ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

تاریخچه ورزش زیبای فوتبال

جمعه, ۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۰۱:۴۷ ب.ظ


آیا می دانید تاریخچه این ورزش هیجانی که در سر تا سر دنیا از پیر و جوان طرفدار دارد به چند سال پیش بر می گردد؟ قدمت این ورزش هیجانی به چندین سده پیش از میلاد بر می گردد. ورزش فوتبال در ابتدا از کشور چین شروع شد و با گذشت زمان در یونان و روم نیز رواج پیدا کرد.
فوتبال مدرنی که امروزه تماشاچی های زیادی دارد در سال ۱۸۶۶ در مدارس انگلستان شکل گرفت و به تدریج گسترده پراکندگی آن همه ی جهان را زیر پوشش خود قرار داد. همچنین با پدید آمدن سازمان فیفا در سال ۱۹۰۴ و ایجاد رقابت های جام جهانی فوتبال این ورزش محبوب تر از قبل شد.

برای اجاره زمین فوتبال به آسان اسپرت مراجعه کنید.

بهترین مربی فوتبال ایران
درباره ورزش هیجانی فوتبال


این ورزش هیجانی در دو نیمه ۴۵ دقیقه ای با ۱۱ بازیکن انجام می شود که در بازی های رفت و برگشتی گاهی وقت های اضافه و پنالتی نیز به آن افزوده می شود. طول زمین این بازی جهانی ۹۰ تا ۱۲۰ متر و عرض آن ۴۵ تا ۹۰ متر است. جام جهانی این ورزش هیجانی از بزرگ ترین رویداد های ورزشی در تمام کشور ها می باشد که هر چهار سال یک بار یکی از کشور ها میزبان برگزاری آن می باشد.
علاوه بر جام جهانی مسابقه های بین المللی دیگری مانند بازی‌ های المپیک تابستانی، جام کنفدراسیون‌ها، جام باشگاه‌ های جهان، جام ملت ‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا نیز رایج است. لیگ های زیاد دیگری مانند لا لیگا و لیگ برتر انگلستان در سایر کشور های جهان به وجود آمده است که نوعی مسابقات داخلی همانند فوتبال محسوب می شوند. از طرفی دیگر فوتبال همانند سایر رشته های ورزشی دیگر ضوابطی دارد که قوانین فوتبال نامیده می ‌شوند که هر کس خلاف آن ها عمل کند توسط فیفا تنبیه می شود.

 

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/01/18/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۱۷
زهرا زمانلو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی