواد مغذی و متناسب با برنامه غذایی از ویژگی های باشگاه بدنسازی مناسب است.
  • شهریه ی متناسب با تجهیزات و ویژگی های باشگاه یکی از خصوصیات مهم باشگاه ورزشی مناسب ویژه ی بانوان می باشد.

 

نکات کلیدی انتخاب باشگاه بدنسازی مناسب:

علاوه بر نکاتی که در بخش های قبلی برای انتخاب باشگاه ورزشی بیان کردیم نکات دیگری نیز وجود دارد که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. برای مثال به موارد زیر توجه کنید:
موقعیت مکانی: موقعیت مکانی باشگاه بدن سازی از اهمیت بالایی برخوردار است. به این موضوع باید توجه داشته باشید باشگاهی که انتخاب می کنید به منزل و یا محل کارتان نزدیک باشد. نزدیکی باشگاه به محل زندگی در شور و اشتیاق رفتن به باشگاه نیز بسیار تأثیر گذار است. از طرفی این موضوع در مدیریت زمان نیز نقش کلیدی دارد.
ساعت کاری باشگاه بدن سازی: ساعت کاری باشگاه از دیگر ویژگی هایی است که خانم ها و آقایان حتما باید به آن توجه داشته باشند. این موضوع نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از باشگاه های ورزشی ساعات کاری کمی دارند، برخی دیگر در روز های تعطیل، باز نیستند. باید باشگاه ورزشی به گونه ای انتخاب شود که ساعات کاری باشگاه با برنامه ی روزانه ی شما هماهنگ باشد. پس دقت به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.
جمعیت باشگاه بدنسازی:شلوغ نبودن باشگاه بدن سازی نیز یکی از پر اهمیت ترین موضوعات می باشد. داشتن تمرکز و آرامش در حین ورزش مهم است. شما اگر با آرامش ورزش نکنید ممکن است که حرکتی را به اشتباه انجام دهید و همین موضوع عوارض جبران ناپذیری را برایتان داشته باشد. از این رو لازم است باشگاهی را انتخاب نمایید که خیلی شلوغ نباشد و به راحتی بتوانید از وسیله های بدن سازی استفاده نمایید.

برای مطالعه مقاله بهترین باشگاه های بدنسازی تهران به وبلاگ ورزشی asan sport مراجعه کنید.

مزایای رفتن به باشگاه بدنسازی چیست؟

ورزش بدن سازی مزایای زیادی دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:

  • ایجاد نظم و انضباط در زندگی یکی از فواید این ورزش می باشد.
  • حفظ سلامت روحی و جسمی از مزایای بدن سازی می باشد.
  • این ورزش اعتماد به نفس را افزایش می دهد.
  • بهبود خوا از مزایای بدن سازی است.
  • رسیدن به تناسب اندام با بدن سازی امکان پذیر می باشد.
  • ایجاد قدرت کاربردی برای عضلات بدن از مزایای این ورزش محسوب می شود.
  • افزایش طول عمر از فواید انجام ورزش بدن سازی به شمار می رود.
  • بدن سازی به چربی سوزی و بهبود متابولیسم بدن کمک می کند.
  • این رشته ی ورزشی حس شادی را در افراد زنده می کند.

 

 

منبع: وبلاگ ورزشی آسان اسپرت

https://blog.asansports.com/2020/08/05/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%db%8c%da%a9-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%af%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8/

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۰۰ ، ۱۰:۲۴
زهرا زمانلو

مشخصات توپ بسکتبال خوب

قطعا جنس توپ بسکتبال کیفیت آن را مشخص می کند. توپ های این بازی معمولا از جنس های مختلفی تهیه می شود. متداول ترین موادی که برای تهیه توپ استفاده می شود سه نوع زیر می باشد:

  • لاستیک

  • چرم مصنوعی

  • چرم اصل

 

توپ از جنس لاستیک: توپ هایی که از جنس لاستیک تهیه می شوند، برای زمین هایی سخت مانند زمین های خیابانی بسیار مناسب هستند. این توپ ها در مقایسه با توپ هایی از جنس چرم قیمت ارزان تری دارند و به همین دلیل است که طرفداران زیادی در بسیاری از کشور های دنیا دارند.

 

توپ از جنس چرم مصنوعی: توپ هایی که از چرم مصنوعی ساخته می شوند در مقایسه با توپ هایی از جنس پلاستیک کیفیت بهتری دارند و در نتیجه گران تر هستند. برای تهیه ی چرم مصنوعی، تکنولوژی بالا و هزینه ی زیادی لازم می شود ازاین جهت است که گران تر هستند. این توپ ها برای بازی های سالنی و برای بازی های خیابانی مناسب می باشند.

 

توپ از جنس چرم طبیعی و اصل: با دوام ترین توپ ها، توپ هایی هستند که از جنس چرم اصل می باشند. از این توپ ها برای بازی های فوق حرفه ای استفاده می شود و تنها برای بازی هایی که در داخل سالن انجام می شود کاربرد دارند.

 

سایز استاندارد توپ بسکتبال برای رده های سنی و بانوان و آقایان متفاوت است. توپ بسکتبال دارای ۵ سایز مختلف است که شامل سایز ۳، سایز ۴، سایز ۵، سایز ۶ و سایز ۷ می باشد.

 

توپ سایز ۳: این توپ برای کودکان دختر و پسر با رده ی سنی ۴ تا ۶ سال مناسب می باشد. بسکتبال برای کودکان این سنی، بسکتبال مینی نیز نامیده می شود. توپ سایز ۳ دارای محیط ۵۶ سانتی متر و وزن ۲۸۰ گرم می باشد.

 

توپ سایز ۴: این توپ برای دختران و پسران ۶ تا ۹ سال مناسب است. محیط این توپ ۶۵ سانتی متر و وزن آن ۴۰۰ گرم است.

 

توپ سایز ۵: سایز رسمی و مناسب جوانان همین سایز است. دختران و پسران ۹ تا ۱۱ سال باید از توپ سایز ۵ استفاده کنند که دارای محیطی ۶۹-۷۰ سانتی متر و وزنی بین ۴۷۰ تا ۵۰۰ گرم دارا است.

 

توپ سایز ۶: این توپ سایز رسمی و مناسب بانوان دبیرستانی و دانشگاهی و بازیکنان حرفه ای است و بانوان باید از ۱۲ سالگی به بعد از توپ سایز ۶ استفاده کنند که دارای محیطی حدودا ۷۳ سانتی متر و وزنی بین ۵۱۰ تا ۵۷۰ گرم است.

 

توپ سایز ۷: در واقع توپ سایز ۷، سایز رسمی و مناسب آقایان دبیرستانی، دانشگاهی و بازیکنان حرفه ای است و پسر ها باید از سن ۱۵ سالگی از این توپ استفاده کنند. محیط این توپ حدودا ۷۵-۷۸ سانتی متر است و وزن آن ۶۲۰ تا ۶۵۰ گرم می باشد.

 

شما می توانید به وبلاگ آسان اسپرت مراجعه کنید و مقالاتی مانند تکنیک های بسکتبال، آموزش بسکتبال مبتدی و... را مطالعه کنید.

 

ابعاد زمین بسکتبال چقدر است؟

ابعاد زمین بسکتبال برای تورنمنت های المپیک و قهرمانی جهان دارای ۲۸ متر طول و ۱۵ متر عرض می باشد. علاوه بر ابعاد زمین که مشخص شده هستند و مقداری استاندارد دارند سالن بسکتبال نیز باید قنونی باشد. یک سالن ورزشی مختص این ورزش باید حداقل ۷ متر ارتفاع و نور کافی ومناسب را برای انجام بازی و مسابقات داشته باشد. خط کشی ابعاد زمین بسکتبال باید با جایگاه تماشاچیان و تابلوهای تبلیغاتی حداقل ۲ متر فاصله داشته باشد. خطوطی که برای مشخص کردن ابعاد زمین بستکبال کشیده می شود، باید دارای عرض ۵ سانتی متر باشد و کاملا مشخص و قابل دیدن باشد.

از دیگر نکات برای ابعاد زمین بسکتبال این است که فاصله ی خط پرتاب آزاد تا خط انتها باید ۵٫۸۰ متر باشد. علاوه بر ابعاد زمین بسکتبال مهم است که هر یک از المان های موجود در زمین بازی اندازه ها و فاصله های مشخصی را داشته باشند. ارتفاع حلقه تا زمین باید ۳٫۰۵ متر باشد، فاصله ی مرکز تا خط پرتاب باید ۶٫۲۵ متر باشد و مربع وسط تخته باید ۴۵×۵۹ سانتی متر باشد. همچنین طبق استاندارد ها فاصله ی لبه ی تخته تا حلقه باید ۳۰ سانتی متر باشد. طول تخته ۱٫۸۰ متر، عرض تخته ۱٫۲۰ متر و ارتفاع تخته ۲٫۷۵ متر است.

پس از بررسی ابعاد زمین بسکتبال حال نوبت به بررسی حلقه می رسد. جنس حلقه ی بازی بسکتبال از جنس فلز است و رنگ آن نارنجی می باشد. قطر داخلی حلقه ۴۵ سانتی متر، ضخامت حلقه ۲ سانتی متر و فاصله ی حلقه تا تخته ۱۵ سانتی متر می باشد. تور این بازی که به حلقه وصل است، دارای رنگ سفید می باشد و از جنس نخ پنبه ی چند لایه است. بلندی تور بازی بسکتبال ۶۰ سانتی متر است.

زمین بسکتبال

جنس کفپوش زمین بسکتبال:

پس از بررسی ابعاد زمین بسکتبال نوبت به آن رسیده است که جنس کفپوش زمین بسکتبال را بررسی کنیم. در هر محیط ورزشی مهم ترین و حیاتی ترین المان کفپوش زمین می باشد. از این جهت کفپوش زمین بسکتبال نیز اهمیت بالایی دارد. در واقع در همه ی محیط ها اهمیت کفپوش خیلی زیاد است و کفپوش زمین بسکتبال نیز از این این موضوع مستثنی نیست. اگر هر محیطی برای مثال محیط خانه را با هر نوع کفپوش مقاومی پوشش دهیم هرگز نمی توانیم این را برای کفپوش زمین بسکتبال نیز انجام دهیم.

 

منبع: وبلاگ asan sport 

https://blog.asansports.com/2020/05/10/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b3%da%a9%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%86%d8%af%d8%9f/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۰۰ ، ۱۳:۰۵
زهرا زمانلو

ورزش در خانه

امروزه در شرایطی که جامعه با مشکل مواجه شده و بسیاری از کار ها مانند ادارات نیز تعطیل شده اند راهی جز ورزش در خانه برای افراد نمی ماند زیرا باشگاه ها نیز یکی از مکان هایی هستند که امکان دسترسی و رفتن به آن ها ممنوع شده است. به همین علت ورزش کردن در باشگاه ممکن نیست و باید ورزش را به خانه بیاوریم.
در این حین خیلی از افراد وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای ورزش در خانه را ندارند که در پاسخ به این افراد باید گفت که کافیست ما را دنبال کنید تا بدانید در خانه هم می شود ورزش کرد. یکی از رشته های ورزشی که امکان انجام آن در خانه نیز ممکن هست بدنسازی می باشد. برای انجام این ورزش شما به وسیله خاصی نیاز ندارید و با یک دمبل می توانید بسیاری از تمرین های ورزشی را به آسانی در خانه انجام دهید.

 

 

تغذیه در بدنسازی

اولین اصل مهم برای سلامت بدن ورزش کردن و دومین اصل مهم برای سلامت بدن تغذیه مناسب می باشد. اگر می خواهید بدنی بدون چربی و عضله دار داشته باشید باید از رژیم غذایی مخصوصی پیروی کنید. تغذیه مخصوص یعنی در مقایسه با سایر افراد شما باید کالری بیشتری در روز دریافت کنید تا با پروتئین و انرژی های دریافتی شما بدنتان شروع به ساختن عضله کند. از طرفی دیگر کربوهیدرات ها هم می توانند انرژی زیادی بسازند و اگر تمرینات سنگینی دارید باید کربوهیدرات ها را هم در برنامه تغذیه خود جای دهید.
در تغذیه یک فردی که بدنسازی کار می کند و به دنبال تناسب اندام و ساخت عضله است باید مرغ، گوشت، بوقلمون، ماهی، و تخم مرغ، و همچنین انواع دانه ‌ها، آجیل و لوبیا در هر وعده‌ی او جای داشته باشد و باید به صورت مداوم مصرف شود. البته افراد گیاه خوار باید پروتئین مورد نیاز بدنشان را از پودر ها و اجیل ها به دست آورند. از طرفی دیگر یک فرد بدنساز باید در روز ۵ الی ۷ وعده غذا بخورد تا سیستم سوخت و ساز بدنش تظیم شود. علاوه بر این برای بدنسازی در طول روز تا می توانید باید آب بخورید.

 

تقویت کننده ها در بدنسازی

امروزه بسیاری از افراد بدنساز که در این رشته به طور جدی فعالیت می کنند همواره از دارو هایی مانند استروئید استفاده می کنند تا بدن آن ها زود تر شروع به سوخت و ساز و عضله سازی کند. این امر فرد بدنساز را به سرعت به خواسته اش می رساند اما در بلند مدت تاثیرات و عوارض جانبی بر روی بدن فرد می گذارد. از طرفی دیگر بدن فردی که با تمرین و تغذیه به عضله و تناسب رسیده با فردی که با دارو و انواع مکمل ها به عضله های حجیم رسیده بسیار متفاوت است.
کوچک ترین عوارض دارو های حاوی استروئید کاهش تستسترون می باشد که با کاهش این ماده اقایان دچار اکنه و خانم ها دچار ریزش مو می شوند. به علاوه باید گفت که مکمل ها و داروهای استروئیدی با یکدیگر تفاوت هایی دارند. برای مثال مکمل ها جنبه منابع غذایی دارند و برای تامین ساده ‌تر مواد مغذی مورد نیاز بدن یک بدنساز تولید شده ‌اند در حالی که دارو های استروئیدی از این ویژگی ها برخوردار نیستند.

 

بدنسازی در خانه بدون وسایل ورزشی

هدف بیشتر افرادی که به دنبال تناسب اندام و لاغری هستند در حقیقت بهبود سلامت اندام های بدن و افزایش اعتماد به نفس می باشد تا بیشتر از بدن خود و سلامت جسمی و روحی شان لذت ببرند. خیلی از فراد فکر می کنند بدنسازی تنها در باشگاه بدنسازی امکان پذیر می باشد در حالی که انجام تمرینات بدنسازی در خانه بدون وسایل ورزشی نیز امکان پذیر است. شما برای بدنسازی در خانه بدون وسایل ورزشی می توانید از دمبل استفاده کنید.
برای عضله سازی و تناسب اندام ابتدا باید سه اصل مهم در مورد بدنسازی را بدانید تا بدانید با رعایت این سه اصل به هیکل مد نظرتان می رسید. انجام تمرینات به صورت مداوم، تغذیه صحیح و درست و استراحت کافی سه اصل مهم این رشته می باشد که انجام بدنسازی در خانه بدون وسایل ورزشی نیز به همین علت امکان پذیر است.

شما می توانید مقاله های ورزشی مانند بهترین باشگاه بدنسازی تهران ، تمرین فوتبال در خانه برای نونهالان و ... را در وبلاگ ورزشی آسان اسپرت مطالعه کنید.

 

تمرین بدنسازی در خانه با دمبل

انجام تمرین بدنسازی در خانه با دمبل برای همه سنین به راحتی امکان پذیر است و آسیبی به بدن شما نخواهد رسید. تمرین بدنسازی در خانه با دمبل بیشتر برای افرادی می باشد که به علت کار و دانشگاه توانایی رفتن به باشگاه را ندارند هر چند که در باشگاه ها هم از دمبل استفاده می شود اما نه به اندازه فردی که تمرین بدنسازی در خانه با دمبل را پیش گرفته است.
از آنجایی که تمرین بدنسازی در خانه با دمبل برای تمام اعضای بدن است باید یک روز در میان استراحت کنید. علاوه بر این در روز های استراحت خود که با دمبل کار نمی کنید می توانید انواع حرکات هوازی را در خانه انجام دهید.
• ‌ اسکوات با دمبل ۳ ست ۱۰ تایی
• ددلیفت دمبل پاها صاف ۳ ست ۱۰ تایی
• دمبل خمیده دو دست ۳ ست ۱۰ تایی
• پرس سینه دمبل ۳ ست ۱۰ تایی
• نشر از جانب ۲ ست ۸ تایی
• لانج با دمبل ۳ ست ۱۰ تایی
• پشت ران دمبل ۳ ست ۱۰ تایی

 

بررسی وسایل بدنسازی در خانه

انجام تمرین های قدرتی باعث می شود در عضلات فرد پارگی های ریزی ایجاد شود که در فرایند بازسازی این پارگی ها عضله ساخته می شود. این امر وقتی که فرد بدنساز در حال انجام تمرینات در ست های مختلف می باشد آغاز می شود زیرا عضلات فرد در این شرایط مجبور می شوند وزنی بیشتر از قبل تحمل کنند. از طرفی برای انجام این امر یا به عبارت دیگر شروع فرایند عضله سازی باید از تمرینات قدرتی پیروی کنید که تمرین های قدرتی حتما باید با یک وزنه باشند.
از این رو دمبل یکی از وسایل بدنسازی در خانه می باشد و با دمبل می توانید انواع تمرین های قدرتی را به راحتی انجام دهید و شاهد تغییرات بدن خود باشید. با مرور زمان می توانید از دمبل های سنگین تری استفاده کنید تا زودتر به هدف خود یا همان تناسب اندام و عضله های حجیم برسید. همچنین از دیگر وسایل بدنسازی در خانه می توانیم به طناب، فوم رولر، توپ تناسب اندام، رول چرخشی، بند تی ار ایکس و کش مقاومتی اشاره کنیم.

 

نگاهی به حرکات بدنسازی در خانه

انجام حرکات بدنسازی در خانه بهترین گزینه برای افراد شاغل و دانشجو می باشد زیرا به جای تحمل شلوغی و ترافیک های سنگین می توانند انواع حرکات بدنسازی در خانه را به راحتی انجام دهند. از طرفی انجام حرکت های بدنسازی در خانه لازم به صرف هزینه های هنگف ندارد. در ادامه مجموعه ای از بهترین حرکات بدنسازی در خانه را برای شما مطرح کرده ایم. مهم ترین حرکات بدنسازی در خانه عبارتند از :
• پرس انفجاری
• پرس ایستاده دمبل بر روی شانه‌ها
• اسکات دمبل
• بالاکشیدن پهلویی
• کرلینگ (چرخش) جلو بازو
• ست آپ دمبل
• پلانک
• پلانک پهلویی
• پرس خوابیده دمبل
• فرو رفتن بر روی نیمکت (دیپ)
• کرانچ

 

منبع: وبلاگ اسان اسپرت

https://blog.asansports.com/2020/12/30/%d8%a8%d8%af%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa/

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۰۰ ، ۱۱:۵۵
زهرا زمانلو

فوتسال چیست؟

رشته ورزشی فوتسال ورزشی شبیه به فوتبال با همان توپ می باشد که در زمین های کوچک تر انجام می شود. در بازی فوتسال به دلیل فضای کم تحرک بازیکنان بیشتر است در نتیجه هیجان در این بازی از بازی فوتبال نیز بیشتر است. این بازی هیجانی به دلیل داشتن تحرک زیاد گویی یک فوتبال سرعتی با پیش نیازهای اختصاصی از جمله تکنیک های پایه، تاکتیک ها، چرخش ها که زیر مجموعه سیستم بازی فوتسال هستند است.
انواع سیستم های دفاعی در بازی فوتسال که یا براساس سیستم حمله حریف اتخاذ می شود یا براساس سیستم دفاعی واحدی که برای مقابله با انواع سیستم حمله اتخاذ می گردد مبتنی بر دفاع کردن از فضا می باشد. در حقیقت این بازی هیجانی دارای سیستم های حمله اختصاصی از جمله ۴-۰ – ۳-۱ – ۲-۲ – ۱-۲-۱ – ۲-۱-۱ می باشد که هر کدام از سیستم های حمله فوتسال با دفاع اختصاصی آن مقابله می کنند.

 

بهترین سالن های فوتسال

امروزه یکی از بزرگ ترین و اساسی ترین مشکلات و دغدغه های ورزشکاران علاقه مند به فوتسال پیدا کردن سالن های فوتسال مناسب با امکانات زیاد می باشد. به عبارتی دیگر همواره یک ورزشکار به دنبال بهترین و مجهز ترین سالن های فوتسال در سطح شهر تهران است. به همین دلیل در ادامه به بررسی بهترین سالن های فوتسال در مناطق مختلف سطح تهران پرداخته ایم. سالن های فوتسال تهران عبارت هستند از :

• سالن شهدای طرشت
شماره : ۰۲۱۶۶۰۴۵۰۹۰
آدرس : خیابان آزادی، بلوار شهید اکبری، بعد از پارک طرشت
 

• مجموعه ورزشی نصر
شماره : ۰۲۱۷۷۵۳۳۲۲۸
آدرس : خیابان سپاه، نرسیده به میدان بهارستان، کوچه استقلال
 

• مجموعه ورزشی شهید چمران
شماره : ۰۲۱۶۶۸۱۷۵۵۵
آدرس : شاد آباد، خیابان ۱۷ شهریور، بعد از ۱۵ متری سوم، خیابان شهید کرمی
 

• مجموعه ورزشی زیتون سبز
شماره : ۰۲۱۲۲۰۷۱۲۱۰
آدرس : شهرک غرب، بلوار فرحزادی، انتهای خیابان پارک، بعد از مسجد ابولفضل
 

• سالن پرواز
شماره : ۰۲۱۲۲۱۱۱۴۷۷
آدرس : سعادت آباد، بالاتر از میدان سرو، شهرک مخابرات، میدان بهرود، پارک پرواز
 

• مجموعه ورزشی یادگار امام
شماره : ۰۲۱۶۶۰۵۶۳۹۰-۱
آدرس : خیابان زنجان جنوبی، پشت میراث فرهنگی

 

سالن فوتسال مجموعه ورزشی آب تهران

یکی دیگر از بهترین سالن فوتسال ها در سطح شهر تهران مجموعه ورزشی آب تهران می باشد. با یک بار رزرو سالن فوتسال در مجموعه ورزشی آب تهران همراه همیشگی این باشگاه می شوید. زیرا در مجموعه ورزشی آب تهران علاوه بر رو به رو شدن با یک محیط زیبا و دلنشین شاهد سالن ‌های چند منظوره با قابلیت بازی‌ های مختلف از جمله والیبال، بسکتبال، هندبال و سالن فوتسال می شوید و همچنین احساس نشاط و ورزش را در کنار هم تجربه می کنید. مجموعه ورزشی آب تهران همه روزه صبح ها پذیرای بانوان و بعد از ظهرها پذیرای آقایان در سالن فوتسال، والیبال و … می باشد.

جهت مطالعه مقاله های ورزشی آموزش یوگا از مبتدی تا حرفه ای، آموزش تکواندو در خانه و... به وبلاگ ورزشی آسان اسپرت مراجعه کنید.

مجموعه ورزشی شهید کشوری یکی از قدیمی ترین سالن فوتسال تهران

مجموعه ورزشی شهید کشوری از اوایل دهه چهل در قسمت جنوبی تپه های داودیه احداث گردیده است و ساختمان اداری آن در سال ۱۳۷۰ به این مجموعه اضافه شد. سالن فوتسال تهران مجموعه ورزشی شهید کشوری به صورت سوله در بخش شرقی مجموعه واقع شده است. این مجموعه بی نظیر همچنین در رشته های گوناگون فوتسال، دو میدانی، بدمینتون، والیبال، اسکیت، پینگ پونگ، بدنسازی، ژیمناستیک، یوگا و ورزش های رزمی فعال می باشد. به علاوه در ساختمان اداری این مجموعه فدراسیون های بسکتبال، کاراته، دو ومیدانی، انجمن های ورزشی دارت و معاونت فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن مستقر هستند. اگر شما هم به دنبال بهترین سالن فوتسال تهران هستید مجموعه ورزشی شهید کشوری گزینه مناسبی می باشد.

 

رزرو سالن فوتسال از مجموعه ورزشی پاس قوامین

آیا شماهم به دنبال اجاره سالن فوتسال هستید و نمی دانید بهترین سالن فوتسال های تهران چه سالن هایی هستند؟ دیگر نگران نباشید چون یکی از بهترین سالن فوتسال ها در سطح شهر تهران مجموعه ورزشی پاس قوامین می باشد. مجموعه ورزشی پاس قوامین با سالن چند منظوره خود دارای شرایط استاندارد برای ورزش های فوتسال، والیبال، بسکتبال و هندبال را در حد رقابت های لیگ های برتر کشور می باشد. این سالن به ابعاد ۲۵*۵۰ متر با گنجایش ۱۵۰۰ نفر تماشاگر با کف پوش پارکت، سونای بخار و خشک، جکوزی، حوضچه آب سرد و رختکن های مجزا است که همواره آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز می باشد.

 

نگاهی به آدرس تمامی سالن های فوتسال تهران

در این قسمت از مقاله سعی کرده ایم تا آدرس تمامی سالن های فوتسال در مناطق مختلف تهران را برای ورزشکاران عزیز فراهم کنیم تا دیگر وقت خود را در سایت های اینترنتی برای پیدا کردن سالن های فوتسال و … تلف نکنند. آدرس و شماره تلفن تمامی سالن های فوتسال شهر تهران عبارت هستند از :
 

• مجموعه ورزشی پوریای ولی
شماره : ۰۲۱۵۵۰۳۴۰۰۰
آدرس : خانی آباد نو، جنب شهرداری منطقه ۱۹
برای : فوتسال، بسکتبال، والیبال، کشتی، ایروبیک، ژیمناستیک، رزمی
 

• مجموعه ورزشی پنج آذر
شماره : ۰۲۱۳۳۲۳۹۶۰۱-۳
آدرس : بزرگراه بسیج، روبروی بزرگراه شهید محلاتی (آهنگ)، خیابان شهید فهمیده
برای : فوتسال، فوتبال، والیبال، بدنسازی، رزمی
 

• مجموعه ورزشی امید
شماره : ۰۲۱۷۷۳۶۲۲۳۶
آدرس : قنات کوثر، شهرک امید، بوستان شرقی، اتوبان شهید بابایی
برای : فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، تنیس، رزمی، بدنسازی
 

• مجموعه ورزشی آرارات
شماره : ۰۲۱۸۸۰۳۰۲۲۴
آدرس : انتهای خیابان کردستان، مجموعه فرهنگی ورزشی آرارات
برای : فوتسال، والیبال، بسکتبال، تنیس، رزمی، شطرنج، بدنسازی، بیلیارد و …
 

• مجموعه ورزشی یادآوران
شماره : ۰۲۱۵۵۰۴۲۰۶۰
آدرس : تقاطع اتوبان آزادگان و خیابان شهید رجایی، روبروی مسجد مادر
برای : فوتسال، والیبال، بسکتبال، ماساژ درمانی، فوتبال دستی

 

 

منبع: وبلاگ آسان اسپرت

https://blog.asansports.com/2021/02/15/%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%b9%da%a9%d8%b3/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۰۰ ، ۱۱:۳۴
زهرا زمانلو

طی چند سال اخیر باشگاه های ورزشی دولتی کشور که بیش از ۷۰ درصد فعالیت های آنها را فوتبال تشکیل می دهد، بنا به حکم قانونی در تبصره ۷ بودجه سال ۱۳۸۲ مبنی بر اجازه هزینه یک درصد اعتبارات دستگاه ها و شرکت ها در جهت ورزش رونق فراوانی یافته اند که به تبع آن بسیاری از شرکت های دولتی مانند سایپا، ایران خودرو، مس کرمان، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، برق شیراز و …..باشگاه هایی را از محل این یک درصد بنا نهاده اند.با توجه به اینکه بیشتر باشگاه های ورزشی کشور به نوعی توسط سازمان ها و ارگان های دولتی و بعضا بخش خصوصی تامین مالی می شوند و درآمد زایی اندکی دارند، هزینه های غیرواقعی برای خرید بازیکنان در ایران برای عده ای قابل تامل است، ضمن اینکه در حیطه ی قراردادهای بازیکنان حرفه ای و نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال نیز اختلاف چشمگیری بین لیگ فوتبال ایران و سایر کشورها وجود دارد. در حاضر در لیگ حرفه ای ایران، بازیکن حرفه ای و قرارداد حرفه ای به روشنی تعریف نشده است.

اختلاف نظر و چانه زنی برای تعیین دستمزد یا مبلغ قرارداد ورزشکاران از موضوعات بحث برانگیز است و طی سال های اخیر و با جهت گیری به سمت حرفه ای شدن ورزشکاران، بروز و ظهور بیشتری نسبت به سال های قبل یافته است. در حالی که مبالغ زیادی برای خرید بازیکنان در فوتبال هزینه می شود، سازمان لیگ فوتبال کشور ضعف های بسیاری در زمینه کمبود بودجه و مشکلات مالی دارد. مدیران دولتی که دغدغه زیادی در زمینه سود و زیان بنگاه تحت مدیریت خود ندارند، تمایل ندارند در برابر این فشارها مقاومت چندانی نشان دهند و سقفی برای این قراردادها رعایت کنند، اما مشکل ناشی از آن است که این دستمزدها از منابع عمومی در اختیار دولت یا شرکت های دولتی پرداخت می شود و در صورت فاصله گرفتن آن با دستمزد اقشار دیگر، حساسیت و توجه عامه مردم بر آنها متمرکز شده و سوال برانگیز می شود.

تانارو (۲۰۰۵) در بررسی تعیین چارچوب قیمت گزاری ارزش بازیکنان فوتبال اظهار کرد ارزش یک بازیکن برای هر باشگاه فوتبال نسبت به ارزش وی در باشگاه های دیگر متفاوت است و به درآمد باشگاه و امتیازهای خلق شده توسط تیم بستگی دارد.

در تحقیق جالبی که باتر و همکاران در سال ۲۰۰۹ با عنوان محاسبه دستمزد بازیکنان در لیگ برتر فوتبال آلمان انجام دادند: متغیرهایی را برای محاسبه دستمزد بازیکنان فوتبال معرفی و عنوان کردند که نه تنها عملکرد گذشته و اخیر بازیکنان، بلکه محل تولد و توانایی های رهبری آنها بر مبلغ دستمزد تاثیرگذار است.

شما می توانید برای اجاره زمین فوتبال ، رزرو سالن مشهد و... و همچنین برای ثبت نام در کلاس فوتبال به سایت ورزشی آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

فاکتورهای قیمت گذاری بازیکنان فوتبال در ایران

در زمینه قیمت گذاری بازیکنان در فوتبال ایران ایزدیار و همکاران در سال ۱۳۹۵ فاکتورهای موثر بر قیمت گذاری بازیکنان فوتبال در لیگ برتر ایران را مشخص کردند که شامل: آمادگی جسمانی و تکنیکی و تاکتیکی، مقبولیت بازیکن، توجه رسانه ها و برند باشگاه است. اما سوالی که مطرح است در سال های اخیر چرا مدیران به آمادگی جسمانی و مهارتی بازیکنان توجه نمی کنند و بیشتر به مقبولیت و جریان های رسانه ای یک بازیکن در فصل نقل و انتقالات توجه دارند. به عبارت دیگر نتایج نشان می دهد که این شاخص در خرید و تعیین قیمت بازیکن تاثیر معناداری ندارد، در حالی که امروزه و در فوتبال حرفه ای جهان، یکی از مهمترین شاخص های بازیکنان میزان آمادگی آنان به لحاظ جسمانی است.

متاسفانه مدیرانی که هیچ شناختی از ورزش ندارند در راس کار قرار گرفته و به جای توجه به عوامل مهم در خرید بازیکن درگیر حواشی رسانه ها می گردند و با فشار رسانه ها مبالغ سنگینی صرف خرید بازیکنانی می کنند که خیلی از آنها حتی در یک بازی مورد استفاده قرار نمی گیرند. امید است با تحقیقات بیشتر در این زمینه اطلاعات بهتری را بتوان برای مدیران باشگاه ها و عوامل و دست اندرکاران باشگاه های فوتبال فراهم آوریم تا از صرف مبالغ هنگفت برای بازیکنان ناکارآمد جلوگیری به عمل آید.

 

منبع: وبلاگ آسان اسپرت

https://blog.asansports.com/2019/12/03/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%da%a9%d9%86%d8%a7%d9%86-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۰۰ ، ۰۹:۴۴
زهرا زمانلو