ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

۱۹ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

طی سال های اخیر با دنبال کردن خبرهای ورزشی و یا تیم فوتبالی مورد علاقه مشخص است که تمرین فوتبال به صورت دقیق و منظم اجرا می شود. امروزه تمامی تمرینات مشابه با کیفیت مسابقه صورت می گیرد. هر میزان کیفیت برگزاری تمرین فوتبال بالاتر و به شرایط مسابقه نزدیک تر باشد، بازیکنان تطبیق بیشتری با کلیه شرایط مسابقه خواهند داشت. تمرین فوتبال در رده های سنی مختلف متفاوت بوده و تمرین فوتبال نونهالان برای سنین ۶ تا ۱۲ سال یک بار در هفته، تمرین فوتبال برای نوجوانان ۱۴ تا ۱۶سال دوبار در هفته است. تمرین برای بزرگسالان باید هر روز انجام شود. بازیکنان حرفه ای به طور معمول دوبار در روز تمرین می کنند. پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا با این مقاله از سایت آسان اسپرت با انواع مهم ترین تمرینات فوتبال که برای تمرین انفرادی و تیمی ضروری است، آشنا شوید.

وبلاگ آسان اسپرت

حرفه ای ترین شیوه تمرین فوتبال


فوتبال جزو جذاب ترین و محبوب‌ ترین ورزش در سراسر جهان است که طرفداران خاص و زیادی را در بین تمام مردم دارد. بازیکنان فوتبال دو تیم ۱۱ نفره هستند که با یک توپ فوتبال در زمین چمن با هدف گل‌ زدن با هم رقابت می کنند. در سالیان گذشته بین کیفیت تمرینات و مسابقات تفاوت زیادی وجود داشت. امروزه تمرین فوتبال در سطح مسابقه برگزار می شود. تمرینات باید حتی الامکان در حد و اندازه مسابقه برگزار شوند. جلسات تمرین برای کلیه گروه های سنی باید لذت بخش باشد و همیشه از توپ استفاده شود. تمرین فوتبال با توپ اساس تمرینات است. در صورتی می توان یک جلسه تمرین را خوب دانست که قسمتی از آن به حرکات نمایشی با توپ، دریبل، تمرین فوتبال تک نفره یا چند نفره اختصاص داده شود. با به کارگیری این نکات و تکنیک ها، بازیکنان به خیلی سریع و راحت مهارت کافی در حرفه پرطرفدار فوتبال می رسند.

 

بهترین تمرینات آمادگی جسمانی برای بازیکنان


امروزه پیشرفت های زیادی در تمرین‌های تیم های فوتبالی مشهور ایجاد شده است و بازیکن ها برای تمرین کردن، تمرینات ابتدایی مانند دویدن دور زمین یا بالا و پایین رفتن از پله‌ ها و … را انجام نمی ‌دهند. تمرین شامل حرکات متنوع زیادی است که هر کدام مهارت خاصی را تقویت می ‌کند. فوتبالیست‌ ها نیاز به قدرت بدنی بالا دارند و برای ایجاد آن نیاز به تمرینات آمادگی جسمانی وجود دارد.
داشتن قدرت بدنی حرف اول را در فوتبال می‌ زند. همه‌ فوتبالیست ها حتی اگر تکنیک چندانی ندارند ولی به خاطر توانایی بالای بدنی در تیم های بزرگ بازی می ‌کنند. به علاوه، یک فوتبالیست خوب باید بتواند سریع موقعیت خود را در زمین عوض کند. تمرینات آمادگی جسمانی کمک می کند تا مسافت زیادی را با سرعت بدود، تا بیشترین حد بالا بپرد تا شانس ضربه زدن با سر برای او بیش‌تر شود. سریع به عقب بدود تا از آفساید بیرون بیاید و وقتی که توپ به او رسید بلافاصله در جهت مخالف شروع به دویدن کند تا فرصت گل زدن برای تیم خود ایجاد نماید.

تمرین‌های پلیومتریک


این روش تمرین در دهه‌ی ۶۰ میلادی ابداع شد. هدف این بود که قدرت پرش ورزشکاران بیشتر شود. به تدریج این تکنیک در تمام کشورها رواج پیدا کرد؛ چرا که ثابت شد این روش در اکثر ورزش هایی که نیاز به دویدن سریع و پرش دارند بسیار مؤثر است. هدف تمرینات پلیومتریک این است که زمان برای انجام هر حرکت باز هم کوتاه تر شود. این روش نه تنها ماهیچه ‌ها را تقویت می ‌کند بلکه سیستم عصبی را نیز تحت تأثیر قرار می ‌دهد. هر چه اعصابی که کنترل حرکت ماهیچه را بر عهده دارد، سریع‌تر پیام رسانی کنند، ماهیچه ‌ها تغییر حالت سریع‌ تری پیدا می ‌کنند.
برای استفاده از تمرینات پلیومتریک اگر ورزشکار قدرت بدنی کافی نداشته باشد، انجام این تمرینات باعث مصدومیت او خواهد شد. در این نوع تمرین، ورزشکار از سکویی به ارتفاع حدود ۵/۱ متر پریده و بلافاصله پس از رسیدن به زمین به هوا می ‌پرد. پرش جفت پا و لی لی کردن نیز بخشی از این نوع تمرین خواهد بود.

 

ضرورت تمرین فوتبال نونهالان و تمرین فوتبال برای نوجوانان


تمرین فوتبال نونهالان و رده نوجوانان بسیار ضروری است چرا که به لحاظ رشد روانی و فیزیکی برای فوتبالیست ها بسیار حائز اهمیت است. اگر این دوره سنی را علمی و استاندارد پشت سر بگذارند توانای آنان شکوفا می شود و از طرفی عمر فوتبالی بیشتری را نیز سپری خواهند کرد. تمرین فوتبال برای نوجوانان و بازیکنان فوتبال در رده سنی ۱۳ تا ۱۵ سال دوره ای بسیار مهم است و منجر به توسعه مهارت های فنی و در عین حال زمان بندی مناسب برای آموزش مبانی، تاکتیک های فردی و تاکتیک های گروهی است. در این رده سنی ، بازیکنان فوتبال به مرحله شروع آموزش توسعه تفکرات تاکتیکی می رسند، که پرورش صحیح موجب تربیت بازیکنانی نخبه همراه با طول عمر بازیگری بالا خواهد شد.

 

تمرین فوتبال با توپ مخصوص هر بازیکن


هر تیم فوتبالی دارای دروازه بان، مدافع، هافبک و مهاجم است. علاوه بر تمرین های کلی، تمرینات هر یک نیز متفاوت و مخصوص است. در ادامه به شرح هر یک از تمرین فوتبال با توپ مخصوص هر بازیکن می پردازیم:
• دروازه بان: تمرین دروازه بان مخصوص است. بنابراین نیاز به تمرینات ویژه دارد که اغلب با استفاده از توپ انجام می‌شود.
• مدافعان:برای مدافعان تمرین توپ لازم است به این صورت که برای هر مدافع توپ ارسال شده تا آن ها توپ را برای یاران دیگر پاس کنند. در مورد تنه زدن، تکل، دفع توپ، ساختن دیوار دفاعی، در مورد ضربات آزاد و … نیز تمرین می کنند.
• هافبک ها: آن ها باید در مورد یارگیری، فضا سازی، نگاه به بازی و فشار بر حریف تمرین کنند.
• مهاجمان: دوی سرعت با مسافت کم تمرین می کنند. برای انجام ضربه سر، با توپ های بلند تمرین کرده و در مورد شوت از زاویه بسته، کرنر، ضربات آزاد و جا گیری در زملن پرتاب اوت نیز باید تمرین کنند.

۱۵ مورد از اساسی ترین تمرینات فوتبال


شیوه های تمرین زیاد هستند اما فقط یک راه برای آماده شدن وجود دارد و آن هم تکرار و تمرین است. اکنون تمرینی که مطابق با اصول علمی باشد موجب پیشرفت بازیکنان می شود، به شرطی که برای مسابقات معمولی تمرینات سبک و برای مسابقات غیر معمولی و حساس سنگین تمرین کنند. اساسی ترین تمرینات شامل پاس، پاس کوتاه، پاس زمینی، پاس بلند، تمرین دروازه، ضربه سر، دریبل زدن و … است. مهمترین تمرین های ضروری را به صورت مفصل در ادامه شرح می دهیم.

دریبل زدن مارپیچ


دریبل زدن مارپیچ به این صورت است که هشت مانع با فاصله ۳ متری از هم در یک ردیف قرار گرفته و بازیکن از اولین مانع شروع کرده و به صورت مارپیچ و با آخرین سرعت ممکن از بین آن ها عبور می کند. سه دور کامل این کار را انجام داده و سپس به اندازه ی زمان فعالیت، استراحت کرده، سپس همان کار را تکرار می نماید.

ممانعت از تصاحب توپ


در محوطه ای ۱۵ در ۲۵ متری و در مقابل بازیکنی دیگر تمرین جلوگیری از تصاحب توپ را انجام می دهد. کار را با تصاحب توپ آغاز کرده و بازیکن مقابل به عنوان مدافع بازی می کند. بازیکن پا به توپ با مانورها و تغییر جهت و سرعت، توپ را دور از دسترس مدافع نگه می دارد. تمرین به صورت ۲ دقیقه کار و ۲ دقیقه استراحت است و سپس کار را تکرار می شود. هر بازیکن ۱۰ دور به عنوان مهاجم و ۱۰ دور به عنوان مدافع کار می کند.

بازی نفر به نفر


دو تیم ۵ نفره در محوطه ای ۳۰ در ۴۰ متری که در دو انتهای آن دو دروازه به عرض ۳ متر وجود دارد؛ بازی می کنند. یارگیری نفر به نفر است و می توان از هر فاصله ای به سمت دروازه شوت زد. برای جلوگیری از گل زدن، یارگیری باید بسیار فشرده باشد. ایجاد محدودیت نفر به نفر، آمادگی جسمانی را در بازی افزایش می دهد، زیرا بازیکنان مدافع مجبور هستند بر حریف فشار اعمال کنند. تیمی که بیشتر گل بزند برنده بازی است. تمرین به صورت ۲۵ دقیقه بدون توقف است.

تمرین فوتبال با مانع


تمرین فوتبال با مانع به این صورت است که دو مانع را به فاصله ۱۵ متری از یکدیگر قرار دهید. برای مدت ۳۰ ثانیه فاصله بین دو مانع را با سرعت تمام دریبل بزنید. به طور معمول نسبت کار به استراحت ۱ به ۲ است.

ایستادن ناگهانی روی خط


روی خط کنار زمین در فاصله ی ۲۰ متری از هم، تیمی که شروع کننده و به عنوان تیم مقابل بازیکن است، باید بایستید. شروع کننده یک پاس زمینی را می فرستد. بازیکن با سرعت به طرف توپ دویده و با یک ضربه به توپ آن را به هم تیمی خود پاس می دهد، سپس می چرخد و با سرعت به جای اول خود برمی گردد. این تمرین را برای ۴۵ ثانیه تکرار کرده و بعد جای خود را با نفر مقابل عوض می کند. به طور معمول نسبت کار به استراحت ۱ به ۱ است.

حرکت رفت و برگشت


دو مانع را به فاصله ی ۳۰ متری از هم قرار دارد. بازیکن پشت یک مانع همراه با توپ می ایستد. توپ را با سرعت هر چه تمام تر به سمت مانع مقابل حمل نموده و سپس با توپ به نقطه شروع بر می گردد. سپس به مدت ۲ برابر زمانی که این چرخه را کامل کرده، استراحت می کند. معمولا ۶ الی ۱۰ بار این تمرین را انجام می دهند.

تمرین فوتبال تک نفره به صورت حرکت با توپ


جزو تمرین های فوتبال انفرادی و تک نفره است و بازیکنان مسیری را که دارای موانع چوبی است، با حرکت دورانی ۱۸۰ درجه پا به توپ طی می کنند. این تمرین در چند ست اجرا و تکرار می شود.

ضربه سر و فریب و جا خالی دادن


ضربه به سر یعنی توپ فقط باید با سر زده شود و بنابراین نباید با زمین تماس پیدا کند. در تمرین فریب و جا خالی دادن یک بازیکن در وسط دایره ای از بازیکنان قرار می گیرد . آن ها توپ را بدون دریبل به جریان می اندازند. بازیکنی که اشتباه کند به وسط دایره فرستاده می شود.

پاس دادن و دنبال کردن


افراد به گروه های سه نفری تقسیم می شوند. دو بازیکن A و B روی خط دروازه قرار می گیرند و بازیکن A صاحب توپ می باشد. بازیکن C روی خط ۱۸ قدم می ایستد به طوری که روبروی بازیکنان A و B باشد. A توپ را به C پاس می دهد و به سرعت به نقطه ای که C در آنجاست می دود. بازیکن C نیز توپ را به B پاس می دهد و به سرعت به طرف او می دود. بازیکنان A ، B و C تغییر وضعیت خود را به وسیله پاس دادن و سپس دویدن سریع به دنبال پاس خود ادامه می دهند تا زمانی که هر بازیکن ۲۰ بار پاس بدهد و جا به جایی کامل انجام شود.تمرین فوتبال

انجام تمرین فوتبال در خانه


بازیکنان حرفه ای علاوه بر تمریناتی که به صورت گروهی با تیم انجام می دهند و همچنین تمرینات انفرادی خود که در محیط های ورزشی انجام می دهند می توانند یک برنامه تمرین فوتبال در خانه و اختصاصی ویژه در محیط منزل نیز داشته باشند. تا علاوه بر تمرینات اصلی خود با انجام دادن این تمرینات به بهبود رشد وضعیت آمادگی جسمانی خود کمک کنند. اهمیت این تمرینات در ایام تعطیلات مانند تعطیلات نوروزی و تعطیلات نیم فصل و پایان فصل و همینطور در مواقعی که به دلیل بروز مشکلات مختلف مانند قرنطینه ایام کرونا و … امکان تمرین در مجموعه های ورزشی نمی باشد، دو چندان می شود. این تمرینات از جمله:
• تمرین راه رفتن روی توپ: تمرین راه رفتن روی توپ برای تقویت عضلات همسترینگ بسیار مناسب است.
• تمرین پلانک از پهلو با نزدیک کردن ران: این تمرین منجر به کاهش آسیب ها در فوتبال، کشیدگی عضلات سمت داخلی ران یا عضلات نزدیک کننده ران است. و برای تقویت عضلات نزدیک کننده ران بسیار مناسب است.
• پلانک چهار دست و پا: عضلات مرکزی بدن بسیاری از فوتبالیست ها ضعیف است. پلانک چهار دست و پا یکی از تمرینات عالی برای عضلات مرکزی بدن است.

خرید توپ فوتبال را می توانید از فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۹ ، ۲۰:۳۰
زهرا زمانلو

با وجود تکنولوژی نیز بسیاری از افراد برای تامین معیشت خود شاغل هستند و زمان کافی برای تفریح و سایر فعالیت های ورزشی را ندارند. سلامت مهم ترین اصل زندگی می باشد و همواره برای سلامت بدن خود باید تلاش کنیم. ورزش کردن بهترین روش سلامت و شاداب نگه داشتن بدن می باشد اما با توجه به مشغله های زیاد خیلی از افراد زمان کافی برای رفتن به باشگاه را دارا نمی باشند. در این مقاله ما انواع برنامه ورزش در خانه مانند برنامه های تمرینی بدنسازی و … را در اختیار شما گذاشته ایم تا به راحتی در منزل خود شروع به ورزش کردن کنید. با ورزش کردن در خانه دیگر لازم نیست در ترافیک های سنگین و شلوغی های شهر قرار بگیرید و خستگی تان افزایش پیدا کند.

برنامه ورزش در خانه

بهترین برنامه ورزش در خانه

در برنامه ورزش در خانه بدون هیچ امکانات و تجهیزاتی می توانید در خانه انواع تمرین های ورزشی را انجام داده و مانند یک فردی که به باشگاه می رود از بدنی ورزیده و تناسب اندام برخوردار باشید. در حقیقت در بخش برنامه ورزش در خانه برای برخوردار شدن از بهترین نتایج قبل از شروع حرکات تمرینی خود مانند کرانچ یا پلانک باید بدن خود را گرم کرده و چند حرکت کششی انجام دهید.
حرکت های زیادی برای ورزش در منزل وجود دارد اما دو حرکت گفته شده در بالا به علاوه شنا و اسکات بهترین حرکات هستند و در برنامه ورزش در خانه باید این حرکات را پنج روز در هفته انجام دهید. در زمان بندی برنامه ورزش در خانه باید گفت که هر حرکت را ۱۵ تا ۲۰ بار در سه ست بدون هیچ مکثی انجام دهید و پس از پایان انجام هر ست یک دقیقه استراحت کنید.

 

برنامه تمرینی بدنسازی در خانه

اگر روزانه از برنامه تمرینی بدنسازی در خانه در یک زمان خاص پیروی کنید در زمانی کوتاه شاهد تغییرات زیادی در بدن خود خواهید بود. در حقیقت با پیروی صحیح و اصولی برنامه تمرینی بدنسازی در خانه بدنی عضله ای و بدون هیچ چربی خواهید داشت. برنامه تمرینی بدنسازی در خانه به شما کمک می کند تا بدون رفتن به باشگاه عضله بسازید و چربی بسوزانید. اگر شما هم فکر می کنید بدون رفتن به باشگاه نمی توانید بدنی عضله ای داشته باشید کافیست برنامه ورزش در خانه زیر را دنبال کرده تا خود شاهد تغییرات در بدنتان باشید.

  • ۳ ست ۲۰ تایی شنا
  • ۳ ست ۱۵ تایی بارفیکس
  • ۴ ست ۱۵ تایی درازنشست
  • ۴ ست ۲۰ تایی شنا پشت بازو
  • ۵ ست ۱۰ تایی اسکات پرشی
  • ۱ ساعت پیاده روی با سرعت زیاد

 

برنامه ورزش در خانه و آموزش

برنامه تمرینی حجمی


پیروی از برنامه تمرینی حجمی برای افرادی می باشد که می خواهند بدون مصرف مکمل عضلاتی حجیم داشته باشند. بسیاری از افراد نمی خواهند از مکمل ها استفاده کنند و از طرفی خواهان عضلاتی حجیم هستند ما به این افراد برنامه تمرینی حجمی را پیشنهاد می کنیم. در برنامه تمرینی حجمی مربیان به صورت دقیق و اصولی به شما تمریناتی که برای حجیم شدن عضله هایتان مفید می باشد را می دهند. بسیاری از افراد با مکمل سریع تری بدنی عضله ای دارند اما با یک برنامه صحیح و تغذیه ای مناسب شما هم می توانید عضلات خود را حجیم کنید. در ادامه چند تمرین برای حجیم شدن عضله هایتان را شرح داده ایم :

  •  قفسه سینه دمبل
  •  پلاور دمبل
  • دیپ با وزن بدن
  •  اسکوات
  •  پرس پا
  •  اسکوات پاها باز
  •  هالتر پل روی نیمکت
  • بارفیکس
  •  شنا سوئدی
  •  کرانچ
  •  درازنشست
  •  پلانک
برنامه ورزش در خانه

برنامه ورزش در منزل چربی سوزی سریع


برنامه ورزش در منزل چربی‌ سوزی با تمرکز بر تمرینات و رعایت رژیم غذایی اصولی طراحی شده است. قبل از پیروی از برنامه ورزش در منزل چربی سوزی به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا به تغییر عادت غذایی خود بپردازید. در حقیقت اگر در ابتدا از یک رژیم اصولی و صحیح پیروی کنید و سپس به سراغ برنامه ورزش در منزل چربی سوزی بروید در زمانی کوتاه شکمی صاف و تخت خواهید داشت و با ادامه روند برنامه و رژیم خود از شر تمامی چربی های بدنتان راحت خواهید شد. برخی از مهم ترین حرکات ورزشی که مستقیما به سراغ چربی های شکم می روند درازنشست، شنا سوئدی، شنا تک دست، کرانچ، پلانک، پهلو خابیده، دوچرخه خوابیده می باشند.

 

برنامه تمرینی افزایش قد


قبل از پرداختن به برنامه تمرینی افزایش قد باید گفت که ورزش های بلند شدن قد در بین کودکان و بزرگسالان شامل ورزش هایی است که ایجاد کشش می کنند. داشتن قدی کوتاه برای بسیاری از افراد غیر قابل تحمل می باشد و همواره این افراد به دنبال افزایش قد خود هستند. رسیدن به قدی بلند فقط مربوط به وراثت در یک فرد نیست و تمرینات فیزیکی زیادی وجود دارند که می توانند قد شما را بلند کنند. در بخش برنامه تمرینی افزایش قد نام چند حرکت برای افزایش قد را برای شما مطرح کرده ایم و با انجام این حرکات در طولانی مدت شاهد افزایش قد خود خواهید بود.
• شنا کردن
• ورزش های آویزانی
• لمس انگشت پا
• ژست کبری
• تغییر لگن
• طناب
• شنای خشک
• کشش ستون فقرات جلو
• پا راست بالا
• لگد زدن و یا پرتاب لگد نمایشی

برنامه ورزش در خانه

برنامه بدنسازی در خانه برای افراد لاغر


‌یکی از مهم ترین نکات برنامه بدنسازی در خانه برای افراد لاغر برخورداری از تغذیه مناسب می باشد. در حقیقت اگر یک فرد لاغر می خواهد از یک برنامه بدنسازی پیروی کند باید حجم غذای خود را افزایش دهد. به عبارتی دیگر به ازای هر کیلو از وزن بدن خود روزانه تقریبا دو گرم پروتئین مصرف نمایید. پس از تصحیح برنامه غذایی خود نوبت به برنامه بدنسازی در خانه برای افراد لاغر می رسد. در ادامه نام چند حرکت بدنسازی برای افراد لاغر را شرح داده ایم :
• بارفیکس
• پرس دمبل درازکش
• خیز معکوس با دمبل
• اسکات بلغاری
• کشش دمبل
• فشار بر باسن بر یک پا

خرید دمبل را می توانید از فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.

برنامه تمرینی برای فرد چاق


افرادی که دارای اضافه وزن دارند یا چاق هستند باید از برنامه تمرینی برای فرد چاق استفاده کنند و طبق این برنامه در تغذیه و انجام حرکات خود برنامه ریزی کند تا در زمانی کوتاه به اندام ایده آل خود برسد. یک برنامه تمرینی برای فرد چاق از تجهیزاتی مانند دمبل، هالتر، کابل، دستگاه‌ ها استفاده می کند. به همین دلیل معمولا برنامه‌ های افراد چاق بر پایه استفاده از دستگاه‌ها و هالتر طراحی میشود.

برنامه ورزش در خانه

جمع بندی نهایی


در جمع بندی پایانی این مقاله وبلاگ آسان اسپرت شما را با انواع برنامه ورزش در خانه آشنا کردیم و دریافتید که برای ورزش کردن باید مطابق وزن و قد خود از یک برنامه تمرینی به طور منظم پیروی کنید و بدون اگاهی و اطلاعات کافی سراغ هر برنامه تمرینی نروید. در اخر امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد و در زمانی کوتاه به اندام ایده آل خود برسید.

سایت آسان اسپرت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۹ ، ۱۰:۱۵
زهرا زمانلو

عادت به ورزش کردن اگر در کسی وجود داشته باشد آن فرد از سلامت جسمی و روحی مناسبی برخوردار خواهد بود برای مثال سلامت جسمی فردی که دائم در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کند با فردی که سالی یک بار هم فعالیت ورزشی ندارد کاملا متفاوت خواهد بود. یکی از ورزش های بسیار هیجانی و جذاب که در این مقاله قصد داریم همه چیز در مورد آن بدانیم ورزش تنیس می باشد. امروزه این ورزش در بین رشته های مدرن ورزشی قرار گرفته است. این ورزش اولین بار از کشور انگلستان آمد در حقیقت انگلیس اولین کشوری بود که طرفداران بسیار زیادی را جذب این رشته ورزشی کرد در حالی که این اتفاق برای اولین بار در لندن در سال ۱۸۷۷ اتفاق افتاد. دلیل محبوبیت این ورزش ساده بودن می باشد چرا که شما در هر مکانی که حضور داشته باشید با دو عدد راکت تنیس و یک عدد توپ تنیس با دوستان و اقوام خود می توانید به این بازی هیجانی بپردازید و از اوقات فراغت خود نهایت لذت را ببرید.

ورزش تنیس

نگاهی به تاریخچه بازی تنیس

در ابتدا قبل از آموزش تنیس خاکی یا تنسی روی میز می خواهیم نگاهی کوتاه با تاریخچه این ورزش هیجانی و جذاب داشته باشیم. تاریخچه اصلی این ورزش به قرن های دوازده و سیزده میلادی و کشور فرانسه بر می گردد اما فردی به نام هاری جم این ورزش را برای اولین بار در شهر لمینگتن انگلستان به مردم معرفی کرد. در زمانی که این فرد ورزش تنیس را به مردم معرفی کرد خصوصیات آن ورزش با تنیس امروزی تفاوت های بسیاری داشت.
با گذشت زمان در سال ۱۸۷۷ برای اولین بار در تمام دنیا مسابقه این ورزش در زمین های مخصوصی در باشگه ویمبلدون برگزار شد. هم اکنون در این باشگاه با گذشت سال های متعدد نیز بزرگ ترین مسابقات تنیس در ان برگزار می شود. در تاریخچه این ورزش تنیس از اصلی ترین ورزش های راکتی می باشد که پینگ پنگ، گلف و بدمینتون نیز از این ورزش سر چشمه گرفته اند.

آموزش تنیس

همه چیز در مورد تنیس خاکی

در این بخش شما را با همه چیز در مورد تنیس خاکی آشنا خواهیم کرد اما قبل از دانستن همه چیز در مورد تنیس خاکی ابتدا باید بدانیم تنیس چه جور بازی است؟ این ورزش را هم تنهایی و هم به صورت دو نفره می توانیم بازی کنیم در حقیقت هدفه ایجاد این بازی پرتاپ توپ به طرف مقابل یا یار خود می باشد تا جایی که یکی از این دو نفر نتواند توپ را مهار کند و ببازد.
خب اکنون نوبت دانستن همه چیز در مورد تنیس خاکی می باشد. در تنیس خاکی به دلیل نرم بودن خاک زمین بازی وقتی توپ با زمین برخورد کند به داخل زمین فرو خواهد رفت در نتیجه سرعت کم می شود. با کم شدن سرعت باعث می شود که توپ با ارتفاع بیشتری نسبت به بقیه زمین ها بالا بیاید. یکی از مزایای این ورزش در زمین های خاکی داشتن زمان بیشتر برای حرکت کردن می باشد.

تنیس خاکی

آموزش تنیس خاکی گام به گام

این بازی جذاب و هیجانی از سه ست تشکیل شده است که هر کس دو ست را ببرد برنده خواهد بود. در اصل ما شش ست خواهیم داشت که در ست اخر باید حداقل دو امتیاز بین دو حریف تفاوت داشته باشد تا برنده اعلام شود. در آموزش تنیس خاکی همه افراد چه مبتدی و چه حرفه ای از چهار ضربه استفاده می کنند. این چهار ضربه عبارتند از : فورهند، بک هند، والی و سرویس می باشد که اگر این چهار ضربه را به طور کامل بلد باشید به راحتی می توانید با حریف خود مبارزه کنید.
در اینجا به چکیده ای از آموزش تنیس خاکی خواهیم پرداخت اما برای اگاهی بیشتر کافیست به مطالعه قوانین تنیس خاکی pdf بپردازید تا برنده میدان شوید. در ضربه فورهند با استفاده از یک دست کافیست راکت را در راستای بدن خود بچرخانید و به توپ ضربه بزنید یا در ضربه بک هند با استفاده از دو دست کافیست راکت را درحالیکه پشت دست مسلط شما رو به تور است به جهت مخالف بگردانید. در ضربه والی که قدرت مند ترین ضربه است تنها کافیست کمی بچرخید و قبل از اینکه توپ به زمین بخورد راکت را زیر ان برده و توپ تنیس را پرتاب کنید.

تنیس خاکی

همه چیز درباره تنیس روی میز

در بخش همه چیز درباره تنیس روی میز شما این ورزش را به راحتی یاد خواهید گرفت. برای دانستن همه چیز درباره تنیس روی میز باید گفت که فردی که بازی را شروع می کند جوری باید به راکت ضربه بزند که توپ به وسط زمین خورده و پس از عبور از روی تور به نیمه حریف وارد شود. در همان ابتدای شروع کار وقتی حریف نیز با راکت خود به توپ ضربه بزند و توپ وارد محوطه شما شود و بتوانید ان را مهار کنید تازه بازی شروع می شود.
به این ترتیب وقتی دو طرف بتوانند توپ را مهار کنند بازی تا جایی ادامه پیدا می کند که یک فرد موفق به مهار توپ نشده و در نتیجه طرف مقابل یک امتیاز کسب می کند. همان طور که گفته شد وقتی هر فرد با راکت به توپ ضربه میزند و توپ به نیمه زمین خورده و سپس از روی تور رد می شود اگر هر گونه خطای کوچکی را مرتکب شوید توسط داور مشاهده می شود. برای بررسی بیشتر قوانین تنیس خاکی pdf یا روی میز کافیست به این مقاله مراجعه کنید.

 

مشخصات زمین بازی تنیس

این ورزش هیجانی در یک زمین مستطیلی شکل انجام می شود و معمولا طول این زمین ۲۳ متر و عرض آن ۸ متر می باشد که این اندازه در بعضی از زمین ها متفاوت بوده و گاهی پهن تر یا طولانی تر هم می باشد. در اطراف این زمینه محوطه ای برای افتادن توپ تنیس قرار داده شده است. متخصصان این زمین را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنند و یک ناحیه را برای پایان بازی قرار می دهند که حدودا ۱٫۷ متر می باشد.
همچنین زمین تقسیم شده را با خط های مختلف از یک دیگر جدا می کنند در ادامه هر قسمت از این دو بخش را به دو قست تقسیم کرده که این بخش برای سرویس می باشد. زمین این ورزش نیز از خاک رس بوده و به همین علت کمی نرم می باشد و بازیکنان به راحتی می توانند روی آن بازی کنند.

 

نکات مهم قبل از خرید راکت تنیس


ورزش تنیس که امروزه در سراسر جهان طرفداران مخصوص به خود را دارد کافیست دو راکت و یک توپ داشته باشید تا ساعت ها دور یک میز با دوستان و اشنایان خود سرگرم شوید اما از طرفی بسیاری از داوران برای دانستن از قدرت یا ضعف یک بازیکن به راکت او توجه می کنند پس انتخاب یک راکت خود بسیار مهم می باشد. یک راکت مناسب باید سطح صافی داشته و از خطوط عمودی و افقی در روی خود تشکیل شده باشد.
راکت های موجود در بازار معمولا ۱۸۵ سانت طول و ۸۰ سانت عرض دارند. در حقیقت اندازه و شک راکت باید جوری باشد که طرز ایستادن یا حتی حرکت بازیکن در حین بازی را تغییر ندهد. امروزه راکت های جدید و زیبایی وارد بازار شده اند که توسط بازیکن می شود ان ها را به سلیقه خود کوتاه یا بلند کنید.


آشنایی با ویژگی های توپ تنیس


هر ورزشی که با توپ انجام می شود انتخاب صحیح توپ می توانید مسیر بازیکن را عوض کند از این رو می توان گفت که در ورزش تنیس انتخاب لوازم جانبی مانند توپ بسیار مهم می باشد و در صورت انتخاب غلط ممکن است شانس برنده شدن در بازی را از دست بدهید. توپ تنیس در حالت معمولی باید کروی شکل و قطر آن ۴۰ میلی متر باشد همچنین وزن مناسب برای توپ ۲٫۷ گرم است.
توپ های تنیس معمولا از یک توپ پلاستیکی همراه با روکش نمدی پرز دار ساخته می شود. در حقیقت جنس مناسب برای توپ این ورزش باید از سلولوئید یا مواد پلاستیکی مشابه آن باشد و رنگ مناسب برای توپ سفید مات یا نارنجی مات بدون انعکاس نور می باشد و معمولا هیچ گونه درز یا شکافی بر روی آن ها نباید وجود داشته باشد.

خرید توپ تنیس را می توانید از فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.

توپ تنیس

فواید و مزایای بازی Tennis برای روح و جسم


همه ما می دانیم که ورزش کردن پیر و جوان ندارد و در هر سنی که باشیم می توانیم در رشته مورد علاقه مان ورزش کنیم و بدنی سالم و خوش اندام داشته باشیم. بدن انسان با ورزش کردن انرژی های لازم را دریافت می کند و در طول روز انرژی زیادی خواهیم داشت در اصل ورزش کردن باعث نشاط و شادابی اندام های ما می شود در ادامه برخی از مهم ترین فواید این ورزش را برای شما شرح داده ایم :
• تحریک حرکات دست
• افزایش طول عمر
• زیبایی اندام
• بهبود عملکرد مغز
• کاهش خطر مرگ
• از بین رفتن بیماری های قلبی و عروقی
• از بین رفتن بیماری های دیابتی
• کاهش پوکی استخوان
• چابکی بالا
• تعادل بدنی
• بهبود هملکرد ماهیچه های بدن
• تقویت سیستم ایمنی بدن
• افزایش سرعت و قدرت فیزیکی
• انعطاف


بازی Tennis چند داور دارد؟


پس از بررسی در مورد این ورزش هیجانی نوبت به بررسی تعداد داوران و نحوه عملکرد آن ها در این ورزش مهیج می شود. در این ورزش به طور کامل ۱۲ داور وجود دارد که این داوران در صندلی های مخصوص خود در بیرون از زمین بازی نشسته اند. این داوران عبارتند از : داور شبکه، داور کناری، داور مرکزی، داور سرویس، داور پرتاب و … که در ادامه به وظایف هر کدام از آن ها به طور خلاصه می پردازیم.
• داور صندلی : وظیفه این داور هدایت و رهبری مسابقه بوده و امتیاز دو بازیکن را حین بازی اعلام می کند. این داور در طول بازی حتی می تواند بازیکنان را عوض کرده، پنالتی بگیرد، اخطار یا کارت قرمز بدهد.
• داور شبکه : وظیفه این داور چک کردن می باشد در اصل این فرد چک می کند توپ در هنگام بازی دو بازیکن به تور برخورد کرده است یا خیر و در صورت لزوم نیز از یک دستگاه الکترونیکی برای این کار کمک می گیرد.
• داور توپ : در این بازی دو داور توپ داریم که وظیفه آن ها مراقبت می باشد که ایا توپ پرتاپ شده از سر بازیکنان از خط سرویس خارج نشده باشد.
• داور خط : در تنیس نیز دو داور خط داریم که این دو داور در دو طرف زمین قرار می گیرند تا سرویس های وارد شده را شناسایی کنند.تنیس


مفاهیم کاربردی در ورزش Tennis چیست؟


برای آشنایی بیشتر با یک ورزش باید در مورد مفاهیم کاربردی ان بدانیم برای مثال وقتی در تلویزیون فوتبال را تماشا می کنیم چند مفاهیم کاربردی مانند پنالتی و افساید را می دانیم از این رو در ورزش تنیس نیز ما چند مفاهیم کاربردی را برای شما فراهم کردیم تا بیشتر از پیش با این ورزش هیجانی اشنا شوید.
• بریک : به معنی پاسخ دادن مناسب به سرویس بازیکن مقابل می باشد.
• بک هند : زمانی از این مفهوم استفاده می کنیم که پشت دست فرد رو به جلو باشد.
• درایو : در پشت زمین قرار گرفتن می باشد.
• فورهند: زمانی که کف دست شما رو به جلو باشد.
• آمورتی : زمانی از این اصطلاح استفاده می کنیم که توپ چرخش داشته و به تور نزدیک باشد.
• نت : زمانی که توپ به تور برخورد می کند و در زمین حریف می افتد از این مفهوم استفاده می کنیم.
• امتیاز بریک : زمانی از این مفهوم استفاده می کنیم که نزدیک است حریف بازی را ببرد.


نحوه امتیاز دهی در بازی Tennis

نحوه امتیاز دهی داوران در این بازی به صورت ۱۵، ۳۰، ۴۵ می باشد و زمانی که یکی از دو بازیکن برنده شو به او ۱۵ امتیاز می دهند. در ست های بعدی امتیاز بازیکن باید به ۳۰ و ۴۰ برسد. اگر در ست دوم این بازی هر دو بازیکن دارای ۴۰ امتیاز باشند باید انقدر بازی کنند تا اختلاف امتیازات آن ها به عدد دو برسد.تنیس

تجهیزات مورد استفاده برای ورزش Tennis

تجهیزات مورد استفاده برای این ورزش مانند سایر ورزش ها سخت نبوده و داوران نیز سخت نمی گیرند. برای مثال در این بازی به بازیکنان نمی گویند چه لباسی بر تن داشته باشند و تنها باید یک لباس ساده بر تن داشته باشند که به راحتی بتوانند بازیکنان در آن حرکت کنند علاوه بر این به یک راکت و یک توپ برای شروع بازی نیاز داریم.

وبلاگ آسان اسپرت | سایت آسان اسپرت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۹ ، ۱۵:۵۳
زهرا زمانلو

همان طور که همه ما می دانیم ورزش کردن باعث سلامت اندام های بدن می شود از این رو کودکان نیز برای سلامت بدن خود باید ورزش کنند و این ما هستیم که باید آن ها را به سمت ورزش ترغیب کنیم. دنیای کودکان سرشار از تنوع و هیجان است اما مسئله مهم ترغیب کردن کودکان به ورزش می باشد و از این طریق نیز می توانیم از اتلاف وقت آن ها جلوگیری کنیم. اگر با فرزندان خود شروع به ورزش کردن کنید هم خود و هم کودکتان از سلامت جسمی و روحی بسیاری برخوردار خواهید شد اما سوال اینجاست که چه ورزش هایی مناسب سن کودکان می باشد؟ در ادامه این مقاله به طور کلی به انواع حرکات ورزشی مناسب برای کودکان و تاثیر ورزش بر جسم و روح آن ها پرداخته ایم. کافیست با ما همراه باشید تا به موضوع اصلی یعنی ورزش در خانه کودکان بپردازیم.

 

مناسب ترین ورزش در خانه کودکان

وقتی با کودکان خود در مورد ورزش کردن شروع به صحبت کردن می کنیم ذهن آن ها به سمت باشگاه کشیده می شود در حالی که ورزش در خانه کودکان مد نظر ما می باشد. اکثر کودکان تمایل دارند ورزش هایی مانند دویدن روی تردمیل، دوچرخه سواری را انجام دهند در صورتی که امروزه ورزش در خانه کودکان بهترین گزینه برای سن آن هاست.
ورزش در خانه کودکان باید به گونه ای باشد که هم تفریح و هم سرگرمی باشد یعنی کودکان همانند ما ادم بزرگ ها نمی توانند تمرینات ورزشی را انجام دهند. به عبارتی دیگر اگر ورزش در خانه کودکان با بازی و تفریح همراه باشد کودکان عاشق ورزش کردن می شوند و در بزرگسالی نیز ورزش را سر منشا زندگی خود قرار می دهند از این رو در انتخاب ورزش مناسب برای آن ها باید دقت زیادی به خرج دهید.

ورزش در خانه کودکان

فواید ورزش کودکان در خانه

در این بخش از بحث می خواهیم به فواید ورزش کودکان در خانه و مزایایی که ورزش کردن با خود همراه دارد بپردازیم. یک کودکان فعال مزایای زیر را نسبت به بقیه دارا می باشد :
• قوی تر بودن استخوان ها و ماهیچه ها
• بدن مستحکم تر و با استقامت بیشتر
• خطر کم تر برای ابتلا به افزایش وزن
• خطر کم تر برای ابتلا به دیابت نوع ۲
• فشار خون پایین تر و سطح کلسترول کمتر در خون
• ظاهر و فیزیک بهتر

ورزش در خانه کودکان

موارد گفته شده در بخش بالا مربوط به فواید ورزش کودکان در خانه بود اما به طور کلی ورزش کردن مزایای زیادی دارد که همگی نه تنها بر جسم فرد بلکه بر روح فرد نیز تاثیرات مثبت می گذارد. برخی از مهم ترین فواید ورزش کردن عبارت است از:

  • تنظیم عملکرد دستگاه گردش خون و قلب
  •  کنترل فشار خون
  • کمک به ساخت و تقویت اسکلت استخوانی
  • جلوگیری از رسوب چربی در رگ ها
  • کنترل انرژی
  • کنترل قند خون
  • کنترل وزن
  • بهبود عملکرد ریه ها
ورزش در خانه کودکان

انواع ورزش برای کودکان در خانه

در ورزش برای کودکان در خانه والدین هستند که باید فرزندان خود را تشویق به ورزش کردن کنند و سه فاکتور استقامت، قدرت و انعطاف را در فرزند خود تقویت کنند تا در بزرگسالی و پیری به انواع بیماری ها و درد های مفصلی دچار نشوند. برای مثال فاکتور قدرت در ورزش ایروبیک یافت می شود. در هنگام انجام حرکات ایروبیک، عضلات بزرگ مدام حرکت می کنند و ضربان قلب تند تر می شود در نتیجه نفس های کودک قوی تر می شود. علاوه بر ایروبیک ورزش های دیگری هستند که با توجه به علاقه فرزند خود می توانید به انتخا آن ها بپردازید. در ادامه نام برخی از ورزش در منزل برای کودکان را برایتان شرح داده ایم :

  •  تنیس 
  • اسکیت
  • بسکتبال
  • دوچرخه سواری
  • طناب 
  • دو 
  • شنا

خرید توپ بسکتبال را می توانید از فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.

 

چه مقدار ورزش در خانه برای بچه ها کافی است؟

 

یک سوال در اینجا وجود دارد که چه مقدار ورزش در خانه برای بچه ها کافی است؟ در حقیقت هر والدینی باید مطمئن باشد که کودک اش به اندازه کافی فعالیت بدنی داشته باشد. مقدار مناسب ورزش در خانه برای بچه ها و کودکان یک ساعت در روز با شدت معمولی می باشد. نوزادان نیز نباید ساکن و بی حرکت باشند به همین علت حداقل ۶۰ دقیقه در روز همان بازی های کودکانه و مخصوص سنشان را با آن ها انجام دهید. علاوه بر این اگر کودک شما در سنین مدرسه می باشد نباید به او اجازه دهید که در طول روز بیشتر از دو ساعت تحرک نداشته باشد و در سنین بالا تر این عدد باید یک ساعت باشد.

 

راه هایی برای جلوگیری از آسیب ورزش در منزل برای کودکان

 

هیچ ورزشی در دنیا وجود ندارد که برای بدن مضر باشد یا اسیب هایی جدی و سطحی به بدن فرد وارد کند بلکه ما خودمان در صورت اشتباه انجام دادن یک تمرین باعث اسیب رساندن به بدن خود می شویم. ورزش در منزل برای کودک نیز از این قاعده مستنثنا نبوده و در صورت عدم رعایت تمرین ها ورزش در منزل برای کودک سخت و دشوار خواهد بود. در ادامه برخی از نکاتی که در هنگام انجام تمرین های ورزشی باید بدانید را شرح داده ایم :

  • انواع ورزش های مختلف مثل ایروبیک، ورزش قدرتی و استقامتی را با یکدیگر ترکیب کنید.
  • هرگونه آسیب دیدگی و یا خستگی را مراقبت کنید و به پزشک مراجعه کنید.
  • اجازه ندهید که کودک شما بیش از یک ساعت در روز ورزش کند.
  • یک کودک در هفته حداقل باید یک روز را استراحت کند و ورزش نداشته باشد.

 

ورزش در خانه کودکان

 

آموزش ورزش در خانه برای کودکان


در این بخش از مقاله به آموزش ورزش در خانه برای کودکان پرداخته ایم و چند ورزش مهم را که در خانه می توانید همراه فرزندانتان انجام دهید و از وقت خود نهایت لذت را ببرید برای شما شرح داده ایم :

 

  • دویدن
  • ورزش های جهشی
  • اسکات
  • پرش
  • تند راه رفتن
  • کرانچ و پوش آپ
  • تمرین های کششی
  • جانگل جیم
  • پلانک
  • لانچ

 

جمع بندی نهایی


در جمع بندی نهایی این مقاله به طور کلی با مناسب ترین نوع های ورزش برای کودکانتان و ورزش در خانه کودکان اشنا شدید و دریافتید که چگونه کودک خود را ترغیب به ورزش کنید همچنین دریافتید که چه تایمی برای ورزش کردن مطابق با سن فرزندتان برای او مناسب می باشد. در پایان این مقاله امیدوار هستیم مطالب فوق برایتان مفید بوده و نهایت استفاده را از آن برده باشید.

وبلاگ آسان اسپرت | سایت آسان اسپرت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۹ ، ۱۳:۵۲
زهرا زمانلو

در دنیای مدرن امروزی که تکنولوژی حرف اول را می زند همگی به دنبال دریافت کمی آرامش هستیم و نمی دانیم از چه طریقی به این آرامش دست پیدا کنیم. یکی از ورزش های بسیار پر طرفدار امروزی که افراد زیادی در سراسر جهان استقبال کرده اند یوگا می باشد. این ورزش پر طرفدار تاثیرات بسیار مثبتی بر جسم و روح انسان می گذارد و به او احساس آرامش می دهد که دلیل اصلی محبوبیت این ورزش نیز کسب کمی ارامش روحی و جسمانی می باشد. افراد زیادی فقط به دنبال ارامش هستند و وقتی به سراغ ورزش یوگا می روند از دیگر خصوصیات و ویژگی های این ورزش اطلاعی ندارند در اصل این افراد نمی دانند که با انجام هر حرکت این ورزش چه تاثیراتی بر روی بدن خود اعمال می کنند. به همین دلیل در این مقاله آسان اسپرت با ما همراه باشید تا یوگا و خصوصیات آن را بیشتر برسی کنیم تا شگفت زده شوید.

 

تاریخچه یوگا در یک نگاه


همان طور که می دانیم این ورزش همانند سایر ورزش ها با وزنه های سنگین یا دستگاه های مختلف در ارتباط نبوده و یک ورزش جسمی و روانی می باشد. تاریخچه این ورزش ارامش دهنده به شبه قاره هند که هندوها این ورزش را به وجود آورده اند بر می گردد. از آنجایی که این ورزش بسیار قدیمی می باشد نمی توانیم اسم فردی که ان را به وجود آورده است را نام ببریم و از فرد سازنده این ورزش هیچ اطلاعاتی وجود ندارد.
اما اولین حرکات ضبط شده یوگا و یکی از قدیمی ترین متن هایی که در قدیم از این ورزش به جا مانده است توسط یک خانم به نام مریم یوجی که در ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ سال پیش در هند زندگی می کرده با عنوان پاتانجالی نوشته شده است. کلمه پاتانجالی به معنی اصول، فلسفه و شیوه آموزش این ورزش هستند که توسط مریم یوجی این گونه نام گذاری شده است. با گذشت زمان افراد و کشور های زیادی این رشته ورزشی را به دانش آموزان و کودکان خود آموزش دادند و این ورزش علاوه بر عموم در مدارس بسیاری نیز گسترش پیدا کرد.

یوگا

یوگا چیست؟


در هر کجای دنیا که باشیم وقتی اسم این ورزش می آید ذهن همه ی ما به سمت حس آرامشی که از این ورزش دریافت می کنیم کشیده می شود و می توان اینگونه ام گفت که در ذهن افراد زیادی این ورزش به عنوان راهی برای رسیدن به ارامش ثبت شده است. این ورزش شگفت انگیز این توانایی را دارد بین تن و روح انسان ها و حتی نیرو های مثبت و منفی اتحادی که در ذهن ما انسان ها نمی گنجد را ایجاد کند.
حتی می توان گفت که ریشه این ورزش از کلمه سانسکریت گرفته شده است که معنی این کلمه اتحاد می باشد. در بخش یوگا چیست می توان گفت که انجام حرکات این ورزش مهیج هر دو عامل جنبش، کنترل تنفس و تمرکز را پوشش می دهد. تمرینات اصلی این ورزش که به ان آسانا نیز می گویند تمرین های کششی بی خطری هستند که علاوه بر بالا رفتن انعطاف بدنمان و تمرکز فکری، خستگی را نیز از بدن ما بیرون می کند.

 

 

چرا انجام تمرینات یوگا برای بدن مفید هستند؟


پس از بررسی یوگا چیست؟ متوجه شدیم که با انجام تمرینات این ورزش می توانیم به تناسب اندام دلخواهمان برسیم زیرا دو کلمه یوگا و لاغری با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند. در حقیقت با انجام حرکات این ورزش عضلات بدن در واکنش به حرکات کششی که در این ورزش انجام می دهیم بزرگ تر می شوند در نتیجه قابلیت استخراج و استفاده از اکسیژن بیش تر و سریع تر می شود.
با انجام حرکات این ورزش علاوه بر اکسیژن رسانی بیشتر با انعطاف پذیری قفسه سینه شانه و کمر ها می توانند ظرفیت ریه ها را بالا ببرند. در نتیجه این کار ریه هایمان بیشتر باز می شوند همچنین با تنظیم کردن دریچه دیافراگم و اکسیژن رسانی بیشتر به خون باعث می شود که ظرفیت های ریه هایمان افزایش پیدا کند. در اصل شما در یوگا و لاغری می توانید شاهد بهبود عملکرد سیستم بدنی خود باشید.

یوگا چیست

انجام بهترین حرکات ورزشی یوگا در خانه


در دنیای پر مشغله امروزی بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله شاغل بودن زمان کافی برای انجام بسیاری از حرکات ورزشی را ندارند در اینجا قصد داریم یوگا در خانه را به شما آموزش دهیم و با یوگا چیست pdf به طور کلی می توانید این حرکات را مطالعه کنید. بسیاری از مربی های این ورزش معتقد هستند که اگر یوگا در خانه را به صورت مداوم و یک فعالیت روزانه انجام دهید در آن موفق خواهید شد. با انجام این ورزش ما نه تنها هزینه ای نمی کنیم بلکه به ارامش روحی و روانی خواهیم رسید.
در ابتدای شروع یوگا در خانه باید به چند نکته توجه کنیم اولین نکته پیدا کردن محل مناسب می باشد شما در ابتدا باید یک محیط ارام مانند یک اتاق را برای ورزش خود اختصاص داده و پنجره ها را باز کنید. دومین نکته گذاشتن یک اهنگ ارامش بخش یا چند شمع روشن در کنار خود می باشد برای بررسی حرکات و دیگر نکات این ورزش کافیست به یوگا چیست pdf مراجعه کنید.

 

مدیتیشن چیست؟


مدیتیشن همانند یوگا یک راه برای پیدا کردن و کسب ارامش می باشد اما ممکن است برخی از افراد راه صحیح انجام مدیتیشن را نداند که در ادامه به ان خواهیم پرداخت. با تمرین و تکرار مدیتیشن ما می توانیم ذهن خود را پرورش دهیم تا با انجام آن به ارامش جسمی، تمرکز درونی و ذهنی، نگرشی مثبت به وقایع و مسائل پیدا کنیم. معنای کلمه مدیتیشن در اصل التیام می باشد با مدیتیشن یا مراقبه می توانیم به محرک های بیرونی که سبب از بین رفتن ارامش درونی ما می شوند پیروز شویم.
با انجام مدیتیشن فرد به ارامی توجه را به درون بدن خود می برد تا در نهایت به ارامش ذهنی و جسمی دست پیدا کند. از مهم ترین ویژگی های مدیتیشن می توان تمرکز، ارامش، کاهش درد و افزایش بهبود سلامت انسان را نام برد. در حقیقت شما در مدیتیشن به یک فرد جدید و متفاوت تبدیل می شوید که سعی نمی کنید در مواجه با مشکلات و زندگی احساسات خود را خاموش یا خفه کنید بلکه با مدیتیشن به راحتی از ان ها عبور می کنید و ان ها را درک خواهید کرد.

یوگا و مدیتیشن

انواع یوگا و مدیتیشن


در یوگا و مدیتیشن سه نوع تکنیک کلی وجود دارد که هدف این سه مورد رسیدن به ارامش درونی ما می باشد. نکته اصلی در انجام این سه تکنیک این می باشد که همه را باهم باید انجام دهید یعنی هر سه تکنیک در کنار هم و با هم به نتیجه فوق یعنی ارامش درونی شما را می رسانند.
• مدیتیشن تمرکزی: در این نوع مدیتیشن شخص باید سعی کند به همراه یکسری عکس های واقعی یا تخیلی در زمان حال تمرکز کند. افکاری که در این حین پدیدار می شوند سبب تمرکز بر ذهن و روشن شدن ذهن خواهد شد.
• مدیتیشن تفکری: در این نوع مدیتیشن شخص صوتی را با خود تکرار می کند زیرا با این کار سعی در متمرکز ساختن افکار می کنیم. این نوع مدیتیشن را در هر جایی که دوست دارید حتی محل کار می توانید انجام دهید.
• مدیتیشن تنفسی: در این نوع مدیتیشن شخص باید تمرکز خود را از طریق دم و باز دم اکسیژن خود پیدا کند. در این نوع مدیتیشن باید دم و باز دم عمیقی داشته باشید تا سریع تر ذهن خود را متمرکز کنید.

 

مزایای مدیتیشن چیست؟


شما با انجام دادن یوگا و مدیتیشن به مرور زمان به فردی جدید با افکار جدید تبدیل خواهید شد. یوگا و مدیتیشن در واقع تنها روشی می باشد که می تونیم به درون خود بپردازیم و به کمک ان تربیت و کنترل ذهن خود را در دست بگیریم. مدیتیشن مزایای بسیار زیادی دارد که در این بخش به تعدادی از مهم ترین ان ها می پردازیم تا مصمم تر از قبل به سراغ مدیتیشن بروید.
• کاهش اضطراب و استرس
• کمک به رفع دیدگاه های منفی
• روی آوردن به مثبت نگریستن
• کسب ارامش درونی
• کمک به رشد فردی و خوداگاهی
• بهبود افسردگی
• تنظیم فشار خون و تضمینی برای سلامت قلب

فواید یوگا
مضرات یوگا برای سلامتی


انجام تمرین های این ورزش تا زمانی که وقت و انرژی زیادی صرف آن کنیم و تسلط کافی روی تمرینات این ورزش داشته باشیم راحت و ساده می باشد و تاثیرات بسیار مثبتی بر روی سلامت جسمی و ذهنی تان می گذارد اما با انتخاب یک اشتباه ممکن است جنبه ها و تمایلات مثبت به منفی تغییر پیدا کند و در نهایت این ورزش تاثیرات منفی بر روی سلامت جسمی و ذهنی شما ایجاد کند. در ادامه به مهم ترین مضرات یوگا اشاره کردیم:
• کشیدگی عضلات از مضرات یوگا
• کمر درد و ایجاد دیسک کمر
• سرگیجه از عوارض جانبی این ورزش
• پارگی رباط
• سفت شدن گردن و ایجاد درد
• درد در مچ دست
در حقیقت اگر انجام هر یک از تمرینات این ورزش به درستی انجام نشود تاثیرات منفی بر روی بدن انسان خواهد گذاشت. با مطالعه یوگا چیست pdf به راحتی می توانید تمرینات را به روش صحیح و اصولی انجام داده و نگرانی از بابت مضرات این ورزش نداشته باشید.

فواید یوگا و مدیتیشن

فواید یوگا چیست؟


این ورزش مهیج به عنوان یک تمرین از مزایای زیادی برخوردار می باشد که به طور فیزیکی و ذهنی و مثبت ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد. امروزه حتی افراد معروف یا پزشکان این ورزش پر طرفدار را به مردم پیشنهاد می دهند از فواید یوگا
• بهبود گردش خون: از فواید یوگا می توان گفت که با این ورزش گردش اکسیژن در بدن بهتر شده و مواد مغذی سریع تر به سر تا سر بدن می رسد که با جریان خون در بدن پوست درخشان و بدنی سالم خواهیم داشت.
• کاهش فشار خون: اگر یک فرد روزانه یا در ساعت های مشخصی این ورزش را انجام دهد با تمرکز کردن گردش خون در بدن افزایش پیدا کرده و با جذب بیشتر اکسیژن در بدن فشار خون بالا کاهش پیدا خواهد کرد.
• کمک به تنفس درست و سالم: در این ورزش حین تمرکز تنفس شما مرتب خواهد شد چون کل حجم ریه های شما را پر می کند و باعث کارایی بهتر ان می شود.
• افزایش سیستم ایمنی بدن: این ورزش با سلامتی در یک جهت قرار گرفته اند و از طرفی وقتی این ورزش باعث دم و باز دم بدن به صورت مرتب می شود بدن ما به طور خودکار ایمن خواهد شد.

مضرات یوگا

آیا یوگا باعث لاغری می شود؟


خیلی از افراد فکر می کنند که این ورزش تنها برای کسب ارامش و افزایش تمرکز است اما باید گفت که سخت در اشتباه هستید. این ورزش علاوه بر بالا بردن سلامت جسمی و روحی شما به کاهش وزنتان نیز کمک خواهد کرد. در حقیقت این ورزش اگر به صورت مداوم انجام شود باعث کاهش وزن می شود ولی نه به اندازه ای که پیاده روی می کنیم یا روی تردمیل می رویم.
در اصل کاهش وزن زمانی برای یک شخص اتفاق می افتاد که کالری دریافتی اش در روز از کالری مصرفی اش کمتر باشد به همین دلیل بسیاری از حرکت ها و تمرین های این ورزش کالری کمتری در مقایسه با دویدن سوزانده می شود. یک فرد با دوری کردن از غذاهای سنگین و فست فودی و در نهایت خوردن غذاهای مغذی به راحتی می تواند کاهش وزن داشته باشد.


جمع بندی


در پایان این وبلاگ آسان اسپرت باید به این موضوع اشاره کرد که در حین انجام تمرینات این ورزش سعی کنید تا حرکات را دقیق و کاملا بدون غلط انجام دهید چون در صورت بروز یک اشتباه کوچک نتیجه مخالف به شما می دهد و به جای برخورداری از فواید یوگا از مضرات این ورزش برخوردار می شوید. به شما پیشنهاد می کنیم از این ورزش غافل نشوید و در هر جا حتی خانه به انجام حرکات این ورزش بپردازید.
برای شروع این ورزش در مراحل ابتدایی از متخصصین و مربی های حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید حتی قبل از شروع تمرینات این ورزش شرایط پزشکی خود را به مربی یا متخصص این ورزش در میان بگذارید تا متناسب با شرایط تان تمرین برایتان اختصاص داده شود. از این طریق شما حرکات را به درستی انجام داده با مرور زمان شاهد تغییرات در خود خواهید بود که به یک فرد جدید تبدیل شده اید.

فروشگاه ورزشی آسان اسپرت | لوازم یوگا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۹ ، ۱۸:۴۰
زهرا زمانلو

ورزش کردن به قدری برای سلامت بدن مهم است که نه تنها جوانان بلکه کودکان هم اهمیت ورزش کردن را می دانند. امروزه بسیاری از افراد به دلیل مشغله های فراوان بعد از ۱۰ ساعت کار توانایی رفتن به باشگاه های ورزشی و ورزش کردن را ندارند یا بعضی از خانم های خانه دار برای مراقبت از فرزند و کارهای خانه نمی توانند وقت خود را در باشگاه ها صرف کنند از طرفی دیگر این افراد همواره نگران سلامتی خود می باشند.

در این شرایط بهترین گزینه چیست؟ یکی از بی دغدغه ترین و بی دردسر ترین نوع ورزش کردن ورزش در منزل می باشد. با ورزش کردن در منزل شما دیگر ساعت های طولانی در ترافیک نخواهید ماند و در خانه خود می توانید بسیاری از حرکات ورزشی را برای سلامت و تناسب اندام خود انجام دهید. در ادامه این مطلب آسان اسپرت به طور کلی به انواع حرکات ورزشی در خانه برای تناسب اندام بدون تجهیزات پرداخته ایم کافیست با ما همراه باشید تا بدون تجهیزات ورزش کنید.

 

آموزش ورزش در خانه و رسیدن به تناسب اندام


در دنیایی که تکنولوژی حرف اول را می زند در هر خانواده حداقل ۲ نفر مشغول به کار هستند و توانایی رفتن به باشگاه ندارند سوال اینجاست که این افراد برای سلامتی خود چکاری باید کنند؟ با ورزش در منزل این افراد می توانند همانند سایر ورزشکاران در خانه به انجام تمرینات ورزشی بپردازند. در آموزش ورزش در خانه هر کس با هر لباسی می تواند با اختصاص دادن چند متر فضا برای خود ورزش کند.

ورزش در خانه بانوان
با ورزش در منزل دیگر نیازی نیست وقت با ارزش خود را در ترافیک های سنگین و رفت و آمد هدر دهید بلکه با آموزش ورزش در خانه در منزل خود همراه با یک برنامه تمرینی می توانید به سلامت و تناسب اندام برسید. در آموزش ورزش در خانه ابتدا شما به چند متر فضا احتیاج دارید و این فضا می تواند اتاق خواب یا حتی پذیرایی باشد و تمرین های ورزشی خود را در این مکان انجام خواهیم داد.

آموزش ورزش در خانه
چه ورزش هایی می توان در منزل انجام داد؟


در ابتدای صحبت ها گفته شد که با آموزش ورزش در خانه افرادی که توانایی رفتن به باشگاه را ندارند می توانند در منزل خود ورزش کردن را شروع کنند. با ورزش در منزل همانند سایر افرادی که به باشگاه می روند می توانید به اهداف خود دست پیدا کنید تنها باید اراده و اعتماد به نفس داشته باشید و طبق برنامه تمرینی خود پیش بروید.

ورزش در خانه برای تناسب اندام
اکنون سوالی با عنوان چه ورزش هایی می توان در منزل انجام داد در ذهن افراد شکل می گیرد در پاسخ به سوال چه ورزش هایی می توان در منزل انجام داد باید گفت که حرکات بسیار زیادی مانند شنا تک دست و … وجود دارد که در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را برای شما مطرح کرده ایم. این حرکات عبارتند از:
• اسکوات
• استپ آپ
• تراست قدرت
• پلانک
• پرش جانبی
• پل
• درازنشست
• شنا سوئدی
• پرش با جمع کردن زانو

آمورزش ورزش در خانه بدون تجهیزات
آموزش ورزش در خانه بدون تجهیزات


در بخش آموزش ورزش در خانه بدون تجهیزات می خواهیم شما را با نحوه انجام چند حرکت مهم ورزشی آشنا کنیم و همانند افراد ورزشکار اندامی زیبا و بدنی سلامت داشته باشید. با ورزش در منزل بدون تجهیزات به راحتی می توانید حرکاتی که در ادامه ذکر شده را همراه دوستان و اشنایان در اتاق خواب یا پذیرایی منزل خود انجام دهید. نحوه انجام این حرکات عیارتند از:
• بارفیکس : بارفیکس بهترین گزینه برای رشد عضلات بالا تنه مانند جلو بازو، سینه، پشت، عضلات زیر بغل و شکم در خانه می باشد.
• شنا سوئدی : در این حرکت به راحتی می توانید روی عضلات بازو خود کار کرده و عضلاتی قوی داشته باشید.
• پلانک : در این حرکت با فشار آمدن بر روی شکم چربی های این ناحیه از بین می روند و به مرور بدنی زیبا خواهید داشت.

ورزش در خانه بدون تجهیزات
آموزش ورزش در خانه با دمبل


در بخش آموزش ورزش در خانه با دمبل باید گفت که حرکات ذکر شده در بخش های قبلی اگر با دمبل انجام شوند نتیجه بهتر و سریع تری خواهند داشت. با داشتن دمبل حرکت هایی مانند اسکات، پرس ها، چرخش ها، پلانک ها و دراز نشست کرانچ را به راحتی می توانید در منزل خود انجام دهید. در آموزش ورزش در خانه چند حرکتی که با دمبل می باشد را به طور خلاصه برای شما شرح داده ایم. مهم ترین حرکات ورزشی با دمبل عبارتند از :
• پرس ایستاده و دمبل بر روی شانه ها : در این حرکت پاها را به عرض شانه باز کرده و دمبل ها را در دست و بالای سر نگه دارید و به سمت پایین بکشید.
• اسکات دمبل : در این حرکت پاها را به عرض شانه باز کرده، دمبل ها را درست گرفته سپس با خم کردن زانو ها و پایین اوردن بالا تنه به حالت اسکات بنشینید.

ورزش در خانه با دمبل
آموزش ورزش در خانه برای تناسب اندام


داشتن اندامی زیبا و بدون چربی خواسته همه جوانان و حتی افراد سن بالا نیز می باشد به عبارتی دیگر خیلی از افراد امروزه به دنبال شکمی تخت هستند و برای دست یابی به آن دست به انجام کار های زیادی مانند خوردن قرص می زنند. همگی این راه ها چیزی جز برگشت ندارند و در اخر با ورزش باید از شر چربی های بدن خود خلاص شوید. در آموزش ورزش در خانه برای تناسب اندام شما می توانید حرکاتی مانند درازنشست، پروانه، پهلو منحنی معکوس، پلانک، کرانچ و … را در منزل انجام دهید برای آگاه شدن از نحوه این حرکات می توانید به ورزش در خانه پی در اف مراجعه کنید. در حقیقت ورزش در خانه پی دی اف به طور کلی به نحوه انجام انواع حرکات برای تناسب اندام پرداخته است.

ورزش در خانه بدون دمبل
جمع بندی نهایی


در جمع بندی پایانی این وبلاگ آسان اسپرت باید گفت که تنها با ورزش کردن و رژیم های لاغری می توانید به تناسب اندام برسید و امتحان کردن راه های دیگر مانند کرم های لاغری یا قرص های لاغری موضعی هستند و بعد از زمانی کوتاه قابل بازگشت هستند. همچنین در این مقاله سعی کردیم شما را با چند حرکت ورزشی در خانه اشنا کنیم تا بدون تجهیزات بتوانید بدنی سالم و خوش اندام داشته باشید.

فروشگاه ورزشی آسان اسپرت | خرید طناب ورزشی

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۹ ، ۱۵:۴۷
زهرا زمانلو

این روز ها ورزش بدن سازی در بین همه جوانان چه دختر و چه پسر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و بدون توجه به سن و جنسیت همگی به سمت این ورزش روی آورده اند. داشتن اندامی م

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۹ ، ۱۹:۵۷
زهرا زمانلو

ورزش کردن امری مهم و ضروری می باشد به طوری که امروزه حتی کودکان هم می دانند که ورزش تا چه اندازه برای سلامتی مهم و مفید است اما به دلیل مشغله های فراوان تعدادی از افراد از ورزش کردن غافل شده اند. به عبارتی دیگر افرد شاغل، دانشجو یا حتی خانم های خانه دار زمان کافی برای رفتن به باشگاه های ورزشی و فعالیت در یک رشته ورزشی را ندارند و همواره با کمبود وقت مواجه هستند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات و گزینه های موجود ورزش در خانه را براش شما شرح دهیم و در پیدا کردن بهترین حرکات ورزشی به شما کمک کنیم. در حقیقت ما در این مقاله تمامی نگرانی های شما و دغدغه های شما برای به دست آوردن و داشتن اندامی زیبا رفع می کنیم و با آموزش حرکات ورزشی در خانه به تناسب اندام خواهید رسید. کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی درمورد ورزش در خانه به دست آورید.

 

مواردی که پیش از ورزش در خانه باید بدانید


بسیاری از افراد تنها به این فکر می کنند که برای داشتن اندامی زیبا بعد از ورزش چه چیز هایی بخورند یا چه کارهایی انجام دهند اما ما در این بخش به کارها و غذاهایی که قبل از ورزش باید بخورید و انجام دهید شما را آشنا می کنیم. همه ی ما ورزش می کنیم تا از سلامت جسمانی و بدنی خوش فرم بهره ببریم به همین علت تمامی کارهای بعد از ورزش در خانه را به طور کامل انجام می دهیم اما از یک طرف باید دقت کنیم که کارهای قبل از ورزش همانند بعد از ورزش در خانه از اهمیت بالایی برخوردار هست.
• خوب گرم گردن : نرمش کردن یا گرم کردن بدن قبل از شروع ورزش باعث بالا رفتن دمای عضلات، مرکزی بدن و جریان خون می شود و با گرم کردن عضلات بدنتان پر قدرت و مقاوم می شود.
• رساندن سوخت به بدن : در منوی غذاهایتان حتما باید کربوهیدرات و پروتئین باشد. نان تست و کره بادام زمینی از پروتئین و کربوهیدرات بالایی برخوردار بوده و گزینه ی مناسبی برای رساندن سوخت به بدن هستند.
• آب خوردن : طی تحقیقات علمی بعضی از افراد اثبات کرده اند که یک فرد قبل از ورزش حتما باید ۶۰۰ گرم اب بنوشد تا ورزش کارایی بهتری داشته باشد.
• آلبوم موسیقی : محققان دریافته اند که آهنگ برای ورزش در خانه به لحاظ روانی همانند آب خوردن باعث افزایش کارایی شما می شود.

ورزش در خانه
ورزش در خانه چیست؟


آیا می دانید ورزش در خانه چیست؟ در دنیای مدرن امروز امکان ندارد که در یک خوانواده یک الی دو نفر مشغول به کار نباشند به همین دلیل این افراد توانایی رفتن به باشگاه های ورزشی و از دست دادن وقت خود را ندارند. در پاسخ به ورزش در خانه چیست؟ باید گفت که هر فرد با داشتن یک برنامه ورزش در خانه به راحتی می تواند از ویژگی های مهمی برخوردار شود.
سوال ورزش در خانه چیست یعنی هر کس در هر محیطی با هر لباسی بتواند ورزش کند و از اندام زیبای خود نهایت لذت را ببرد. وقتی ورزش در منزل باشد مصلمنا ما تنها چند متر مربع فضا داریم و این فضا یا اتاق پذیرایی یا اتاق خواب می باشد پس پیلاتس در خانه برای ورزش در منزل گزینه مناسبی می باشد پس نوع مدل تمرین ورزشی خود را بر همین اساس برنامه ریزی می کنیم.

 


آماده شدن برای ورزش در خانه


در حین آماده شدن ورزش در خانه برای تقویت عضلات تان باید به چند موارد بپردازید تا سریع تر به هدف خود یعنی تناسب اندام و داشتن اندامی خوش فرم برسید.
• معلوم کردن هدف : در ابتدای ورزش در خانه باید هدف خود را مشخص کنید که می خواهید به یک بدن خوش فرم و زیبا برسید. اهداف هر فرد با فرد دیگر متفاوت بوده و هر کس با توجه به علایق، سبک زندگی و میزان وزنی که می خواهد کم کند باید هدف خود را مشخص کند.
• شناخت مشکلات و موانع : در ابتدای کار باید با مشکلات ورزش در خانه اشنا شوید و بدانید که شما مانند یک ورزشکار حرفه ای نیستید و همانند مبتدی ها باید فعالیت کنید و با یک برنامه اصولی در مدت زمان کمی به نتایج فوق العاده ای دست پیدا کنید.
• برنامه ریزی صحیح : برنامه ریزی در هر ورزشی مهم و ضروری است. برنامه ریزی بدنسازی در خانه مهم ترین اصل می باشد زیرا در صورت عدم داشتن برنامه در این ورزش با مشکل مواجه خواهید شد.

ورزش کردن در خانه
انواع ورزش در خانه چه حرکاتی است؟


همان طور که گفته شد ورزش در خانه برای آن دسته از افرادی می باشد که توانایی رفتن به باشگاه ها را ندارند از این رو شما با انجام حرکت های ورزش در خانه به تمامی هدف های خود می توانید دست پیدا کنید فقط باید خسته نشوید و با قدرت به تمرین های خود ادامه دهید. در حقیقت هر کدام از حرکات ورزش در خانه مانند تی آر ایکس در خانه شما را سریعا به وزن دلخواهتان نمی رساند بلکه باید روحیه و صبر کافی داشته باشید تا به مرور زمان شاهد تناسب اندام خود باشید. در ادامه نام برخی از مهم ترین و بهترین حرکات ورزش در خانه را برای شما مطرح کرده ایم.
• اسکوات
• استپ آپ
• تراست قدرت
• پلانک
• پرش جانبی
• شنا تک دست
• شنا سوئدی
• پرش با جمع کردن زانو

 


ورزش کردن در خانه بدون امکانات


یکی از بی دغدغه ترین و بی دردسر ترین نوع تمرین ورزش در خانه می باشد که نه تنها هزینه ای برای آن پرداخت نمی کنید بلکه در زمان خود می توانید صرفه جویی کنید. در حقیقت هیچ کس بعد از ۸ الی ۱۰ ساعت کار در روز توانایی رفتن به باشگاه، تحمل ترافیک، رسیدن به منزل و استراحت برای روز بعد را ندارد از این رو یوگا در خانه یا ایروبیک در خانه بهترین گزینه برای یک فرد می باشد.
از طرفی دیگر خانم های خانه دار نیز برای مراقبت از فرزند و کارهای خانه حتما باید در خانه حضور داشته باشند از این ها که بگذریم بعضی از افراد به دلیل ضعف اسکلتی و عضلانی بدنشان توانایی بیرون رفتن از خانه را ندارد و همه این موارد دلیل بر ورزش کردن نیست. ورزش در خانه بدون امکانات نیز میسر است به طوری که شما با حرکات شنا سوئدی، لگد به عقب، پارالل و … می توانید در خانه ورزش کنید.

ورزش در خانه آنلاین
آموزش ورزش در خانه کودکان


در بخش آموزش ورزش در خانه می خواهیم در طراحی تمرین و انجام حرکات ورزش در منزل به شما کمک کنیم. در حقیقت در آموزش ورزش در خانه با آشنا کردن شما در مورد نحوه انجام چند تمرین به راحتی در فضایی کم می توانید همراه فرزندان خود ورزش کنید و به کودکان خود نیز ورزش کردن را آموزش دهید.
• بارفیکس : بارفیکس بهترین تمرین بدنسازی برای رشد عضلات بالا تنه مانند جلو بازو، سینه، پشت، عضلات زیر بغل و شکم می باشد. بارفیکس بهترین گزینه برای ورزش شکم در خانه می باشد.
• شنا سوئدی : در این ورزش با قرار گرفتن دو ارنج روی زمین و صاف کردن پاها و نزدیک شدن به زمین به راحتی می توانید روی عضلات بازو و سینه کار کنید.
• پلانک : این تمرین یک تمرین ایزومتریک از طریق وزن خود بدن است که بدن فرد در این تمرین به شکل تخته قرار می گیرد و با فشار آوردن بر شکم چربی های این ناحیه آب می شوند.
• شنا تک دست : شنا تک دست یکی از بهترین و فوق العاده ترین تمرین ها برای آمادگی بالای بدن و هماهنگی عضلات می باشد.

 


چرا انجام ورزش صبحگاهی در خانه؟


آیا می دانید ورزش صبحگاهی چیست؟ ورزش صبحگاهی ورزش کردن در فضای باز مانند یک پارک یا حتی حیاط منزل یک فرد می باشد ولی آیا ورزش صبحگاهی در خانه نیز امکان پذیر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله ورزش صبحگاهی در خانه نیز امکان پذیر است. برای انجام ورزش صبحگاهی در خانه کافیست پنجره ها را باز کرده و یک جای مناسب برای خود انتخاب کنید.
از نظر علمی نیز ثابت شده است که ورزش صبحگاهی برای بدن بسیار مفید می باشد زیرا هوای پاک شادابی و نشاط را به بدن القا می کند. از طرفی دیگر ورزش صبحگاهی می تواند قدرت مغز را افزایش داده و بیماری افردگی را نیز درمان کند. در ادامه چند حرکت برای ورزش صبحگاهی در خانه را برای شما نام برده ایم که با دانلود ورزش در خانه تمامی آن ها را به طور کامل فرا خواهید گرفت. حرکات ورزش صبحگاهی در خانه عبارتند از :
• حرکت کششی گربه و شتر
• حرکت پرش جک
• حرکت تعادلی میز
• اسکات پا
• شنا
• پیچاندن عضله ی دو سر
• جهش
• دوچرخه

ورزش های در خانه
علل مهم برای ورزش در خانه چیست؟


تمرین های ورزشی در خانه یکی از مثبت ترین تجربه های یک فرد خواهد بود در حقیقت تمرین های ورزش لاغری در خانه را حتی بهتر از باشگاه می توانید در خانه انجام دهید به شرطی که پشتکار و اراده برای ورزش در خانه داشته باشید. در این بخش از مقاله چند علل مهم برای ورزش صبحگاهی در خانه را برای شما جمع آوری کرده ایم. این علل های مهم برای ورزش در خانه عبارتند از :
• صرفه جویی در وقت : زیرا نیازی به رفت و آمد و حاضر شدن ندارید در نتیجه در زمان خود صرفه جویی می کنید.
• صرفه جویی در هزینه : زیرا نیازی به عضو شدن در باشگاه نیست و با آموزش ورزش در خانه به راحتی می توانید ورزش کنید.
• بهداشت بیشتر : زیرا از تمیزی خانه خود اطمینان داریم و همانند باشگاه از وسایل غیر بهداشتی استفاده نمی کنیم.
• داشتن حریم خصوصی : ورزش در منزل دارای حریم خصوصی می باشد که در باشگاه به این منوال نیست.
• افزایش سرعت ورزش : زیرا برنامه دست خودتان است و تایم های خود را خودتان می توانید بالا و پایین کنید.

 


ورزش در خانه با دمبل


بدن سازی و ورزش کردن در خانه حتی با چند دمبل کوچک نیز امکان پذیر می باشد. حرکت هایی مانند اسکات، پرس ها، چرخش ها، پلانک ها و دراز نشست کرانچ از جمله حرکات ورزش در خانه با دمبل می باشد که به راحتی می توانید انجام دهید. در ادامه نام چند ورزش در خانه با دمبل را برای شما همراه با چکیده ای از نحوه انجام حرکات ورزش در خانه با دمبل مطرح کرده ایم. مهم ترین حرکات ورزش در خانه با دمبل عبارتند از :
• پرس ایستاده و دمبل بر روی شانه ها : پاها را به عرض شانه باز کرده و دمبل ها را در دست و بالای سر نگه دارید و دمبل ها را به سمت بالا پرس کنید.
• اسکات دمبل : پاها را به عرض شانه باز کرده، دمبل ها را درست گرفته سپس با خم کردن زانو ها و پایین اوردن بالا تنه به حالت اسکات وارد شوید.
• ست آپ دمبل : در جلوی یک پله، نیکمت یا تخته ایستاده و دمبل ها را دست دست گرفته و یک پای خود را روی نیمکت بگذارید و با فشار بر پاشنه بدن را بالا بیاورید.

خرید دمبل را می توانید از فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.

 


بهترین ورزش در خانه چیست که سازگار با اوقات مان باشد؟


افرادی که به هر دلیلی نمی توانند در باشگاه ها ورزش کنند می توانند در محیط خانه بهترین حرکات ورزشی را برای سلامت خود انجام دهند. در این بخش سوالی با عنوان بهترین ورزش در خانه چیست وجود دارد در پاسخ به سوال بهترین ورزش در خانه چیست باید گفت که حرکات بسیار زیادی برای ورزش در خانه وجود دارد اما بهترین آن ها حرکت شنا و دراز نشست روی زمین می باشد.
این دو حرکت به دلیل راحت و ساده بودن بهترین حرکت برای پاسخ به سوال بهترین ورزش در خانه چیست می باشد زیرا هر کس حداقل یک بار اسم این دو حرکت و نحوه انجام آن ها را از دوستان و اشنایان یا حتی در فضای اینترنتی شنیده است. در این دو حرکت شما تنها با داشتن چند متر فضا می توانید در عرض چند دقیقه این دو حرکت را انجام داده و نگرانی از بابت سلامت بدن خود نداشته باشید.

ورزش در منزل
آیا ورزش در خانه ما را به تناسب اندام می رساند؟


در پاسخ به این سوال باید گفت که ابتدا باید معنی ورزش کردن را بدانید. ورزش کردن یعنی شما حرکاتی را انجام دهید تا بدنتان شروع به چربی سوزی کند حال این حرکات ممکن است با دستگاه یا بدون تجهیزات انجام شوند. انجام این حرکات چه با دستگاه و چه بی دستگاه برای شما فرقی نمی کند چرا که انجام آن حرکت شما را لاغر می کند و به دستگاه ربطی ندارد.
از این رو خیلی از افراد فکر می کنند که فقط با دستگاه های بدن سازی می توانند به تناسب اندام برسند در حالی که اینگونه نیست و شما با انجام حرکات هوازی در منزل نیز می توانید بدن خود را وادار به چربی سوزی کرده و بدنی زیبا داشته باشید.

 


لاغری و کوچک کردن شکم در خانه


داشتن یک شکم صاف و تخت نه تنها ارزوی بسیاری از خانم ها بلکه خواسته بسیاری از مردان نیز می باشد که دست یابی یه آن کاری سخت و دشوار می باشد اما با ورزش کردن در خانه یا باشگاه هیچ چیز غیر ممکن نیست. بسیاری از افراد برای کوچک کردن شکم خود هزینه های بسیار زیادی را صرف عمل های جراحی و قرص ها می کنند که همگی در اخر بی نتیجه هستند و شکم شما را کوچک نمی کنند..
حتی در فضای اینترنتی دستگاه هایی برای لاغری و کوچک کردن شکم تبلیغ می شود که این دستگاه ها قادر به کوچک کردن تمامی اندام های بدن نیستند و لایه های چربی اطراف شکم را نمی سوزانند بلکه به صورت موضعی شاید چند کیلو لاغر شوید که وزن کم شده باز می گردد. با انجام تمرین های ورزشی کوچک کردن شکم در خانه غیر ممکن نیست و در عرض چند ماه به صورت طبیعی به اندامی زیبا خواهید رسید.

حرکات ورزش در منزل
چند تمرین برای کوچک کردن شکم در خانه


اگر هدف شما داشتن شکمی تخت و صاف می باشد اولین قدم از بین بردن لایه های چربی روی عضله های شکم تان می باشد زیرا همه افراد در ابتدا شکمی تخت دارند و به مرور زمان روی عضله های این قسمت چربی می نشیند و باعث شکم آوردن فرد می شود. در ادامه دو حرکت مهم برای کوچک کردن شکم در خانه را برای شما مطرح کردیم :
منحنی معکوس :
• ‌ روی زمین دراز کشیده و دست هایتان را کنار بدن خود بگذارید.
• پاها را بالا برده و یک زاویه ۹۰ درجه نسبت به زمین بسازید.
• با پاهایتان به شکم خود فشار آورده و پاهایتان را تا زاویه ۴۵ درجه پایین بیاورید و سپس در موقعیت اول قرار بگیرید و این حرکت را ۳۰ بار در روز انجام دهید.
پلانک :
• روی کف دست و مچ پاهای خود قرار بگیرید.
• حدود ۳۰ ثانیه با بدنی کاملا صاف در همین حالت قرار بگیرید.
• حدود ۱۵ سانتی متر یک پا را بالا بیاورید و در همان حالت چند ثانیه بمانید و این حرکت را ۳۰ بار در روز انجام دهید.
درازنشست :
• برای این حرکت روی کمر خوابیده و زانو های خود را در زاویه ۹۰ درجه نگه دارید.
• دست های خود را در کنار سر قرار دهید و قسمت پایینی کمرتان را به زمین فشار دهید.
• این حرکت را در ۳ ست ۲۰ تایی هر روز انجام دهید.


فواید ورزش لاغری در خانه


خیلی از مواقع از طریق دوستان و اشنایان یا فضای مجازی شنیده ایم که یک جا نشستن و عدم تحرک برای بدن مضر است از طرفی دیگر شنیده ایم که ورزش کردن در خانه و باشگاه برای بدن مفید می باشد اما ممکن است خیلی از افراد با فواید ورزش اشنایی نداشته باشند. در این بخش از مقاله فواید ورزش کردن را برای شما شرح داده ایم تا پیش از پیش با فواید ورزش کردن اشنا شوید.
• ورزش کردن به فرد کمک می کند بهتر و راحت تر بخوابد.
• ورزش کردن از مرگ ناگهانی جلوگیری و روند پیری را کاهش می دهد.
• مفصل ها، ماهیچه ها و استخوان ها با ورزش کردن سالم می مانند.
• سیستم ایمنی و دفاعی بدن با ورزش کردن تقویت می شود.
• ورزش کردن انرژی و تحمل را در فرد بالا می برد.
• فشار های عصبی و افسردگی با ورزش کردن از بین خواهند رفت.
• ورزش باعث کاهش مبتلا شدن به بیماری های قلبی – عروقی، دیبات، سرطانف پوکی استخوان و … می شود.

ورزش کردن بدون وسیله در خانه
بررسی اثرات روحی ورزش در خانه


ورزش در خانه نه تنها باعث بالا رفتن امادگی جسمانی و تناسب اندام در فرد می شود بلکه ورزش روی ذهن و مغز انسان تاثیرات بسیار زیادی می گذارد به عبارتی دیگر ورزش کارایی مغز را بالا می برد. برای مثال با کاهش اضطراب و افسردگی فرد احساس شادابی و نشاط می کند یا ورزش کردن استرس وارد بر جسم و ذهن را کم می کند. اثرات ورزش بر روح و ذهن انسان بسیار زیاد می باشد که تنها به مهم ترین آن ها پرداختیم.
دو نمونه ذکر شده از اثر ورزش بر ذهن انسان تنها بخش کوچکی از فواید ذهنی این ورزش بود. حتما شما هم شنیده اید که با بالا رفتن سن مغز انسان تحلیل می رود و ممکن است فرد به الزایمر مبتلا شود. با ورزش کردن شما می توانید از تحلیل رفتن مغز جلوگیری کنید. زیرا ورزش کردن در سن های ۲۵ تا ۴۵ سال باعث افزایش مواد شیمایی در مغز شده که این مواد شیمایی از تحلیل رفتن هیپوکامپوس جلوگیری می کند.

حرکات ورزشی در منزل بدون وسیله


جمع بندی ورزش در خانه


در جمع بندی اخر این مقاله باید گفت که اگر نگران سلامتی خود هستید و نمی خواهید در پیری به انواع بیماری های جسمی و روحی مبتلا شوید هنوز هم دیر نیست و در هر سنی که هستید می توانید با تغذیه سالم و شروع به ورزش کردن در رشته ورزشی مورد علاقه خود کنید. شما با ورزش کردن از تمامی اندام های بدن خود مراقبت خواهید کرد و هنگام بالا رفتن سن تان همانند یک جوان شاداب و سرحال هستید و این شادابی تنها ظاهری نیست و با ورزش اندام های داخلی خود را گویی تازه و سر زنده نگه داشته اید.
همچنین در این مقاله با مواردی که پیش از ورزش باید بدانید، انواع حرکات ورزشی در خانه، نحوه ورزش صبحگاهی و لاغری، علل های مهم ورزش کردن و همچنین فواید و اثرات ورزش بر جسم و روح اشنا شدید. امیدوار هستیم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی مفید از ورزش کردن کسب کرده باشید. در پایان با چند متر جا و کمترین امکانات شروع به فعالیت در خانه کنید و بدنی سالم و خوش اندام داشته باشید.

وبلاگ آسان اسپرت | سایت آسان اسپرت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۹ ، ۱۸:۴۵
زهرا زمانلو

فوتبال نیز مانند هر ورزش و مسابقه ی دیگری قوانین و ضوابطی دارد. طبق قوانین بازی فوتبال، تنها وسیله ای که برای این بازی مورد استفاده قرار می گیرد، توپ فوتبال است، بنابر قوانین فوتبال، این بازی باید در زمین فوتبال بین دو تیم انجام گیرد و هر تیم از ۱۱ بازیکن (شامل دروازه بان، مهاجم، مدافع و هافبک) تشکیل شده است.
گل زدن، در بازی فوتبال مسئله ای سرنوشت ساز برای هر تیم به حساب می آید و هر تیمی که موفق شود تعداد گل های بیشتری به ثمر بنشاند، برنده ی بازی اعلام می شود. اگر هم تعداد گل های هر دو تیم برابر باشد، بازی تساوی اعلام می شود. در این  وبلاگ آسان اسپرت به خلاصه قوانین فوتبال میپردازیم.

تاریخچه قوانین فوتبال

قوانین فوتبال


تقریبا از همان زمان که فوتبال به طور رسمی در غرب پا گرفت، طبیعتا قوانینی هم برای آن تدوین کردند. در سال ۱۸۷۶ والتر کمپ که به عنوان پدر فوتبال آمریکا شناخته می شود اولین قوانین فوتبال را تدوین کرد. مدت زمان زیادی تغییرات در این قوانین انجام نمی شد ولی قوانین فعلی تفاوت های چشم گیری با آن قوانین اولیه دارند.

 

تفاوت قوانین فوتبال مردان و زنان چیست؟

فوتبال زنان نیز مانند فوتبال مردان از انگلیس شروع شد. اما نسبت به فوتبال مردان مسیر پیچیده تری را طی کرد و محدودیت های زیادی را از سر گذراند. به عنوان مثال، جنگ جهانی اول علاوه بر تلفات دیگری که داشت، باعث شد فوتبال زنان در انگلستان که از همان جا هم سرچشمه گرفته بود، آسیب بزرگی ببیند زیرا فدراسیون فوتبال در انگلستان عدم پشتیبانی خود را از فوتبال زنان اعلام کرد.
با این حال هم اکنون در اکثر کشور ها فوتبال زنان برگزار می شود و قوانین آن هیچ تفاوتی با قوانین فوتبال مردان ندارد.

 

قوانین فوتبال زنان در ایران

قوانین بازی فوتبال در ایران تفاوت هایی با قوانین فوتبال جهانی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:
• قوانین حجاب: بانوان بازیکن فوتبال وظیفه دارند که در طول بازی، لباس هایی با آستین بلند و پوشش کامل سر با مقنعه، شلوار و جوراب داشته باشند، که مسئولین در تلاشند پوشش سر را از مقنعه به کلاه هایی که برای این بازی طراحی شده اند، تغییر دهند.
• تماشاگر: یکی دیگر از قوانین فوتبال زنان، بدون تماشاگر برگزار شدن این بازی است که طبعا از شور و شوق بازیکنان این ورزش می کاهد.

قوانین فوتبال زنان

قوانین بازی فوتبال

این قوانین جزء قوانین نانوشته ای هستند که هر علاقمند به فوتبالی آنها را می داند.

• هیچ کدام یک از بازیکنان فوتبال، حق دست زدن به توپ فوتبال را ندارد، به جز داور.
• معمولا هر بازیکن، در یکی از پست های مدافع، مهاجم، هافبک قوی تر است و سرمربی با سیستم های تاکتیکی ای که برای تیم در نظر گرفته است، بازیکنان را در پست مناسب خود قرار می دهد.
• اگر دروازه بان به هر دلیلی از بازی مجبور با خارج شدن شد، یکی از بازیکنان به انتخاب سرمربی در این جایگاه قرار می گیرد.
• معمولا بازیکنان دو تیم کارهایی از قبیل بریدن پاس ها را انجام دهند که در این مواقع بازی توسط داور متوقف نمی شود. فقط هنگامی که خطایی صورت گیرد یا توپ به طور کامل از زمین خارج شود، بازی متوقف و مجددا شروع خواهد شد.
• هر تیم یک کاپیتان دارد که رهبری تیم را به عهده میگیرد و نسبت به بقیه ی بازیکنان مسن تر و دارای تجربه ی بیشتری است. همچنین توانایی تاثیرگذاری بالایی روی دیگر بازیکنان دارد. برای انتخاب زمین با داور صحبت می کند و یک بازوبند روی بازوی چپ خود می بندد.

قوانین ورزش فوتبال

خلاصه قوانین فوتبال


در این قسمت به خلاصه ای از مقررات و قوانین بازی فوتبال که توسط فیفا، فدراسیون بین المللی فوتبال ارائه شده است، می پردازیم. این قوانین بازی فوتبال، از تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۲ در تمامی کشورهای عضو این فدراسیون به اجرا درآمده است.
• زمین فوتبال: طبق قوانین جدید فوتبال، بازی در زمین چمن انجام می گیرد. طول زمین فوتبال باید حداقل ۹۵متر و حداکثر ۱۲۰ متر باشد و همچنین عرض آن حداقل ۶۴ متر و حداکثر ۱۲۰ متر.
• توپ: توپ فوتبال باید گرد و کروی و از مواد محکمی مثل چرم ساخته شده باشد و جنس آن طوری باشد که به بازیکنان آسیبی وارد نشود.
• بازیکنان: در قوانین بازی فوتبال، در هر تیم تعداد بازیکنان نباید کمتر از ۷ نفر و بیشتر از ۱۱ نفر(با احتساب دروازه بان) باشد.
• آفساید: در حالتی که یک بازیکن از بقیه ی بازیکنان به دروازه تیم حریف در هنگام زدن گل نزدیکتر باشد، به این موقعیت آفساید گفته می شود.
• مدت زمان: مدت زمان یک بازی فوتبال، دو نیمه ی ۴۵ دقیقه ای است. طبق قوانین جدید فوتبال در یک صورت امکان تغییر این تایم وجود دارد و آن هم حالتی است که بین داور و دو تیم، در خصوص این مورد توافق صورت گرفته باشد.
• تجهیزات بازیکنان: استفاده از وسایل اضافی مانند زیورآلات برای بازیکن ممنوع است و نباید از وسایلی استفاده کند که امکان آسیب رساندن داشته باشد.

 

ضربات مهم در بازی فوتبال

چند ضربه ی مهم و سرنوشت ساز در نتیجه ی بازی در فوتبال وجود دارد که دانستن قوانین آن برای هر بازیکن فوتبال واجب است. همچنین دانستن آن برای علاقمندان به این بازی، باعث می شود با دید دیگری به تماشای فوتبال بپردازند.
• ضربه کرنر: اگر در یک تیم، توپ به یکی از بازیکنان همان تیم برخورد کند، و از خط عرضی دروازه ی همان تیم بگذرد، تیم حریف امکان زدن ضربه کرنر و به ثمر نشاندن گل را به دست می آورد.
• ضربه دروازه: وقتی که بازیکنان حمله، توپ را از خط عرضی، به استثنای قسمت فاصله دوتیر دروازه رد کنند، یکی از بازیکنان مدافع توپ را درون محوطه جریمه می کارد و مستقیماً به داخل زمین وارد می کند. اگر گلی به ثمر بنشیند در صورتی حساب می شود که گل به خودی نباشد.
• ضربات پنالتی: ضربه ی پنالتی باید از نقطه ی پنالتی صورت بگیرد. مواردی که بازیکن طبق قوانین فوتبال باید رعایت کند:

  1.  ضربه را از فاصله ۹/۵ متر بزند.
  2.  نباید دو بار با توپ بازی کند.
  3.  در محوطه جریمه قرار می گیرد.


• ضربات آزاد: که دو نوع ضربه ی آزاد داریم؛ ۱- ضربه مستقیم، ۲- ضربه غیرمستقیم.
در ضربه ی آزاد مستقیم اگر توپ مستقیما وارد دروازه حریف شد، در این صورت گل به حساب می آید و در صورتیکه وارد دروازه ی تیم زننده ی ضربه آزاد شود، کرنر به حساب می آید. در ضربه آزاد غیرمستقیم، داور دستش را بالا می برد و تا زدن ضربه نگه می دارد؛ تا زمانی که یا توپ از زمین خارج و یا با بازیکن دیگری تماس یابد.

قانون های ورزش فوتبال


قانون ترک زمین تیم در فوتبال


قانون ترک زمین تیم در فوتبال قانونی است که طی آن در صورت ترک کردن زمین توسط یک تیم، علاوه بر اینکه تیم مذکور رقابت را ۳-۰ می بازد، مشمول جریمه های نقدی سنگین و جریمه هایی از قبیل اخراج از لیگ نیز می شود.
ترک زمین تیم در فوتبال به دلایل مختلفی اتفاق می افتد؛ بی احترامی به تیم مقابل، اعتراض به نتیجه ی داوری و … البته دیگر اکنون ترک زمین پدیده ای غیر حرفه ای به حساب می آید؛ با این حال هنوز هم بعضی از تیم های فوتبال این کار را انجام می دهند. در تیم های معروف جهانی، قانون ترک زمین در فوتبال، به شکل محرومیت از تیم داری نیز اعمال می شود.

 

نمونه هایی از ترک زمین تیم های فوتبال

 

• اخیرا یکی از تیم های آمریکایی به نام سن دیگو لویال در لیگ دسته دو، بازیکنانش به دلیل توهین تیم مقابل زمین را ترک کردند که اتفاقی نادر در این کشور به شمار می آید. قانون ترک زمین در فوتبال برای آنها به شکل جریمه ی نقدی اعمال شد.

• در فصل ۸۹-۸۸ لیگ برتر، در جریان بازی ابومسلم مشهد و تراکتورسازی تبریز، بعد از اعلام ضربه پنالتی داور، تیم تراکتورسازی طبق دستور مدیرعامل و سرمربی، زمین را به نشانه اعتراض ترک کرد و طبق قانون ترک زمین در فوتبال به ۱۰ میلیون تومان جریمه شد.

 

قوانین داوری فوتبال


شخصی که برای قضاوت و اداره ی بازی فوتبال آموزش دیده است و برای این کار آمادگی لازم را دارد به عنوان داور برگزیده می شود. در قوانین جدید فوتبال در هند یکی از تغییراتی که ایجاد شده است این است که در خصوص ضربه خوردن داور، بازی متوقف می شود. قوانین داوری فوتبال یک از قوانین حیاتی برای بازی فوتبال به شمار می آید.

قوانین داوری فوتبال

قوانین مربوطه به سایر مقامات مسابقه


در آخرین قوانین فوتبال در قسمت مربوط به قوانین داوری فوتبال، آمده است که علاوه بر داور، دو نفر دیگر تحت عنوان کمک داور در بازی حضور دارند که در شرایط خاص ایجاد شده به داور کمک می کنند؛ شرایطی مثل:
۱- زمانی که توپ از زمین به طور کلی خارج می شود.
۲- کدام تیم ضربات کرنر، پنالتی و یا پرتاب از اوت را انجام دهد.
۳- اگر خطایی اتفاق بیفتد و داور شاهد آن نباشد.
۴- خطایی اتفاق بیفتد و کمک داور به آن نزدیکتر باشد.
۵- جریمه ی بازیکن بخاطر آفساید.
در قوانین جدیدی که تصویب شده است، اضافه شدن کمک داور سوم و چهارم است. به دلیل وسعت زیاد زمین فوتبال، قانونگذاران و مسئولین تصیم گرفتند این قانون را ثبت کنند و کمک داور ها را در قسمت های مختلف زمین فوتبال قرار دهند.


آخرین قوانین فوتبال

قانونگذاران بازی فوتبال، تصمیم به ایجاد تغییرات و اصلاحاتی در این بازی کردند. پس از تعلیق فوتبال به مدت سال در لیگ برتر ۲۰۲۰-۲۰۱۹ قوانین موقت زیادی اجرا شد اما این قوانین برای فصل بعد تمدید نمی شوند.
این اولین بار نیست که قوانین بازی فوتبال، اصلاح می شود و احتمالا آخرین بار نیز نخواهد بود؛ زیرا مدیران همچنان به دنبال باز کردن راه هایی برای پیشرفت این بازی در این دنیای هر لحظه در حال تغییر هستند؛ اتفاقات غیرمنتظره ای که در سال ۲۰۲۰ در جهان افتاد، جهان فوتبال را نیز تحت تاثیر قرار داد.

قوانین بین المللی فوتبال


قوانین جدید فوتبال

به دلیل محبوبیت زیادی که بازی فوتبال در سراسر جهان دارد، مسئولین و قانون گذاران آن تلاش زیادی برای درست برگزار شدن آن می کنند و در تلاشند تا هر سال اشکالات و محدودیت های آن برطرف شود. یکی از محدودیت ها خطاهای انسانی است که در این مواقع می توان از تکنولوژی های روز مثل VAR استفاده کرد تا این بازی در عادلانه ترین شکل ممکن برگزار شود.


• افزایش سه تعویض
یکی از آخرین تغییراتی که لیگ برتر به قوانین بازی فوتبال داده است، افزایش ۳ تعویض به ۵ مورد بوده است. این تغییرات در ماه ژوئن به دلیل پاندمی کرونا در لیگ ۲۰۲۰ اعمال شد. اما پس از باشگاه های لیگ برتری به این قانون رای منفی دادند که توسط هیئت جهانی فوتبال تایید نشد و این قانون تا سال ۲۰۲۱ تمدید شد.


• وقفه هایی برای نوشیدن آب
یکی دیگر از قوانین جدید فوتبال در لیگ برتر ۲۰۲۰-۲۰۱۹ ایجاد وقفه های برای نوشیدن آب بازیکنان بود. لیگ برتر که معمولا تا آخر ماه می به پایان می رسید، در سال ۲۰۲۰، به دلیل شیوع کرونا تا ماه ژوئن که تابستان است و هوا گرم است، به طول انجامید. اما شنیده ها حاکی از این موضوع است که این قانون در لیک سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ اجرا نخواهد شد.


• تغییر قوانین VAR
در ژوئن سال ۲۰۲۰، هیئت جهانی فوتبال، مسئولیت VAR را به FIFA واگذاری کرد.
در مورد تعرض دروازه بان به ضربات پنالتی تغییر ایجاد شد. اگر دروازه بان یک پنالتی را مهار کند اما پای خود را روی خط بگذارد، VAR آن را پس می گیرد.
اگر دروازه بان با برخورد توپ به تیر دروازه از خط خارج شود، پنالتی پس گرفته نمی شود مگر اینکه دروازه بان تاثیری روی از دست رفتن آن ضربه داشته باشد.
به همین ترتیب ، قوانین جدیدی در رابطه با تعدی بازیکنان به ضربات پنالتی معرفی شده است. اگر هر قسمت از پای بازیکن در محوطه جریمه باشد ، خطا محسوب می شود.

قوانین فوتبال چیست

 

جمع بندی


دانستن قوانین فوتبال برای علاقمندان به این بازی محبوب، باعث می شود که افراد با دقت و لذت بیشتری فوتبال را تماشا کنند. خوشبختانه قوانین این بازی برخلاف مسابقه ها و رقابت های دیگر عجیب و غریب و یا نامفهوم نیست؛ چه بسا بسیاری از این قوانین را در اثر تماشای زیاد فوتبال می دانستید یا شاید تنها اسمی از آنها به گوشتان خورده بود. قطعا با دانستن این قوانین حرف های مشترک و تحلیل های درست تری با دوستان خود خواهید داشت و یک قدم به یک تماشاگر حرفه ای فوتبال شدن نزدیک می شوید.

خرید توپ فوتبال | فروشگاه آسان اسپرت | سایت آسان اسپرت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۹ ، ۱۳:۰۶
زهرا زمانلو

والیبال یکی از جذاب ترین ورزش های گروهی است که طرفداران زیادی در بین جوانان و نوجوانان دارد. به علت پرهیجان بودن این ورزش همیشه استقبال بالایی در مورد آموزش بهترین تکنیک والیبال از سوی دوستداران این ورزش صورت میگیرد. در این مطلب به بررسی بهترین تکنیک والیبال می پردازیم و با هم بررسی میکنیم که مهمترین تکنیک در والیبال چیست پس لطفا تا انتهای مطلب از وبلاگ آسان اسپرت همراه ما باشید.


قبل از بررسی تکنیک والیبال و و اینکه مهمترین تکنیک در والیبال چیست بد نیست با تاریخ چه ی آن بطور مختصر آشنا شویم. در سال ۱۹۸۵ یک معلم آمریکایی با نام ویلیام.جی. مورگان از ترکیب دو بازی تنیس و بستکبال بازی شکب ابتدایی والیبال را اختراع کرد و آنرا مینونت نام گذاشت. در ابتدا تکنیک والیبال چندان پیشرفته نبود و فقط منحصر به رد توپ از تور بود و حتی توپ آن به دلیل سنگینی زیاد باعث زده شدن افراد از این ورزش می شد. در سال های بعد توسط دکتر آلفرد هاستلر گسرتش یافت و والیبال نام گذاری شد و با گسترش تنکنیک ها و قوانین به مرور به کشور های دیگر صادر شد.

تنیک والیبال

آموزش تکنیک های والیبال حرفه ای


بازیکنان حرفه ای توانایی بدن را با تکنیک والیبال ترکیب میکنند. جدای اینکه چقدر با استعداد هستید، والیبال داخل سالن یا والیبال ساحلی بازی میکیند، اگر به دنبال حرفه ای شدن هستید باید بدانید مهمترین تکنیک در والیبال چیست و چطور باید آنهار را به نحو درست اجرا کرد. تکینک والیبال در ۶ زمینه شامل تکنیک پنجه در والیبال، ساعد، اسپک، سرویس، آبشار، دفاع روی تور میباشد. تکنیک های والیبال حرفه ای شامل انواع پاس، توپ گیری با یک دست، سرو، تمارین تحت فشار، شیرجه، توپ گیری و … است که در این مطلب به بررسی برترین های تکنیک والیبال و آموزش والیبال میپردازیم.

 

آموزش تکنیک پنجه در والیبال


به دلیل اینکه پنجه مهم ترین و پرکاربرد ترین تکنیک والیبال است که به دفعات در کار گروهی استفاده میشود، آموختن انواع تکنیک های پنجه در والیبال برای همه ی والیبالیست ها اهمیت دارد. اگر شما تکنیک های پنجه در والیبال را به طور درست فرا بگیرید و بتوانید توپ را با سرعت و دقت به نقطه مورد نظر انتقال دهید به راحتی میتوانید در والیبال پیشرفت کنید. در هنگام فراگیری تکنیک های پنجه در والیبال نحوه ی قرار گیری بدن، وضعیت دست ها اهمیت دارد. این تکنیک از دو مرحله ی دریافت و ارسال تشکیل شده است:

• دریافت توپ: این قسمت از تکنیک های پنجه در والیبال برای زمانی است که توپ در میدان دید بازیکن قرار میگیرد و به سمت بازیکن می آید. در این هنگام برای دریافت توپ بازیکن باید کمی به روی پاهای خود نشست کند ( زانو ها را خم کن ) و دستان را کمی باز و آرنج را به سمت جلو ببرد و شبیه کمان کشیده شده آماده ی اجرای تکنیک پنجه در والیبال می شود.
• ارسال توپ پس از دریافت: مرحله ی دوم از تکنیک پنجه ی در والیبال ارسال توپ بعد از دریافت آن است. هنگام ارسال توپ باید بدن به سمت جلو متمایل باشد. سر رو به بالا و وزن بدن باید کمی به روی پنجه ی پای جلو انداخته شود. به عبارتی هنگام دریافت باید پاها موازی باشد و هنگام ارسال توپ باید کمی به سمت جلو متمایل شد. البته در صورتی که پاس هوایی و با پرش باشد باید به هوا بپرید و کامل از زمین جدا شد.
انواع ارسال توپ توسط تکنیک پنجه در والیبال را میتوان در جهت های پاس به پشت، پاس پرشی، پاس به بغل و … داد.
فقط توجه داشته باشید که هنگام اجرای تکنیک های پنجه در والیبال باید نحوه ی قرارگیری دستان شما طوری باشد که از فضای ایجاد شده از کنار هم قرار گرفتن انگشتان اشاره و دست شما یک شکل مثلث یا الماس تشکیل شده باشد. همچنین هنگام اجرای تکنیک پنجه در والیبال نباید ضربه را با نوک انگشتان دست زد و باید با قسمت های میانی انگشت به نیمه ی پایینی توپ ضربه زد.

تکنیک پنجه در والیبال

روش اجرای تکنیک ساعد در والیبال


از تکنیک ساعد در والیبال برای دفاع یا انتقال توپ هایی که با سرعت و قدرت زده میشود استفاده می شود. این تکنیک نسبت به تکنیک پنجه دقت کمی دارد اما در حرکات دفاعی پرکاربرد تر است و میتوان با افزایش مهارت ، دقت این تکنیک را بسیار افزایش داد. مانند تکنیک قبل تکنیک ساعد نیز به دو قسمت دریافت و ضربه تقسیم میشود.
 هنگام دریافت توپ: برای اجرای تکنیک ساعد در والیبال پاها را موازی عرض شانه ها باید باز کرد و کمی زانو ها را خم کرد . بدن باید عمود به پاها باشد و شکم را به سمت تو برد . شانه ها باید رها باشد و ۴ انگشت دست بصورت ضربدری به روی هم قرار گرفته باشد و شست دست ها نیز روی انگشتان و کنار هم قرار گرفته باشد .
بهترین نقطه برای اجرای تکنیک ساعد در والیبال ماهیچه های دست می باشد که برای ضربه ی بهتر ماهیچه های ساعد باید مچ دست را کمی هم رو به پایین و به بیرون چرخاند تا استخوان ساعد از مسیر توپ به کنار برود .
• هنگام ضربه به توپ: مرحله ی دوم تکنیک ساعد در والیبال ضربه و ارسال توپ به منطقه ی دلخواه است که بلافاصله بعد از مرحله ی اول انجام میشود. در هنگام اجرای این تکنیک والیبال باید کمی زانو هایی که در قسمت یکم خم شده بودند را صاف کرد و بدن را کمی رو به جلو متمایل کرد ( مرکز ثقل بدن را کمی رو به جلو و بالا برد). همچنین ساعد ها توپ را به سمت بالا هل میدهد. فراموش نکنید که هنگام ضربه به توپ اگر ساعد ها را زیاد بالا بیاورید توپ را بجای جلو به سمت پشت سرتان انتقال می دهید.
برای تمرین انفرادی این تکنیک والیبال می توانید از دیوار کمک بگیرید. بدین صورت که روبروی دیوار بایستید و به سمت دیوار با ساعد خود به توپ ضربه بزنید و در برگشت دفاع کنید.

تکنیک ساعد در والیبال

تکنیک اسپک در والیبال ، تکنیکی زیبا و قدرتی


یکی دیگر از بهترین تکنیک های والیبال حرفه ای، تکنیک والیبال اسپک یا آبشار است. تکنیک اسپک در والیبال جزو تکنیک هایی است که به دلیل نقش تعیین کننده ای که دارد برای تماشاگران و همچنین بازیکنان بسیار مهم است . هرجا که بنا باشد اسپکی زده شود طرف مقابل آن یک دفاع روی تور قرار دارد . پس درست، تکنیکی و قدرتی زدن این ضربه برای افزایش احتمال موفقیت بسیار مهم است . تکنیک اسپک در والیبال بعد از پاس توسط پاسور زده میشود . در برخی از موارد خود پاسور هم میتواند نسبت به زدن ضربه ی آبشار اقدام نماید. هر تکنیک اسپک در والیبال دارای چهار مرحله ی اصلی است:
• حرکت سه گام: برای اینگه به توپ و ضربه بتوان شتاب بیشتری داد میتوان قبل از پرش سه گام برداشت و به بدن شتاب رو به جاو داد. این حرکت کمک میکند علاوه بر نیرویی که دستتان به توپ وارد میکند ، بخشی از نیروی وزن بدن هم به توپ منتقل شود.
• پرش: در هنگام اجرای تکنیک اسپک در والیبال انتظار داریم توپ از روی تور رد شود. پس برای اینکه بتوانید به ارتفاع مناسب برای ضربه زدن برسید باید بپرید . در برخی از موارد ضربه ی اسپک یا آبشار از همین مرحله و بدون طی کردن مرحله ی اول اجرا میشود.
• ضربه: بعد از گرفتن شتاب و ارتفاع مناسب در دوحالت قبلی ، نسبت به زدن ضربه اقدام میکنیم . ضربه ی اسپک را در سه حالت اسپک قدرتی ، اسپک سرعتی و اسپک جای خالی زده میشود . هنگام ضربه باید کاملا بدن کشیده و انتقال قدرت از کتف انجام گیرد. آرنج دست خم شده (زاویه ی حدود ۴۵ درجه) و دست بالای سر قرار گیرد. همچنین چون در هنگام اجرای اسپک مدافعین حریف روی تور هستند برای فریب دادن آنها میتوان از چرخش مچ استفاده کرد تا جهت توپ را نتوانند دورست تشخیص دهند.

تکنیک اسپک در والیبال

چند نکته ی مهم درمورد اجرای ضربه ی اسپک


توجه داشته باشید هنگام اجرای ضربه باید از ابتدا تا انتها نگاه شما به توپ باشد . اگر نگاه شما از توپ برگردد ممکن است نقطه ی ای که ضربه به آن وارد شود را نتوانید خوب تشخیص دهید و ضربه ی شما هدر رود. همچنین هنگام اجرای تکنیک اسپک در والیبال نباید مضطرب و در شک باشید چرا که احتمال اشتباه را بالا می برد. همچنین اگر هنگام اجرای ضربه توپ شما اصطلاحا تور میشود ( به تور می نشیند و از تور رد نمیشود ). به دلیل ارتفاع کم پرش شما است و برای حل این مشکل باید ارتفاع پرش خود را بیشتر کنید.
هنگام زدن اسپک توجه داشته باشید که فاصله ی افقی بین دست شما و توپ بیشتر از ۱ دست باشد . چرا که اگر توپ نسبت به شما عقب تر باشد ضربه خوب قدرت نمی گیرد و باعث کشیدگی مهره های کمر میشود ( چون برای رسیدن به توپ به عقب خم می شوید ). اگر هم توپ در جلوی دستان شما و با فاصله باشد برای ضربه زدن باید به جلو خم شوید که تسلط و انتقال قدرت را با مشکل مواجه می کند.

 

بهترین روش اجرای تکنیک سرویس در والیبال


یکی دیگه از تکنیک های والیبال حرفه ای، ضربه ی سرویس میباشد . از ضربه ی سرویس برای به جریان انداختن یک رالی و دور جدید در بازی استفاده می شود. شاید تکنیک سرویس در والیبال آسان به نظر بیاید ولی یکی از مهمترین تکنیک ها در والیبال حرفه ای است که تیم ها بخش عمده ی از زمان تمرین خود را به زدن ضربه ی سرویس اختصاص می دهند . سرویس یا آبشار ضربه ای است که با سرعت حدودی ۸۰ کیلومتر بر ساعت زده میشود و طبق تحقیقات تیمی که سرویس بهتری می زند ۵۰ درصد احتمال برد بیشتری دارد .در ادامه به اختصار به بررسی انواع تکنیک سرویس در والیبال می پردازیم:
• سرویس معمولی: در این نوع سرویس به راحتی توپ را به بالای سر انداخته و با کف دست به قسمت زیرین توپ میزنیم که معمولا کم استفاده میشود. هنگام شروع این سرویس در صورتی که چپ دست هستید پای راست و درصورتی که راست دست هستید پای چپ را به جلو باید بگذارید . قبل به بالا انداختن توپ کمی زانو های خود را خم کنید و هنگام بالا انداختن و ضربه زدن کمی بدن خود را به سمت بالا و جلو هل بدهید تا شتاب بیشتری به توپ بدهید.
• سرویس آبشاری: یکی دیگر از تکنیک سرویس در والیبال سرویس آبشاری یا تنیسی است. این نوع سرویس متداول را در روش های ثابت ،در حال حرکت و بطور پرشی می توان زد . که سرویس پرشی پرکاربرد ترین است . در سرویس آبشاری پرشی کمی زانو هارا خم کرده و با پرتاپ توپ به سمت بالا ، به سمت بالا پرش کرده و به توپ ضربه میزنیم . هنگام زدن ضربه بدن باید بطور محدب و رو به جلو باشد تا قدرت این تکنیک سرویس در والیبال بیشتر شود.
تا اینجا با مهمترین روش های سرویس زدن آشنا شدیم . حال به بررسی چند مدل از سرویس که در والیبال های حرفه ای زده میشود میپردازیم:
• سرویس پاولوفی: یکی از تکنیک های والیبال حرفه ای است که برای غافلگیری تیم حریف و بلا فاصله بعد از سوت داور زده میشود.
• سرویس چرخشی: نوعی از سرویس است که بازیکن در توپ چرخش رو به جلو ایجاد میکند تا زودتر به زمین بخورد و نقطه ی نشست آن قابل تشخیص نباشد . این نوع سرویس جزو سرویس های پرشی می باشد.
• سرویس ملخی: سرویسی که به نظر میرسد قرار است به تور بنشیند ولی به طور عجیبی از روی تور عبور میکند.
• سرویس موجی: این سرویس طوری زده میشود که تا آخرین لحظه نقطه ی به زمین نشستن توپ مشخص نباشد و رد توپ قابل تشخیص نباشد و …

تکنیک سرویس در والیبال

چگونه تکنیک های والیبال خود را ارتقا بخشیم؟


در بخش های قبل باهم با مهترین تکنیک های والیبال حرفه ای آشنا شدیم و دانستیم که مهمترین تکنیک در والیبال چیست. اما برای موفقیت در این ورزش باید به تقویت بدن هم بپردازید. مخصوصا عضلاتی که مستقیم درگیر ضربات هستند مانند عضلات پا، عضلات کتف، شانه و کمر، زانو و مچ پا را باید بشدت تقویت کنید. همچنین برای اینکه تکنیک والیبال را بتوانید درست تر انجام دهید لازم است تمارین استقامتی بالایی داشته باشید تا بدن شما در حین مسابقه از نظر انرژی کم نیاورد.

 

جمع بندی


در این مطلب به بررسی تکنیک های والیبال حرفه ای پرداختیم و باهم بررسی کردیم که مهمترین تکنیک در والیبال چیست؟ و چطور باید زده شود و هنگام ضربه زدن به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم. امیدواریم مطالب این مقاله آسان اسپرت اطلاعات کامل درباره تکنیک والیبال را به شما انتقال داده باشد.

فروشگاه آسان اسپرت | خرید توپ والیبال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۹ ، ۱۳:۴۵
زهرا زمانلو