ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

درباره زمین بازی والیبال

شنبه, ۲۰ فروردين ۱۴۰۱، ۰۲:۳۵ ق.ظ


زمین بازی والیبال یکی از مهم ترین مسائلی می باشد که باید برای دانستن اینکه والیبال چیست در مورد آن اطلاعات مفیدی کسب کنید. طول زمین این رشته ورزشی باید ۱۸ متر و عرض آن باید ۹ متر باشد و هیچ برجستگی یا فرو رفتگی هم بر روی آن وجود نداشته باشد. زمین این رشته ورزشی به وسیله خط هایی به عرض ۵ سانتی متر علامت گذاری می شود تا هر یک از بازیکنان بداند کدام قسمت از زمین مربوط به چه چیزی است.
در حقیقت تنها دانستن تاریخچه والیبال چیست یا تکنیک های والیبال چیست اطلاعات مفیدی نمی باشد و شما باید در مورد زمین این بازی هم اطلاعات جامعی داشته باشید. خطی به عرض ۵ سانتی متر میان خطوط کناری در زیر تور کشیده شده که زمین را به دو قسمت مساوی تقسیم می ‌کند و به آن خط مرکزی می گویند. در کنار این خط، خط های دیگری هم به طول ۹ متر و عرض ۳ متر به طور موازی کشیده شده است که به آن خط پایان می گویند.

برای اموزش بسکتبال به اسان اسپرت مراجعه کنید.

سالن والیبال

درباره تور بازی والیبال


تور بازی والیبال یکی دیگر از مسائل مهمی می باشد که شما باید در خصوص آن اطلاعات مختصر و مفیدی داشته باشید. طول تور والیبال در زمین باید ۹٫۵ متر و عرض آن باید ۱ متر باشد که به وسیله سوراخ های مربع شکل به ضلع ۱۰ سانتی متر تشکیل شده باشد. در تور های موجود زمین این رشته ورزشی پارچه ای از جنس کتان به ضخامت ۵ سانتی متر به لبه بالایی تور دوخته می شود.
ارتفاع تور در زمین این بازی از مرکز زمین ۲٫۴۳ متر می باشد. طبق استاندارد هایی که تعیین شده است هر دو انتهای این تور از زمین باید به یک فاصله باشند و نباید حتی ۲ سانتی متر بالاتر از اندازه تعیین شده باشند. همچنین پارچه ای از جنس کتان که عرض آن ۵ سانتی متر و به رنگ سفید می‌ باشد در کناره‌ های تور و عمود بر لبه‌ های آن کشیده می‌ شود.

منبع»

https://blog.asansports.com/2021/04/24/%d9%88%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a8%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۲۰
زهرا زمانلو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی