ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

وقتی به سراغ هر رشته ورزشی مانند کیک بوکسینگ می روید باید اطلاعاتی در مورد آن مانند تاریخچه اش داشته باشید تا بتوانید با یادگیری مهارت های لازم به یک فرد حرفه ای تبدیل شوید. ریشه اصلی این رشته ورزشی رزمی پر طرفدار به ۲۰۰۰ سال پیش در آسیا بر می گردد. رشته کیک بوکسینگ در دهه ۱۹۶۰ میلادی در ژاپن به همراه رقابت های آن اوج گرفت و شناخته شد.
کسانی که این رشته ورزشی را پیدا کردند افرادی به نام اوسامو ناگوچی و تاتسو یامادا بودند. کیک بوکسینگ آمریکایی نیز در دهه ۱۹۷۰ توسط افرادی به وجود آمد که مانند کیک بوکسینگ ژاپنی بود. پس از این تاریخ ها به مرور زمان این رشته رزمی در تمام قاره ها محبوبیت پیدا کرد و افراد زیادی به سراغ کیک بوکسینگ رفتند و در آن به صورت جدی فعالیت کردند.

 

ادامه مطلب کیک بوکسینگ چیست را در وبلاگ ورزشی سایت آسان اسپرت بخوانید.

کلاس آنلاین کیک بوکسینگ | مربی آنلاین کیک بوکسینگ | آموزش کیک بوکسینگ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۳:۳۳
زهرا زمانلو

آیا می دانید رشته کیک بوکسینگ چیست؟ این رشته ورزشی ترکیبی از رشته های رزمی موای تای، کاراته و بوکس است پس نتیجه می گیریم این رشته ورزشی رزمی ترکیبی از چندین رشته ورزشی است. در این رشته ورزشی رزمی هیجان انگیز شما می توانید ضربه های مشت، زانو، آرنج به حریف خود بزنید اما اگر حریف تان روی زمین باشد اجازه این کار را به هیچ وجه ندارید. اصلا می دانید هدف کیک بوکسینگ چیست؟ به طور کلی هدف این رشته ورزشی دفاع از خود و به دست آوردن آمادگی جسمانی می باشد.
همچنین شما با استفاده از این رشته ورزشی به مرور زمان نه تنها می توانید از تناسب اندام برخوردار شوید بلکه بدنتان برای همیشه روی فرم می ماند و منعطف است. این رشته ورزشی مانند سایر رشته های ورزشی قوانین سرسخت ندارد به همین دلیل مورد محبوبیت بسیاری از افراد به خصوص جوانان در تمام دنیا قرار گرفته است. حتی به دلیل حرکت هایی که سریعا باید بر روی حریف خود پیاده کنید باعث می شود قدرت تفکرتان به قدری بالا برود که بتوانید در آن واحد به مرور به چندین مورد فکر کنید. چون شما باید پیش بینی کردن را یاد بگیرید تا قبل از ضربه خوردن بدانید چه در سر ذهن حریفتان می گذرد.

 

ادامه مطلب آموزش کیک بوکسینگ را در وبلاگ ورزشی سایت آسان اسپورت مطالعه نمایید.

آکادمی کیک بوکسینگ بانوان تهران | مربی تیم کیک بوکسینگ تهران | کیک بوکسینگ چیست

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۲:۳۶
زهرا زمانلو

وقتی می خواهید به سراغ یک رشته ورزشی بروید باید نگاهی به تاریخچه و گذشته آن بیندازید. در قدیم این ورزش در مکان های که سرپوشیده بودند انجام می شد که به نام چال حوض معروف بود و به آن استخر نمی گفتند. اندازه این چال حوض ها که در حمام ها قرار داشتند بیشتر از ده متر نبود و افراد بیشتر برای بازی کردن به درون آن می رفتند. در کناره ها و اطراف این چال حوض ها سکوهایی قرار داشته که ارتفاع آن ها ۲ الی ۳ متر بوده و افراد از بالای آن به داخل آب می پریدند.
در این چال حوض ها هیچ قانونی برای بهداشت وجود نداشته و هرکسی قبل از حمام رفتن به درون آن ها می رفت و برای ساعت های طولانی درون آن می ماندند. همچنین بهتر است بدانید که تا سال ۱۳۱۴ در ایران هیچ استخری برای شنا وجود نداشته که به مرور زمان در اردوگاه نظامی اقدسیه یک استخر برای آموزش شنا ساخته شد. در اصل اولین استخری که برای آموزش مهارت های این رشته ورزشی ساخته شد در منظریه تهران بود که یک مربی بر آن نظارت می کرد.

 

ادامه مطلب آموزش شنا را در وبلاگ ورزشی سایت آسان اسپرت مطالعه نمایید.

رزرو سانس استخر تهران | خرید مایو دخترانه | کلاس آموزش شنا مبتدی تهران | شنا چیست

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۱:۱۷
زهرا زمانلو

رشته ورزشی فوتسال ورزشی شبیه به فوتبال با همان توپ می باشد که در زمین های کوچک تر انجام می شود. در بازی فوتسال به دلیل فضای کم تحرک بازیکنان بیشتر است در نتیجه هیجان در این بازی از بازی فوتبال نیز بیشتر است. این بازی هیجانی به دلیل داشتن تحرک زیاد گویی یک فوتبال سرعتی با پیش نیازهای اختصاصی از جمله تکنیک های پایه، تاکتیک ها، چرخش ها که زیر مجموعه سیستم بازی فوتسال هستند است.
انواع سیستم های دفاعی در بازی فوتسال که یا براساس سیستم حمله حریف اتخاذ می شود یا براساس سیستم دفاعی واحدی که برای مقابله با انواع سیستم حمله اتخاذ می گردد مبتنی بر دفاع کردن از فضا می باشد. در حقیقت این بازی هیجانی دارای سیستم های حمله اختصاصی از جمله ۴-۰ – ۳-۱ – ۲-۲ – ۱-۲-۱ – ۲-۱-۱ می باشد که هر کدام از سیستم های حمله فوتسال با دفاع اختصاصی آن مقابله می کنند.

ادامه مطلب بهترین سالن های فوتسال را در وبلاگ ورزشی سایت آسان اسپرت مطالعه نمایید.

اجاره سالن فوتسال | کلاس فوتسال تهران | آموزش فوتسال | فوتسال چیست 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۹:۰۴
زهرا زمانلو

ورزش ایروبیک گروه های مختلفی از ورزش ها را درون خود جای داده است از این رو شما باید با توجه به علاقه و شرایط جسمانی تان اقدام به انتخاب یکی از گروه های ورزش ایروبیک کنید. پیاد‌ه ‌روی،‌ دویدن،‌ شنا کردن، دوچرخه ‌سواری، ‌قایقرانی،‌ اسکی و حرکات هوازی موزون از جمله گزینه ‌های در اختیار شما برای انتخاب و فعالیت در این حیطه ورزشی می باشد. همچنین شما باید در ابتدای کار سختی و دشواری تمرینات خود را تنظیم کنید تا در درازمدت دچار مشکلی نشوید. پس از انتخاب گروه مورد علاقه تان می توانید در بهترین سالن های ایروبیک همراه دوستان و آشنایانتان مشغول فعالیت شوید.

 

ادامه مطلب بهترین سالن های ایروبیک را در وبلاگ ورزشی سایت آسان اسپرت مطالعه نمایید.

اجاره سالن ایروبیک تهران | کلاس ایروبیک تهران | ایروبیک چیست | آموزش ایروبیک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۲:۵۶
زهرا زمانلو

شماهم می خواهید بیشتر در مورد این ورزش مفرح و هیجانی بدانید؟ آیا شما هم به دنبال آموزش زومبا هستید؟ ورزش هیجانی زومبا یک ورزش هوازی می باشد که در وهله ی اول روی تنفس شما تمرکز می کند. سپس با توجه و انجام تمامی تکنیک های این ورزش می توانید شاهد کاهش وزن و چربی سوزی خود باشید.
با زومبا در هر سن و سالی با هر استخوان بندی که باشید می توانید از تناسب اندام خود نهایت لذت را ببرید. یکی از مزیت های این ورزش این می باشد که شما در حین انجام حرکات فشار خونتان بالا می رود در نتیجه هیچ نوع فشار و آسیبی بر روی مفصل ها، زانوها، آرنج ها، مچ دست و پاهایتان وارد نمی شود.

 

ادامه مطلب آموزش زومبا را در وبلاگ ورزشی سایت آسان اسپرت مطالعه نمایید.

کلاس زومبا | مربی زومبا | زومبا چیست ؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۲:۰۹
زهرا زمانلو

وقتی به سراغ این رشته ورزشی می روید اولین چیزی که باید در مورد آن بدانید تاریخچه این ورزش هیجانی می باشد. زادگاه اصلی این رشته ورزشی تیمی کشور آمریکا می باشد که در سال ۱۸۹۱ توسط فردی به نام جیمز نای اسمیت ابداع و رونمایی شده است. در اصل باید بگوییم تا قبل از این تاریخ بازی هایی در اکثر و نقاط این کشور بوده که همانند بازی بسکتبال بوده و به آن شباهت داشته است. از این رو می خواهیم شما را با این بازی ها نیز آشنا کنیم تا بتوانیم با خیال راحت به سراغ مهارت های بسکتبال برویم.
در سال های خیلی پیش که هنوز بسکتبال ابداع نشده بود یک نوع بازی سنتی وجود داشته که نام آن پولو بوده است. در این بازی دو تیم بر روی اسب هایی سوار می شدند سپس تلاش می کردند توپی که در دست داشتند را با پاس دادن و پرتاپ کردن به آن طرف میدان برسانند. سپس تلاش می کردند توپی را که به سمت دیگر میدان برده اند از حلقه و تور سبدی که در انتهای میدان بر روی یک ستون چوبی نصب شده بود را عبور دهند. این بازی تا حد زیادی به ورزش بسکتبال شباهت دارد که به مرور اقای جیمز نای اسمیت با الهام از آن بسکتبال را ابداع کرد.

ادامه مطلب تکنیک های بسکتبال را در وبلاگ ورزشی سایت آسان اسپرت مطالعه نمایید.

سالن بسکتبال | کلاس بسکتبال | آموزش بسکتبال | بسکتبال چیست

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۱:۵۰
زهرا زمانلو

امروزه شاهد چاق شدن بسیاری از افراد حتی کودکان خردسال هستیم به نظر شما علت چیست؟ یکی از علت های چاق شدن تغذیه نادرست و کم تحرکی می باشد که به همین دلیل روز به روز جامعه مون داره شاهد افزایش وزن میشه. در این بین تعداد زیادی از خانم ها پس از زایمانشان دچار افزایش وزن می شوند که طبیعی است اما اگر جلوگیری نشود و به عبارتی دیگر اقدام به حل این مشکل نکنند در کوتاه مدت دچار چاقی می شوند. با چاق شدن اعتماد به نفس فرد از بین می رود و حتی می توان گفت که بسیاری از خانم ها به دلیل چاقی افسردگی می گیرند. از این رو خانم های که به دنبال تناسب هستند و در تلاش برای پیدا کردن بهترین سالن های زومبا می باشند دیگر لازم نیست نگران باشند. زیرا ما در ادامه لیست سالن های زومبا در مناطق مختلف شهر تهران همراه با امکانات سالن زومبا برایتان فراهم کرده ایم تا در بهترین سالن های زومبا شروع به ساخت اندام خود کنید پس منتظر چی هستید؟ ما را دنبال کنید.

 

ادامه مطلب سالن زومبا را در وبلاگ ورزشی سایت آسان اسپرت مطالعه نمایید.

کلاس زومبا | مربی زومبا | زومبا چیست | آموزش زومبا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۸:۱۸
زهرا زمانلو

آیا می دانید این ورزشی که امروزه در تمام دنیا محبوبیت پیدا کرده است چه زمانی وارد ایران شده؟ این ورزش رزمی هیجان انگیز در سال ۱۳۴۷ به ایران وارد شد. این ورزش سپس اولین کلاس های اموزشی خود را که تعداد آن ها ۷۵ نفر بود در سال ۱۳۴۹ راه اندازی کرد. از طرفی دیگر ورزش تکواندو ابتدا زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت می کرد اما پس از چند سال در سال ۱۳۵۲ به صورت فدراسیونی مستقل درآمد.
آیا می دانید اولین مسابقات بین المللی این ورزش کی برگزار شد؟ اولین حضور بین المللی تکواندو ایران در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۱۹۷۵ بود که در شهر سئول و کشور کره جنوبی برگزار شد. با برگزاری مسابقات بین المللی در کره جنوبی فردی به نام حسن بدیع زاده توانست یک مدال برنز را در وزن چهارم کسب کند. همچنین اولین مسابقات رسمی این ورزش در ایران در سال ۱۳۵۷ با عنوان قهرمانی کشور در سالن شهید افراسیابی برگزار شد.

ادامه مطلب مربی تکواندو را در وبلاگ ورزشی سایت آسان اسپرت مطالعه نمایید.

کلاس تکواندو | مربی تکواندو بانوان تهران | آموزش تکواندو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۲:۵۱
زهرا زمانلو

آیا می دانید تاریخچه این ورزش محبوب که در تمام جهان طرفداران بسیاری دارد به کجا بر می گردد؟ تاریخچه اصلی ورزش بسکتبال مربوط به کشور آمریکا است. این بازی هیجانی در آغاز سال ۱۸۹۱ توسط فردی به نام جیمز اسمیت ابداع شد. اما باید بدانید که از قرن های خیلی پیش نیز در بین ساکنان نقاط گوناگون قاره آمریکا به خصوص آمریکای مرکزی و جنوبی انواعی از بازی و مسابقه شایع بوده که کم و بیش به بازی بسکتبال شباهت داشته است.
در کشور ما نیز یک بازی سنتی و قدیمی در بین گله دار ها معروف است که به آن پولو می گویند. در بازی پولو دو تیم با سوار شدن بر اسب در یک میدان با یکدیگر بازی می کنند. در این میدان هر تیم تلاش می کند توپی که دارای شش حلقه بر بدنه خود می باشد را با پرتاب کردن و پاس دادن به یاران خودی به طرف مقابل میدان برساند و از حلقه و سبدی که در انتهای میدان بر روی ستونی چوبی نصب شده عبور دهند این بازی تا حدودی مانند بازی بسکتبال است.

ادامه مطلب آموزش بسکتبال را در وبلاگ ورزشی سایت اسان اسپرت مطالعه نمایید.

سالن بسکتبال بانوان تهران | کلاس بسکتبال تهران | سالن های بسکتبال | تکنیک های بسکتبال | قیمت توپ بسکتبال ارزان

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۹:۱۸
زهرا زمانلو