ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

۲۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

محققان با بررسی تعدادی از کودکان دانش‌آموز در اسپانیا دریافتند که فوتبال بازی کردن به طور مداوم باعث رشد بهتر کودکان می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق تحقیقاتی که در کالج پزشکی ورزشی انجام شده است، فوتبال بازی کردن به طور مرتب و در مدت زمان طولانی باعث پیشرفت سلامت کودکان در حال رشد می‌شود.

برای اجاره چمن مصنوعی تهران و اجاره سالن فوتسال به سایت ورزشی آسان اسپرت مراجعه کنید.

نتایج این مطالعات در مجله پزشکی و علم ورزش منتشر شده است، در این تحقیقات تفاوت بین فواید ورزش‌های مداوم و خارج از زمان مدرسه و فواید کلاس‌های تربیت بدنی در مدارس مشخص شده است.

 

محققان تعدادی از پسران، دانش‌آموز اسپانیایی را به مدت سه سال تحت نظر داشتند.

 

آن دسته از کودکانی که به طور مداوم و حداقل سه ساعت در هفته‌ فوتبال بازی می‌کردند از آنهایی که فقط هفته‌ای 45 دقیقه‌ در کلاس‌های تربیت بدنی شرکت داشتند، از هم جدا شدند.

 

محققان قبل و بعد از پروسه تحقیق توانایی‌های ورزشی و فاکتورهای مربوط به سلامتی را در این دو دسته از کودکان اندازه گیری کردند. این فاکتورها عبارت بودند از : توانایی غیر هوازی، سرعت دویدن، قدرت پرش، توانایی هوازی، حجم ماهیچه‌ها و جرم استخوان‌ها، پسرانی که به طور مداوم در این سه سال فوتبال بازی کردند توانایی غیر هوازی‌شان هفت درصد ، حجم عضلات‌شان شش درصد و تراکم استخوان‌هایشان 33 درصد افزایش یافت. در حالی که در گروه دیگر چربی بدن افزایش داشت.

 

خوزه کالبت، مدیر این تحقیقات می‌گوید: مطالعات دیگر نشان داده‌اند که ورزش‌هایی مانند ژیمناستیک جرم استخوان‌ها را در زمان رشد افزایش می‌دهند، اما این گونه ورزش‌ها نیاز به تجهیزات خاص دارند. بسیاری از کودکان به خصوص پسر بچه‌ها به فوتبال علاقه دارند و از آن لذت می برند. این ورزش هزینه زیادی ندارد و گزینه‌ای مناسب برای کودکان است.

 

در زمان رشد بافت‌های استخوانی بسیار حساس هستند. فوتبال بر ستون فقرات نیز تاثیر مثبت می‌گذارد. این ورزش در سنین رشد بهترین و بیشترین تاثیر مثبت را دارد. کلاس‌های تربیت بدنی مدارس برای رسیدن به رشد استخوانی کامل در کودکان ناکافی هستند.

 

منبع:

https://www.isna.ir/news/92070603235/%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B9%D8%AB-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۰ ، ۱۰:۲۶
زهرا زمانلو

فوتبال هیجان انگیزترین ورزش جهان است و همینطور محبوب ترین . از جام جهانی فوتبال گرفته تا مسابقات قاره‌های مختلف، همگی با خود شور و هیجان خاصی برای اکثر مردم دنیا به ارمغان می‌آورند. این ورزش همچنین پیشتاز است و در سطح جهان به پیشروی خود ادامه می‌دهد و افراد مختلف از هر گروه سنّی‌ای که باشند به این ورزش علاقه دارند. به همین دلیل هم است که می‌بینیم در سطح شهرها تعداد زمین‌های فوتبال در اندازه های مختلف، اعم از زمین چمن، فوتبال سالنی و غیره رو به افزایش است.

 

مراحل احداث زمین چمن فوتبال

 

خاکبرداری

مهم ترین و اولین مرحله برای احداث زمین چمن طبیعی خاکبرداری است که جهت ریختن لایه های مختلف جهت زیر سازی زمین به همراه شیب بندی های لازم و همچنین از بین بردن کامل علف های هرز می باشد. لازم به ذکر است گیاه مرق که یکی از علف های هرز مهاجم می باشد ریشه ای به عمق 60 الی 120 سانتیمتر دارد.

 

ریختن لایه توونان (Base)

جهت تحکیم بستر چمن ، لایه توونان با تراکم 95 الی 98% و به ضخامت 50 الی 70 سانتی متر به همراه شیب بندی های لازم داخل زمین پخش می گردد. برای اینکه چمن را در خاک محکم نمایند از غلطک های بزرگ و سنگین استفاده می شود . 

 

حفر کانال های زهکش

پس از اتمام لایه توونان کانال های زهکش به صورت طولی و یا عرضی و یا جناقی و به فواصل 5 الی 6 متر از یکدیگر (طبق نقشه ابلاغی که توسط دپارتمان طراحی تهیه گردیده است) حفر می گردند. کف کانال های زهکش می بایست توسط لایه ژئو ممبران ، مصالح دانه بندی و یا بتن مگر به همراه شیب بندی های لازم پوشیده گردد تا قادر باشد آب های اضافی را به بیرون از زمین منتقل نماید.

 

اجرای لوله های زهکش

در کانال های حفر شده که قبلاً به آن اشاره شد لوله های زهکش اجرا می گردند. نقش این لوله ها هدایت آب های اضافی زمین به بیرون از زمین می باشد. این امر باعث می گردد که زمین فوتبال در تمام فصول و در هر شرایط جوی با کیفیت مطلوب مورد استفاده قرار گیرد. لازم است که این لوله ها در تمام سطح بالایی خود دارای سوراخ های متعدد باشد. در برخی از زمین ها در هنگام طراحی لوله های زهکش سیستم شتشوی این لوله ها با استفاده از فشار آب (flushing) نیز پیش بینی و اجرا می گردد این عمل از رسوب املاح و ریز دانه ها در لوله های زهکش جلوگیری می نماید.

 

احداث منهول

منهول به چاه های کوچکی گفته می شود که آب های زیر زمینی و سطح زمینی به درون آن می ریزد. منهول ها توسط لوله های کاروگیت این آب ها را به منابع سپتیک منتقل می نمایند. در صورت اجرای صحیح منهول می توان نسبت به دبی گیری آب های خروجی از زمین (روان آب ها) و همچنین استفاده مجدد از آن ها ( پس از تصفیه فیزیکی و شیمیایی) اقدام نمود. لازم به ذکراست که نقطه پایانی منهولها جهت جلوگیری از تجمع گل و لای می بایست 30 سانتیمتر پایین تر از کد ارتفاعی لوله های کاروگیت باشد.

 

احداث ایستگاه پمپاژ آبیاری اتوماتیک و دستی

در نزدیک ترین محل به زمین چمن (به طور مثال زیر گرادن ها) ایستگاه پمپاژ آبیاری اتوماتیک و دستی احداث می گردد.

 

اجرای سیستم آبیاری اتوماتیک

برای آبیاری زمین چمن از سیستم آبیاری اتوماتیک استفاده می شود زیرا برای آبیاری صحیح در این حجم استفاده از نیروی انسانی توجیه منطقی ندارد . در ادامه در رابطه با آبیاری توضیحات بیشتری خواهیم داد .

 

معایب زمین فوتبال طبیعی

 

 

1-عدم استفاده سالانه

برف های سنگین و باران به سرعت چمن های طبیعی را به چمنی لغزنده تبدیل می کنند، در صورتی که چمن مصنوعی ورزشی انتخاب مناسبی برای بازی در مقابل باران و آفتاب است.

 

 

 

2-استقامت پایین

بر خلاف چمن مصنوعی ، چمن طبیعی زمین فوتبال به بازیابی بین بازی نیاز دارد و نمیتوانید از زمین چمن طبیعی فوتبالی به همان اندازه ای که نیاز دارید بدون نگرانی استفاده کنید.به مرور زمان تحلیل رفته و از بین می رود . 

 

 

 

3-تعمیر و نگهداری زیاد

زمین چمن طبیعی ورزشی نیاز به کوتاه کردن، سم پاشی، آبیاری و عملیاتی که بازیکنان را در معرض مواد شیمیایی سمی یا آفت کش ها قراردهد ، دارد . 

 

 

 

4- خطر بیشتر 

چمن طبیعی زمین فوتبال در مقایسه با زمین چمن مصنوعی ، سطح سازگارتری کمتری دارد. با استفاده از چمن مصنوعی در صورت سقوط بازیکنان مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد.یکی از مهمترین عواملی که در مقایسه زمین چمن مصنوعی ورزشی و زمین چمن طبیعی وجود دارد کنترل کامل بازیکنان بر روی سطح زمین است.

 

 

5 - نگهداری بیشتر

چمن طبیعی همواره در حال رشد است و نیاز به کوتاه شدن و نگهداری دارد، در صورتی که یک زمین ورزشی چمن مصنوعی نیاز به کوتاه شدن، آبیاری و زمان بازیابی را از بین میبرد.

 

 

6- هدر رفتن آب

زمین ورزشی چمن طبیعی نیازمند آبیاری فراوان است که بر محیط زیست تاثیر میگذارد، به ویژه با خشکسالی که وجود دارد، از آنجایی که آب جزء ضروری بقای ما به حساب می آید باید از آن حفاظت کرد که همه بتوانیم این سیاره زیبا را حفظ کنیم.زمین ورزشی چمن مصنوعی نه تنها باعث جلوگیری از هزینه ی بالای آبیاری میشود بلکه باعث جلوگیری از هدر رفتن میلیون ها لیتر آب در سال میشود.

 

برای اجاره زمین چمن و زمین چمن مصنوعی تهران به سایت ورزشی آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

 

آبیاری زمین چمن طبیعی فوتبال

وقتی زمین چمن خشک و پژمرده به نظر میرسد و وقتی که روی زمین راه میرویم، رد پا به جا میماند و اثر پا بعد از برداشتن، به حالت اول برنمیگردد. در مراحل اولیه پژمردگی اگر آبیاری صورت گیرد تقریباً بلافاصله چمن به حالت شادابی خود بـر میگردد. اما اگر این پژمردگی ادامه پید کند، چمن به پژمردگی دائم میرسد و تراکم چمن کم خواهـدشد. آبیاری عمقی و اصولی سبب میشود چمن بتواند آب را حتی در عمق 30-20 سانتیمتـری هـم جذب کند. اگر آبیاری عمیق نباشد، ریشه ها تا عمق کمتری توسعه و گسترش مییابند و با بروز اولـین کم آبی در تابستان، چمن دچار خسارت میشود. بنابراین آبیاری عمقی موجب نفوذ ریشـه هـا در عمـق خاک میشود. ضمناً آبیاری عمیق و منظم، به مراتب بهتر از آبیاری منظم اما کم عمق است. در هنگام اولین آبیاری بهتر اسـت مـدت زمـانی کـه طـول مـیکشـد تـا آب بـه عمـق 30-20 سانتیمتری نفوذ کند را یادداشت کرد تا برای آبیاری بعدی از همان مدت زمان استفاده شود.

 

قیمت کاشت چمن طبیعی در زمین فوتبال

باغ ایرانی مجری کاشت چمن طبیعی و مصنوعی در ورزشگاه ها و زمین های فوتبال ، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد . برای استعلام قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای احداث زمین چمن فوتبال شما اقدام نماییم . باغ ایرانی در زمینه طراحی و اجرای فضای سبز شهری،مسکونی ، ورزشی و ... در خدمت شما همشهریان گرامی می باشد . 

 

منبع:

http://irgarden.ir/fa/news245.aspx

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۰۰ ، ۱۰:۰۹
زهرا زمانلو


اگر شما باردار و یا به بیماری خاصی مبتلا هستید: حتما قبل از شروع یوگا با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می تواند با توجه به شرایط شما نوع و سطح تمرینات یوگا را به طور مناسب انتخاب نماید.

 

یوگا را به تنهایی و بدون مربی یاد نگیرید: تمرین با یک مربی با تجربه و آموزش دیده موجب به حداقل رسیدن آسیب های جدی برای شما می شود.

برای آموزش یوگا از مبتدی تا حرفه ای به سایت ورزشی اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

 

یوگا جایگزین درمان ها و مراقبت های پزشکی نیست: اگرچه یوگا فواید سلامتی بسیاری دارد و می تواند به عنوان بخشی از برنامه درمانی محسوب شود اما جایگزین مراقبت ها و توصیه های پزشکی نیست.

 

محدودیت های خود را بشناسید: قبل از شروع یوگا درباره شرایط فیزیکی وقدرت آن تحقیق کنید. از مربی خود مشاوره بگیرید تا تمرینات مناسب را به شما معرفی نماید.

 

آرام پیش بروید: یوگا ورزش رقابتی نیست. آموزش را از پایه شروع کنید. ابتدا تکنیک های صحیح تنفس و حفظ تعادل را یاد بگیرید، سپس به حرکات کششی بپردازید.

 

قبل از هر جلسه بدن خود را گرم کنید: عضلات سرد احتمال آسیب را افزایش می دهند.

 

لباس مناسب بپوشید: لباسی بپوشید که به شما امکان حرکات آزادانه را بدهد.

 

سوال بپرسید: اگر تمرینی را متوجه نشدید، قبل از اینکه خودتان تمرین را انجام دهید، درباره آن سوال کنید.

 

به اندازه کافی آب بنوشید: این نکته به ویژه درمورد تمریناتی که در اتاق های گرم ومرطوب انجام می شوند، حائز اهمیت است.

 

به پیام های بدن خود توجه کنید: یوگا نباید موجب آسیب شود. اگر درد حس می کنید تمرین را متوقف کنید. در صورت درد قفسه سینه، از حال رفتن و یا سرگیجه، سریع تمرین را قطع کرده و با پزشک مشورت نمایید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/sport/public-sport/everything-yoga.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۴۹
زهرا زمانلو

 

کاهش وزن با ورزش یوگا

یوگا برترین کمک کننده برای کاهش وزن می‌باشد، این ورزش با آرامش میتواند فایده های بسیار مفیدی برایمان داشته باشد. پس اگر ورزش مورد علاقه تان یوگا هست و تازه هم آن را نخست کرده اید، برای به کار بردن آن در جهت کاهش وزن، چه چیزهایی باید بدانید؟

 

یوگا برای کاهش استرس، افزایش انعطاف پذیری و بسیاری موارد دیگر خوب هست اما برای کاهش وزن چگونه؟ آیا چنین مزیتی هم دارد؟ اگر بخواهیم برای کاهش وزن، خوب ورزش کنیم و مرتب آن را ادامه دهیم، باید فعالیتی را گزینه کنیم که از آن لذت میبریم. پس اگر ورزش مورد علاقه تان یوگا هست و تازه هم آن را نخست کرده اید، برای به کار بردن آن در جهت کاهش وزن، چه چیزهایی باید بدانید؟

برای شرگت در کلاس یوگا و انجام یوگا در خانه به سایت ورزشی آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

ایجاد رابطه بین ذهن و بدن

ایجاد رابطه بین ذهن و بدن، خمیره یوگا هست و می‌تواند به افراد کمک کند تا وزن کم کنند. از جلوگیری از غذا خوردن احساسی گرفته تا دریافت بالاترین بهره از ورزش را میتوانید با یوگا تجربه کنید. هماهنگی ذهن و بدن کمک میکند در طول تمرین از بالاترین توانایی خود بهره ببرید و همین کمک میکند کاهش وزن را نیز در کنار یوگا تجربه کنید. هر هدف دیگری هم که در زندگی داشته باشید، این طرز فکر هست که شما را به سمت موفقیت هدایت می‌کند.

 

به شدت آن اضافه کنید

برای این که یوگا کمک کند وزن کم کنید، باید فشار را بالا ببرید و روی حرکاتی تمرکز کنید که کالری سوز میباشند. برای افزودن عضله سازی، چربی سوزی و بهبود تناسب اندام با یوگا، باید به دنبال انجام حرکاتی باشید که روی گروه های عضلانی بزرگ تمرکز می‌کنند. برای نمونه انجام حرکاتی مثل جنگجو یک

 

و دو «اینها اسم فیلم نیست و اگر با یوگا آشنا باشید می‌دانید هر دو حرکاتی مشهور میباشند». یکی دیگر از راه های افزایش کالری سوزی یوگا این هست که حرکات را به صورت پیوسته انجام بدهید، طوری که دائم در حال حرکت باشید. اگر می‌خواهید تمرکز بیشتری را روی هسته بدن تان قرار دهید، میتوانید از حرکاتی مثل قایق که عضلات شکمتان را به معنای حقیقی کلمه به آتش میکشد بهره گیری کنید.

 

کاهش بدون کم کردن

به دفعات پیش آمده که افراد بعد از مدتی ورزش کردن دچار ناامیدی شده اند که پس چرا بدنمان کوچک تر نشده. باید گفت برای کاهش وزن حتماً نباید کوچک شوید. ورزش به بدن فرم می‌دهد، پس به جای این که به فکر کوچک شدن باشید به این فکر کنید که می‌خواهید کجای بدن چه فرمی بگیرد و روی عضلات خود کار کنید.

 

بله می‌توانید با سوزاندن عضلات، کوچک شوید اما آیا ارزشش را دارد چنین ضربه ای به خودتان وارد کنید؟ ورزش به شما خودباوری، انرژی و شادی می‌دهد. آیا همین موارد برای داشتن یک زندگی تندرست تر و سرشارتر کافی نیست؟ انشاالله با در نظر داشتن همین نکات کوچک از انجام یوگا لذت ببرید.

 

منبع:

https://www.parsnaz.com/%da%86%db%8c%d8%b2-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%88%d8%b2%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%db%8c%d9%88%da%af%d8%a7.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۰۰ ، ۱۵:۵۰
زهرا زمانلو

همه ما این را قبول داریم که بهترین بازیکنان فوتبال، لایق در اختیار داشتن بهترین امکانات هستند. آنها باید بهترین کفش ها را به پا داشته باشند، بهترین توپ فوتبال، زیر پایشان باشد و در بهترین ورزشگاه ها، تمرین و رقابت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همه ما این را قبول داریم که بهترین بازیکنان فوتبال، لایق در اختیار داشتن بهترین امکانات هستند. آنها باید بهترین کفش ها را به پا داشته باشند، بهترین توپ فوتبال، زیر پایشان باشد و در بهترین ورزشگاه ها، تمرین و رقابت کنند. اما دستیابی به تعریف بهترین ها، در بسیاری اوقات، محل چالش و حرف و حدیث است و یکی از چالشهای مورد مناقشه برای تدارک دیدن بهترین ها برای بازی فوتبال، چمن زیر پای بازیکنان است.

سال هاست در عرصه ورزش، بازار زمین های چمن مصنوعی به ویژه، چمن مصنوعی فوتبال رونق پیدا کرده است. بسیاری از مسئولان فدراسیون های ورزشی از جمله فوتبال، گلف، دو و میدانی و غیره، برای رایزنی و به روز کردن چمن مجموعه ورزشی خود، مستقیما با شرکت های مربوط به این حوزه وارد رایزنی و معامله شده اند. هرچقدر، یک ورزش، از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد، بالطبع، ابزار و امکانات آن نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند و به همین لحاظ، فوتبال، به دلیل محبوبیت زیاد، در رأس فهرست بازار چمن مصنوعی قرار گرفته است. بازار زمین فوتبال چمن مصنوعی به فراخور اهمّیتی که در کشورهای اروپایی دارد، عرصه رقابت تنگاتنگی را نیز در آسیا و همچنین کشورهای خاورمیانه به وجود آورده است. کشوری چون امارات متّحده عربی که به تقلید از اروپا و آمریکا، فضایی کاملا مدرن را در زمینه های مختلف ایجاد کرده، در عرصه ورزش نیز با سرعتی بیش از پیش به روند مدرنیزاسیون خود ادامه می دهد و به چمن مصنوعی به عنوان یکی از عناصر طراحی و ساخت زمین های ورزشی، توجه ویژه دارد. پیروی از فوتبال پیشرفته اروپایی، دیگر کشورهای خاورمیانه و آسیا از جمله کشور ما ایران را به فکر واداشته تا در عرصه ورزش از قافله عقب نمانند و از به روزترین فناوری های چمن مصنوعی در مجموعه های ورزشی خود بهره ببرند.

برای اجاره چمن مصنوعی و اجاره زمین فوتبال به سایت ورزشی آسان اسپرت مراجعه کنید.

با توجه به استفاده روزافزون از چمن مصنوعی در لیگ های اروپایی، فدراسیون فوتبال ایران نیز تصمیم گرفت تا وارد فاز اجرایی پروژه ای کلان برای احداث چمن مصنوعی ورزشی در ورزشگاه های شهرستان ها شود. بر این اساس و با توجه به توسعه روزافزون استفاده از چمن مصنوعی در زمین های فوتبال، دانستن مزایا و معایب استفاده از چمن مصنوعی به سرمایه گذاران و مدیران ورزشگاه ها کمک می کند تا بتوانند بهترین گزینه را برای مجموعه های ورزشی خود انتخاب کنند. وبسایت چمنزار، با لحاظ همین ضرورت، مجموعه مقالات و اطلاعات تخصصی در زمینه زمین فوتبال چمن مصنوعی را منتشر کرده است که با مراجعه به این وبسایت فروشگاهی، امکان دسترسی به این اطلاعات، برای عموم علاقمندان فراهم آمده است.

ابتدا باید به این مسئله مهم اشاره کرد که چمن مصنوعی نیز مانند هر پدیده دیگری، معایب و فوائد خاص خود را دارد. به طور کلی باید گفت زمین فوتبال چمن مصنوعی خیلی از مشکلات کاربردی چمن طبیعی در زمین های فوتبال را حل می کند. با این وجود بسیاری از فوتبالیست های حرفه ای، نظری متفاوت دارند و چمن طبیعی را ترجیح می دهند.

 

هزینه نگهداری و میزان تعمیرات

هزینه پایین و کاهش میزان تعمیرات مورد نیاز برای چمن مصنوعی، عمده ترین دلیل نصب چمن مصنوعی از نظر کارشناسان فنّی زمین های ورزشی است. به دلیل عدم رشد چمن مصنوعی، طبیعتا نیازی به چیدن علف هرز نیست و در برخی شرایط، هزینه نگهداری چمن مصنوعی بسیار کمتر از چمن طبیعی است. با این حال، بر خلاف باور عمومی مبنی بر ارزان بودن چمن مصنوعی، شماری از مدیران ورزشگاه هایی که از چمن مصنوعی استفاده کرده اند معتقدند که هزینه تعمیرات زمین فوتبال چمن مصنوعی می تواند گران تر تمام شود. بر اساس یک تحقیق محدود، در مورد تعدادی از ورزشگاه های جهان، آمار و ارقام در سال 2009 میلادی حاکی از آن بود که هزینه نگهداری چمن مصنوعی به طور متوسط برای هر ورزشگاه، حدود 23000 دلار در سال بوده؛ در حالیکه همین هزینه برای نگهداری زمین چمن طبیعی تقریبا برابر با 14000 دلار برآورد شده است. با این وجود، از نظر برخی کارشناسان، در انجام تحقیقات، آیتم ها و متغیرهای متعددی باید مورد توجه قرار بگیرد که با لحاظ کردن آنها، در مواردی، صرفه اقتصادی چمن مصنوعی، بیش از چمن طبیعی خواهد بود. به بیان دقیقتر، برآورد هزینه استفاده از چمن مصنوعی و چمن طبیعی، صرفا محدود به هزینه های مستقیم نگهداری آنها نیست و باید بسیاری دیگر از عوامل را مورد توجه قرار داد. مطالعه ادامه همین مطلب سایت چمنزار، به روشن شدن موضوع، کمک خواهد کرد.

 

شرایط و زمان بازی، عاملی تعیین کننده

زمین فوتبال چمن مصنوعی در هر شرایط آب و هوایی تاب می آورد. پس می توان بسیاری از  انواع ورزشها را در هر زمانی و تحت هر شرایط آب و هوایی در زمین فوتبال چمن مصنوعی انجام داد، البته رعد و برق در این میان استثناست. دوام آوردن چمن مصنوعی در اقلیم های مختلف، یکی از موضوعاتی است که در توجیه پذیر شدن استفاده از چمن مصنوعی، نقش مستقیم و موثر دارد.

 

کفش ورزشی و آسیب های احتمالی

زمین فوتبال چمن مصنوعی در برابر انواع مختلف کفش های ورزشی انعطاف پذیر است. برای بازی در این زمین، می توان از انواع مختلف کفش، چه کفش مخصوص زمین چمن، چه کفش های فوتبال سالنی و یا حتی کفش های هیبریدی استفاده کرد چون در ساخت چمن مصنوعی از مواد مصنوعی کمک گرفته شده و مثل چمن طبیعی پاره یا تکه تکه نمی شود.

 

سرعت و کیفیت بازی

سطح صاف چمن مصنوعی، شرایط مناسبی را برای بالا بردن سرعت بازی ایجاد می کند. این در حالی است که چمن طبیعی به دلیل برآمدگی ها، فرو رفتگی ها و ناصافی خود، فاقد این ویژگی است و در صورت عدم رسیدگی درست و به موقع، سرعت حرکت توپ را کاهش می دهد. در واقع سرعت بازی فوتبال در زمین چمن طبیعی، بستگی به میزان کوتاهی چمن و کیفیت زمین دارد. با تمام این اوصاف، بسیاری از فوتبالیست های حرفه ای مثل دیوید بکام ترجیح می دهند روی چمن طبیعی بازی کنند؛ شایع شده بود در سال 2007، دیوید بکام از بازی در برابر باشگاه تورنتو در زمین این تیم به خاطر استفاده از چمن مصنوعی امتناع کرده است اما در سالهایی که از این رویداد می گذرد، بازیکنان سرشناس بسیاری را می توان سراغ گرفت که بر روی چمن مصنوعی، بازی کرده اند!

 

منبع:

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/06/27/2098745/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D9%88-%D8%A8%D8%AF-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84-%DA%86%D9%85%D9%86-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۰۰ ، ۱۰:۰۸
زهرا زمانلو

تنیس یک بازی منحصر به فرد است که به آمادگی جسمانی بالا احتیاج دارد، این ورزش شامل موارد بسیاری می شود که فرد مبتدی باید به همه این تکنیک ها توجه کند و آنها را به کار گیرد، مثل تکنیک های اختصاصی ورزش تنیس، حرکات پا، استراتژی بازی، تناسب اندام و تمرکز ذهنی. برای موفق شدن در این ورزش باید به تمامی این نکات و تکنیک ها تسلط پیدا کنید تا بتوانید در این رشته پیشرفته کرده و موفق شوید.

ممکن است در ابتدا نا امید شوید اما با تمرین های جسمی و ذهنی مداوم می توانید تمام این موانع را پشت سر گذاشته و به یک ورزشکار موفق تبدیل شوید.

تنیس یک ورزش راکتی دو نفره است، در برخی موارد نیز به صورت ۴ نفره انجام می شود و بازیکن ها به صورت دو تیم دو نفره در مقابل یکدیگر قرار می گیرند. در این بازی باید سعی کنید که توپ را به زمین حریف پرتاپ کنید.

هنگامی که می خواهید برای یک بازی تنیس آماده شوید، بهتر است آب و هوا را چک کرده و از یک لباس راحت و متناسب با فصل استفاده کنید. مثلا بسیاری از آقایون از شلوارک های راحت استفاده می کنند و بسیاری از زنان ترجیح می دهند دامن کوتاه بپوشند. کفش های راحت و مناسب بپوشید و لباستان به گونه ای باشد که حرکات شما را محدود نکند.

 

زمین تنیس:

اندازه زمین تنیس با توجه به انفرادی یا گروهی بودن آن، متفاوت است و باید بر طبق اصول استاندارد باشد. در بازی های انفرادی که بازیکنان یک به یک در مقابل هم قرار می گیرند، طول زمین ۲۳.۷۷ متر و عرض آن ۸.۲۳ متر است و در بازی های گروهی که دو به دو در مقابل هم هستند، طول زمین مانند حالت انفرادی و عرض آن به ۱۰.۹۷متر می رسد. زمین به وسیله یک تور ۰.۹۱۴متری به دو قسمت تقسیم می شود. در دو سمت انتهایی زمین که معرف میزان طول زمین است خط مرزی کشیده شده است که نشان دهنده خط انتهایی زمین می باشد و اطراف زمین، خط کناری تعبیه شده است که در صورتی توپ به بیرون از این خطوط برود اوت (خارج از محدوده) به حساب می آید.

خطی موازی با خط انتهای زمین که در داخل زمین وجود دارد، به نام “خط سرویس” شناخته می‌شود. خط وسط که عمود بر تور می‌باشد تا نصفه در بین خطوط کنار، کشیده شده است و دقیقاً زمین بازی را به دو نیمه در هر طرف تقسیم می‌نماید. از این گذشته خط سرویس و خط وسط در هر طرف، زمین را به چهار قسمت تقسیم می‌نماید. به آن قسمت از یک چهارم‌های زمین که نزدیک تور می‌باشند “زمین سرویس” گفته می‌شود.

جهت اجاره زمین تنیس و اجاره زمین تنیس خانوادگی به آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

 

راکت تنیس:

راکت یکی از وسیله های اصلی این ورزش می باشد و ابعاد آن باید طبق استاندارد های جهانی باشد. سعی کنید راکتی تهیه کنید که مناسب با دستان تان است، بهتر است قسمت ضربه زن راکت را بزرگتر انتخاب کنید تا ضربه های محکم تری وارد کند. قسمتی از راکت که در انجام ضربه مورد استفاده قرار می‏گیرد باید تخت باشد و از یک شبکه زه درهم شده متصل به قاب راکت تشکیل می‏گردد. امروزه راکت ها در اندازه های ۸۵ الی ۱۳۵ اینچ مربع در اختیار خریداران قرار میگیرد که معمولا رنج انتخاب نرمال آن بین ۹۵ الی ۱۱۰ اینچ مربع است.

 

توپ تنیس:

توپ تنیس نیز باید به صورت استاندارد تهیه شده و رنگ آن زرد و سفید باشد. قطر توپ نباید بیش از ۳۵/۶ سانتیمتر و کمتر از ۶۷/۶ سانتیمتر باشد و وزن آن نباید بیش از ۷/۵۶ گرم و کمتر از ۵/۵۸ گرم باشد.

 

نحوه امتیاز دهی در تنیس:

دانستن نحوه امتیازدهی و قوانین تنیس در این ورزش اهمیت بسیار دارد، بنابراین اگر قصد دارید این ورزش را شروع کنید در ابتدا قوانین تئوری آن را بیاموزید و بر آن مسلط شوید.

در گیم اول به صورت قرعه کشی مشخص می گردد که حق سرویس کننده و دریافت کننده و حق انتخاب زمین با چه کسی است. مثلا در صورتی که قرعه به نام شما افتاد انتخاب می کنید که سرویس زننده توپ باشید، در این حالت بازیکن مقابل زمین را انتخاب می کند.

بازی تنیس به صورت بازی ۶ گیمی اجرا می شود و هر ۶ گیم یک ست نام می‌گیرد.، در سطح حرفه‌ای ،مسابقات در حداقل۳ ست یا حد اکثر ۵ ست برگزار می شوند. در گیم اول هر یک بازیکنان، به شماره هفت برسند برنده آن گیم و ست محسوب می شوند، به شرط آنکه دو امتیاز از حریف جلوتر باشند. اگر امتیاز هر دو بازیکن (برابر شش) شود، گیم باید ادامه یابد تا این اختلاف حاصل شود.

بازیکنی که زودتر شش «گیم» را بگیرد برنده «ست» می‏شود. البته به شرطی که دو گیم از حریف جلوتر باشد. هر جا که لازم باشد باید ست را ادامه داد تا این اختلاف حاصل گردد.

نوع دیگر امتیازدهی آن در روش «تای-بریک»، از سیستم عددی استفاده می شود. بازیکنی که امتیاز اول را می گیرد عدد پانزده برای او ثبت می شود، وقتی امتیاز دوم را کسب کرد به سی می رسد، امتیاز سوم عدد ۴۰ را برای بازیکن به ارمغان دارد، هر گاه بازیکن امتیاز چهارم را بتواند کسب کند امتیاز به صورت “اعلام گیم” مشخص می‏شود. در این میان اگر بازیکن مقابل امتیاز سوم و دیگری امتیاز چهارم را بگیرد در این صورت برابر خواهند شد و امتیاز گرفته شده توسط یک بازیکن به عنوان امتیاز مثبت برای آن اعلام می‏شود، اگر همین بازیکن امتیاز دیگری بگیرد برنده می‏شود. ولی اگر حریف امتیاز بعدی را بگیرد حساب امتیازات دوباره به صورت برابر اعلام می‏شود. این کار به همین ترتیب ادامه دارد تا یکی از بازیکنان پس از اعلام نتیجه برابر دوباره امتیاز بگیرد.

بازیکنان در پایان گیم‏های اول، سوم و به همین ترتیب در تناوبهای بعدی و در پایان هر ست زمین را عوض می‏کنند مگر اینکه مجموع تعداد گیم ها در آن ست زوج باشد که در این صورت تعویض زمین تا پایان گیم اول ست بعدی صورت نمی‏پذیرد و ترتیب صحیح دنبال نشود، بازیکنان باید به محض کشف اشتباه ترتیب صحیح را دنبال کنند.

توپ سرویس شده باید از روی تور عبور کرده و با زمین یا خطوط محدوه کار سرویس زمین حریف، برخورد کرده و بعد توسط دریافت کننده سرویس برگشت داده شود، در صورتی که سرویس زننده این کار را به درستی انجام دهد و سرویس گیرنده نتواند توپ را دریافت کرده و به زمین حریف، بفرستند، امتیاز به سرویس زننده می رسد. البته در صورتی که سرویس زننده دوبار سرویس خطا بزند امتیاز به سرویس گیرنده خواهد رسید.

 

منبع:

https://www.websoft.ir/2038/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D9%86%DB%8C%D8%B3-%D9%88-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%86

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۵۴
زهرا زمانلو

 

پاس :

پاس یک عامل تکنیکی است که اصل اساسی در ورزش های گروهی را تشکیل می دهد و بدون پاس ورزش گروهی وارد ورطه هرج و مرج و تکروی شده و در نهایت تاکتیک تیمی معنای واقعی خود را از دست خواهد داد.

برای اجرای یک پاس صحیح و مناسب، حرکت هم تیمی ها به اندازه حرکت بازیکن صاحب توپ حائز اهمیت است. حرکت بازیکنانی که توپ را در اختیار ندارند تعیین کننده نوع پاسی است که باید داده شود.    

 

چهار ویژگی اصلی پاس:

·         دقت پاس

·         شدت پاس

·         فریب پاس

·         لحظه(زمان) پاس

 

موارد تکنیکی پاس :

·         پای تکیه گاه به اندازه عرض کف پا در کنار توپ و پنجه پا به سمت هدف قرار می گیرد.

·         مرکز ثقل بدن به زمین نزدیک، سر عمود بر توپ و مچ پای ضربه ثابت و بی حرکت بوده  یا اصطلاحاً قفل می شود.

·         دقت در ارسال پاس، فن و ضرورت اساسی در اجرای ماهرانه این تکنیک می باشد.

·         شدت و سرعت توپی که پاس داده می شود باید به حد مطلوب و بهینه باشد تا به راحتی کنترل شده و با یک لمس توپ ساده در بازی قرار بگیرد.

·         فریب در پاس، جایگاه ویژه ای در بازی فوتسال داشته و با گیج کردن مدافع از بازی خوانی آنان جلوگیری می نماید.

·         توجه به لحظه ارسال پاس و زمانبندی درست در اجرای پاس موجب می شود تا از شتابزدگی و عجله و تاخیر در  پاس دادن که نتیجه ای جز از دست دادن مالکیت توپ ندارد، جلوگیری بعمل آید.

·         تشخیص و انتخاب نوع پاس به موقعیت قرارگیری بازیکن صاحب توپ ، بازیکنان هم تیمی و همچنین موقعیت توپ در مناطق مختلف زمین بستگی دارد. در واقع حرکت بدون توپ بازیکنان هم تیمی به اندازه حرکت بازیکن صاحب توپ حائز اهمیت بوده و تعیین کننده نوع پاسی است که باید داده شود.

·         تنوع در پاس دادن موجب می شود تا حریف نتواند به سادگی تصمیمتان را پیش بینی نماید.

·         توانایی پاس دادن با هر دو پا، یک مزیت و برتری در اجرای موفق و ماهرانه پاس می باشد.

·         پاس ماهرانه که در آن وی‍ژگی های فوق لحاظ شده باشد، با ایجاد فضای مناسب در زمین، شما را در رسیدن به اهداف تاکتیکی تیمتان یاری خواهد کرد.

·         زدن ضربه به مرکز توپ در پاس های زمینی و ضربه به زیر توپ در پاس هوایی

·         پاس با داخل پا مطمئن تر و دقیق تر است اما در شرایطی که بازیکن صاحب توپ تحت فشار مدافع می باشد، به جهت عدم نیاز به زمان زیاد وآمادگی قبلی، استفاده از پاس نوک پا مناسب تر می باشد.

برای رزرو سالن فوتسال مشهد به سایت آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

نکات مربیگری برای تمرینات پاس

·         استفاده از پاس های دقیق و با هوشیاری بالا در موقعیت بازی

·         پاس زمینی سریع تر و آسانتر از پاس های هوایی کنترل می شوند.

·         حرکت بدون توپ قبل از در اختیار گرفتن توپ برای فریب حریف(فضا سازی به منظور دریافت توپ)

·         پاس ها دور از دسترس حریف ارسال شود.

·         پاس های طولی از عرضی اهمیت بیشتری دارند.

·         ارتباط کلامی خوب بین بازیکنان(ارتباط چشمی بین پاسور و دریافت کننده

 

 پاس:

·         شوت به دروازه را مهیا می کند.

·         ادامه و پیشرفت حرکت سریع  را باعث می شود.

·         امکان استفاده از فضاهای مناسب را ایجاد می کند

·         در صورت اجرای ماهرانه ،باعث غافلگیری حریف می شود.

·         در اجرای تاکتیک تیمی کمک زیادی می کند

ضربه پای تکیه، آگاهی محیطی و وضعیت سر در تمام تکنیک ها، اصول اولیه را تشکیل می دهند.

 

انواع پاس و نکات مربیگری :

 

پاس با داخل پا(بغل پا)

بهترین راه برای شروع ضربه زدن به توپ استفاده از قسمت داخل پا می باشد، چون بخش وسیعتری از پا می تواند با توپ تماس پیدا کند و امکان اشتباه آن نیز کم است و اصولا برای مسافت های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد.

  • با نگاه محیطی مناسب شرایط را تحت کنترل داشته باشد.
  • پای تکیه کنار توپ(با فاصله حدود عرض کف پا) قرار می گیرد.
  • سطح مورد استفاده(قسمت گودی داخل پا) حداکثر امنیت را دارد.
  • پا در ادامه ضربه به صورت یکنواخت در مسیر توپ حرکت می کند.
  • مچ پای ضربه زننده کاملا قفل شده و ثابت و بی حرکت می باشد.
  • توپ روی زمین حرکت می کند.

 

پاس لاب(lob)

این پاس هوایی از نوع پرتابی بوده و به منظور عبور دادن توپ از مدافع مورد استفاده قرار می گیرد.

  • با نگاه محیطی مناسب شرایط را تحت کنترل داشته باشد.
  • پای تکیه گاه کنار توپ(با فاصله حدود عرض کف پا) قرار می گیرد.
  • پنجه پای ضربه، زیر توپ قرار گرفته و  توپ را با ارتفاع مناسب به منطقه هدف ارسال می کند.
  • در پاس های با ارتفاع کم، پای ضربه در مسیر توپ حرکت نمی کند.
  • در توپ های با ارتفاع بلند، پای ضربه در مسیر توپ حرکت می کند.

 

پاس با قسمت داخلی روی پا

·         برای پاس های مسافت متوسط و یا طولانی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • با نگاه محیطی مناسب شرایط را تحت کنترل داشته باشد.
  • پای تکیه گاه کمی عقب تر از توپ قرار می گیرد.
  • شدت ضربه به توپ، متناسب با مسافت مورد نظر تعیین می شود.
  • بدن کمی به سمت عقب متمایل می شود.
  • توپ می تواند با ارتفاع متوسط یا بالا زده شود.

 

 

پاس با قسمت بیرونی روی پا

  • با نگاه محیطی مناسب شرایط را تحت کنترل داشته باشد.
  • برای پاس های مسافت کم، متوسط و طولانی در سطح زمین و یا در ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد.
  • محل استقرار پای تکیه گاه متناسب با شدت و مسافت که توپ باید طی کند تعیین می شود(هرچه مسافت پاس ارسالی بیشتر باشد پای تکیه گاه باید عقب تر از توپ قرار گیرد).
  • با استفاده از این نوع پاس می توان توپ را به صورت چرخشی و در مسیر قوس دار از مدافع عبور داد.

 

منبع:

http://www.toufighclub.ir/post/59

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۰۰ ، ۰۸:۵۴
زهرا زمانلو

دروازه بان

بهترین دروازه بانها فرز و چالاک هستند و واکنشهای سریعی دارند. به عنوان یک دروازه بان وظیفه اصلی شما جلوگیری از ورود توپ به دروازه است. هنگام نجات دروازه همه قسمتهای بدن می توانند مورد استفاده قرار گیرند. اما قسمت مهم همیشه دستهایتان خواهد بود. هنگام گرفتن یک توپ بلند دستهایتان را با انگشتان باز و شستهای به هم چسبیده به شکل w در آورید. ساعد شما طوری باید خم شده باشد که قدرت توپ را بگیرد.

 

متوقف کردن توپ

یک دروازه بان همیشه باید برای گرفتن توپهای بلند پرش کند. اگر نتوانستید شوت بلند را دریافت کنید با مشتهای خودتان توپ را به بیرون بزنید. برای شوتهایی که بالا تر از سینه هستند بدنتان را روبروی توپ قرار دهید دستان خود را به شکل یک فنجان به دور توپ حلقه کنید و توپ را بگیرید و در مورد شوتهایی که غیر قابل دسترس هستند شیرجه بزنید و به کف دست طوری زاویه بدهید تا توپ از کنار تیر عمودی یا افقی به بیرون فرستاده شود. دروازه بانان برای متوقف کردن توپ نیاز به پیش بینی مسیر حرکت توپ و انجام حرکات سریع دارند.

 

دستورات دروازه بان

یک دروازه بان باید به بازیکنان دفاع دستورات لازم را بدهد. دانستن این که بازیکنان دفاع چه موقع توپ را باید به عقب و به سمت دروازه بان پاس بدهند اهمیت زیادی دارد.

 

بازی موقعیتی

چون دروازه بان همیشه بین توپ و گل قرار دارد لازم است که همیشه بر روی توپ متمرکز باشد. اگر یک مهاجم به طرف دروازه ضربه می زند تنگ تر کردن زاویه بسیار اهمیت دارد. این بدین معنی است که کم کم به طرف توپ حرکت کرده و قسمت کمتری از دروازه را در مقابل مهاجم قرار دهید.

برای اجاره سالن فوتبال به سایت ورزشی آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

دروازه بان

بهترین دروازه بانها فرز و چالاک هستند و واکنشهای سریعی دارند. به عنوان یک دروازه بان وظیفه اصلی شما جلوگیری از ورود توپ به دروازه است. هنگام نجات دروازه همه قسمتهای بدن می توانند مورد استفاده قرار گیرند. اما قسمت مهم همیشه دستهایتان خواهد بود. هنگام گرفتن یک توپ بلند دستهایتان را با انگشتان باز و شستهای به هم چسبیده به شکل w در آورید. ساعد شما طوری باید خم شده باشد که قدرت توپ را بگیرد.

 

متوقف کردن توپ

یک دروازه بان همیشه باید برای گرفتن توپهای بلند پرش کند. اگر نتوانستید شوت بلند را دریافت کنید با مشتهای خودتان توپ را به بیرون بزنید. برای شوتهایی که بالا تر از سینه هستند بدنتان را روبروی توپ قرار دهید دستان خود را به شکل یک فنجان به دور توپ حلقه کنید و توپ را بگیرید و در مورد شوتهایی که غیر قابل دسترس هستند شیرجه بزنید و به کف دست طوری زاویه بدهید تا توپ از کنار تیر عمودی یا افقی به بیرون فرستاده شود. دروازه بانان برای متوقف کردن توپ نیاز به پیش بینی مسیر حرکت توپ و انجام حرکات سریع دارند.

 

دستورات دروازه بان

یک دروازه بان باید به بازیکنان دفاع دستورات لازم را بدهد. دانستن این که بازیکنان دفاع چه موقع توپ را باید به عقب و به سمت دروازه بان پاس بدهند اهمیت زیادی دارد.

 

بازی موقعیتی

چون دروازه بان همیشه بین توپ و گل قرار دارد لازم است که همیشه بر روی توپ متمرکز باشد. اگر یک مهاجم به طرف دروازه ضربه می زند تنگ تر کردن زاویه بسیار اهمیت دارد. این بدین معنی است که کم کم به طرف توپ حرکت کرده و قسمت کمتری از دروازه را در مقابل مهاجم قرار دهید.

 

 

منبع:

http://saba-yasuj.rozblog.com/post/7

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۰۰ ، ۰۹:۵۳
زهرا زمانلو

در محصول تمرین حرفه ای فوتبال ما بدنبال ایجاد ذهنیتی متفاوت برای مربیان فوتبال هستیم . متدی که امروزه بهترین مربیان دنیا در تیمهایشان بکار میگیرند . در این محصول خواهید آموخت که چگونه تمریناتی را طراحی و اجرا کنید که بازیکنانتان در ارائه بازی مالکانه ، ذهنیت و توانایی لازم را داشته باشند . بخشهای این محصول شامل تمرینات حرفه ای یک در مقابل یک ، تمریناتی برای توسعه مهارتهای فردی ، بازیهای زمین کوچک SSG ، تمرینات دریبلینگ ، تمرینات سرعت هماهنگی و چابکی ، تمرینات تمام کنندگی ، تمرینات پاس و دریافت که با استفاد از این بخشها میتوانید بسته به نوع هدف و نیازتان جلسات تمرینی ویژه و ایده آلی را طراحی و اجرا کنید . به طور کل میتوان گفت ما در این محصول ابزار خلاقانه برای طراحی جلسات تمرینی را در داختیار شما قرار داده ایم .

در این مطلب چند نمونه از تمرینات این محصول حرفه ای را در انتشار داده ایم که میتوانید به صورت رایگان مشاهده و بررسی کنید . همچنین برای اجاره زمین چمن فوتبال در مشهد به سایت آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

تمرین حرفه ای پاسکاری و تصمیم گیری

هدف این تمرین پاسکاری ، بر توسعه تصمیم گیری و بهبود مهارتهای پاسکاری پایه ، مهارتهای دریافت و قدرت دیداری است . سطح سختی این تمرین ۳ است و بازیکنان با رده های سنی متفاوت قادر به اجرا این تمرین هستند اما با این تفاوت که سرعت و نوع تنوع اجرای تمرین متناسب با رده سنی در نظر گرفته شود . پیشنهاد میشود در مراحل ابتدایی تمرین بازیکنان را به سمت اهداف تمرینی هدایت کنید و طبیعتا این هدایت همراه با سرعت پایین همراه خواهد بود .

 

نکات مربیگری تمرین پاسکاری و تصمیم گیری

  1. بازیکنان باید برای اجرای یک پاس دقیق و پیدا کردن بازیکن تنها سر بالا باشند
  2. ارسال پاسهای تیز
  3. تصمیم گیری سریع
  4. شتاب پس از ارسال پاس
  5. شدت تمرین را بتدریج افزایش دهیده – الویت با تکنیک است
  6. حفظ توپ روی زمین
  7. استفاده از هر دو پا برای ارسال پاس و دریافت
  8. مراقبت از توپهای اضافی باشید

 

تمرین حرفه ای فوتبال پاسکاری و واکنش

تاکید این تمرین پاسکاری بر توسعه تکنیکهای پایه پاسکاری ، تکنیکهای ضربه به توپ ، لمس اول ، آگاهی محیطی ، بهبود توانایی دیداری ، ارتباط گیری و واکنش گذاشته شده است . سطح سختی این تمرین ۴ است و بازیکنان با رده های سنی بالاتر از ۱۲ سال و تا بزرگسالان قادر به اجرای این تمرین هستند .

نحوه اجرا تمرین پاسکاری و واکنش

بازیکنان سرور که در دو سمت زمین مستقر شده اند ، با یک گروه دو نفره سفید و با یک گروه سه نفره که با رنگهای مختلف مشخص شده اند بازی میکنند . هر زمان که بازیکنان سرور با همه نفرات تیم رنگی بازی کردند ، باید یک پاس بلند به دیگر بازیکن سرور ارسال کنند و پس از ارسال پاس یک رنگ از نفرات تیم رنگی را نیز صدا میزند ؛ تا اولین پاس بازیکن سرور در سمت مخالف با بازیکنی باشد که رنگش صدا زده شده .

 

نکات مربیگری تمرین پاسکاری و واکنش

  1. سر بالا بودن در حین اجرای تمرین
  2. دید اطراف – شکل باز بدن توانایی نظارت بر دیگر سمتها را میسر میکند
  3. دستورات پیوسته از سوی بازیکنان سرور صادر شود
  4. حرکات پای سریع
  5. آگاهی محیطی
  6. جهت گیری در هنگامی که توپ در حال حرکت است
  7. نظارت بر کیفیت پاسها
  8. مراقبت از توپهای اضافی

 

یک در مقابل یک همراه با تمام کنندگی – انتقال و بازی در موقعیت دو در مقابل یک

این بازی زمین کوچک بر توسعه مهارتهای تهاجمی و تدافعی در موقعیت ۱ × ۱ ، انتقال و اجرای صحیح حمله در موقعیت ۱ × ۲ تاکید دارد . دیگر هدف این تمرین تمام کنندگی سریع بعد از توپ ربایی است . سطح سختی این تمرین ۳ است و مناسب برای رده سنی ۱۲ سال به بالاتر و تا بزرگسالان میباشد . در نظر داشته باشید که با توجه به رده سنی و میزان توانایی بازیکنان سرعت تمرین را دنبال کنید .

 

 

نکات مربیگری

  1. دقت و وزن پاسها و دریافتها حیاتی هستند
  2. نگرشهای خلاقانه تهاجمی در موقعیت ۱ × ۱
  3. بازی سریع در موقعیت ۱ × ۲
  4. اجرای صحیح تکنیکهای دفاع فردی
  5. کاستن سرعت مهاجمان توسط مدافعین
  6. انتقال
  7. به پایان رساندن فعالیت با به ثمر رسیدن گل
  8. ارتباط گیری
  9. دوره های استراحت مناسب برای بازیکنان در نظر بگیرید

 

منبع:

https://www.press90.com/soccer-professional-trainings/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۲۰
زهرا زمانلو

7 فوتبالیست بزرگ جهان در زندگی شخصی و کودکی‌شان به قدری مشکل داشتند که داستان زندگی آن‌ها می‌تواند انگیزه‌ای برای تمام کسانی باشد که عاشق فوتبال هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه سان، فوتبال مدت‌هاست که ورزش مردم است و هواداران زیادی در سراسر جهان دارد. توجه رسانه‌ها و مردم به این رشته ورزشی باعث شده است تا ورزشکاران آن نیز علاوه بر اینکه در تیررس عموم قرار می‌گیرند از شرایط مالی خوبی نیز برخوردار باشند ولی پیشینه همین بازیکنان فوتبال حقایق جالبی را نشان می‌دهد که خیلی از آن‌ها در کودکی با چه شرایط سختی بزرگ شدند و از هدف‌شان که فوتبالیست شدن بود دست نکشیدند و توانستند داستان‌های خواندنی از زندگی‌شان برای علاقه‌مندان به فوتبال خلق کنند و اکنون علاوه بر اینکه فوتبالیست بزرگی هستند با پول هم بازی می‌کنند. معمولا وقتی نام ستاره های فوتبال را می شنویم تصویر خانه های مجلل،ماشین های گران قیمت و هتل های لوکس در ذهن ما نقش می بندد. ممکن است در اکثر موارد اینگونه باشد اما همیشه اینگونه نبوده بخصوص در دوران کودکی و پیش از ستاره شدن برخی ستاره های فوتبالی بوده اند که فقر و محرومیت درد آوری را تجربه کرده اند. امروز برعکس توجه همیشگی ما که به دنبال جستجوی پردرآمد ترین ستاره های فوتبال جهان هستیم با فقیر ترین ستاره های فوتبال دنیا آشنا می شویم.

جهت اجاره زمین فوتبال منطقه 1 تهران به سایت ورزشی آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

 

7 فوتبالیستی که در زیر با آن‌ها آشنا می‌شویم از شرایط خیلی سختی رنج می‌بردند ولی توانستند نام‌شان را به عنوان فوتبالیست‌های بزرگ بر سر زبان بیندازند.

 

 

 

 

1- ریوالدو: او در زاغه‌های شهر رسیفه برزیل به دنیا آمد. این اسطوره برزیلی به دلیل سوء تغذیه شدید در دوران کودکی چندین دندان خود را از دست داد و پاهایش نیز هنگام راه رفتن می‌لنگد. او اکنون دندان مصنوعی در دهان دارد. پدرش وقتی که او تنها 15 سال داشت از دنیا رفت و او با دوره‌گردی توانست هزینه خانواده‌اش را بدهد و فوتبالش را ادامه دهد. او بزرگ شد و توانست قهرمانی در جام جهانی و لیگ قهرمانان را کسب کند. دیگو مارادونا به او لقب برونکا داده است که به معنای احساس درونی عصبانیت و ناعدالتی در فرد است.

 

2- خوان رومن ریکلمه : یکی از تکنیکی‌ترین هافبک‌های تاریخ فوتبال آرژانتین که در شرایط بسیار سختی بزرگ شد. یک روستای خرابه در حومه بوینس آیرس در نزدیک سن فرناندو جایی که خشونت و اقدامات غیر اخلاقی بر زندگی مردم این شهر سایه افکنده است. شرایط مالی آن‌ها به قدری وخیم بود که خانواده ریکلمه به خلافکاران معروفی در آن شهر تبدیل شدند و حتی ریکلمه را مجبور کردند که در یک سری از بازی‌ها که از قبل تبانی شده و نتیجه آن از قبل معلوم بود بازی کند.

 

3- رونالدینیو: بازیکن همیشه خندان برزیلی نیز همیشه در زندگی شرایط خوبی که در زمین فوتبال داشت نداشته است. یکی از تکنیکی‌ترین بازیکنان جهان در حومه پورتو آلگره به دنیا آمد. بعد از حمله قلبی و درگذشت پدر او، زندگی او دچار تغییر و تحول شد ولی این تنها تکنیک رونالدینیو بود که باعث شد خانواده او از نابودی کامل نجات یابد. او در گرمیو توانست قرارداد حرفه‌ای امضا کند و خانواده‌اش را از بحران نجات دهد و در نهایت به بازیکن بزرگی تبدیل شود که همه می‌دانیم.

 

4- لوئیس سوارس: وقتی او خیلی کودک بود خانواده‌اش را ترک کرد تا با پرسه زدن در کوچه و خیابان‌ها بتواند بدهی‌های خانواده و پدر از دست رفته‌اش را بدهد. او معمولا با توپ در خیابان‌ها دیده شد و در نهایت توانست تکنیک فوتبالی خودش را بالا ببرد و به بازیکن بزرگی تبدیل شود. هرچند شرایط اخلاقی او به خوبی نشان می‌دهد که او در چه شرایطی بزرگ شده است.

 

 

5- ریاض محرز: این بازیکن الجزایری که به تازگی بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس شد و به اولین آفریقایی تبدیل شد که به این عنوان رسیده شرایط خانوادگی سختی را تجربه کرد. خشونت خانوادگی باعث شد تا موضوع گروگانگیری نیز روبه‌رو شود ولی توانست به تنها وصیت پدرش که تبدیل شدن به بازیکن بزرگی برای فوتبال بود عمل کند. احمد محرز با وجود تمام گرفتاری‌ها و جیب خالی به پسرش کمک کرد تا به بازیکن بزرگی تبدیل شود. او البته زنده نیست که موفقیت پسرش را ببیند.

 

6- سیدو براهینو: پدرش را در جنگ داخلی بوروندی از دست داد و به عنوان یک مهاجر به انگلیس آمد تا فوتبالش را در این کشور ادامه دهد. به تانزانیا برگشت ولی در آنجا نتوانست به فوتبالیست بزرگی تبدیل شود ولی در نهایت همراه مادرش در انگلیس آنقدر تلاش کرد و در آکادمی‌های مختلف شانسش را امتحان کرد تا توانست به تیم ملی کشورش برسد و به مهاجم موفقی نیز تبدیل شود.

 

7- کارلوس توس: شاید سخت‌ترین شرایط زندگی را در بین همه این‌ها کارلوس توس داشته باشد. او در یک تصادف رانندگی جان سالم به در برد و هنوز آثار آن تصادف بر سر و صورتش پیداست. او سپس در یک نزاع خیابانی در فورت آپاچی دندان‌هایش را از دست داد. بزرگ شدن در منطقه‌ای که خشونت و قاچاق مواد مخدر در آن حرف اول را می‌زد، باعث شده بود همه انتظار داشته باشند توس نیز روزی یک خلافکار شود اما در خطرناک‌ترین نقطه کره زمین به فوتبالیست بزرگی تبدیل شد. او یک بار در این باره گفت وقتی چراغ‌ها خاموش بود و از پنجره بیرون را نگاه می‌کردید، چیزهایی را در خیابان می‌دیدید که هر کس را می‌ترساند. حتی بعد از چند ساعت جرات نمی‌کردید به خیابان بروید ولی من آنجا بزرگ شدم.

 

منبع:

https://www.isna.ir/news/95021005391/7-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D9%82%D8%B1-%D9%85%D8%B7%D9%84%D9%82-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%D8%B4%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D9%86%D8%AF

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۰۰ ، ۰۷:۵۶
زهرا زمانلو