ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

تمرین فوتبال با توپ مخصوص هر بازیکن

چهارشنبه, ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۹ ب.ظ

هر تیم فوتبالی دارای دروازه بان، مدافع، هافبک و مهاجم است. علاوه بر تمرین های کلی، تمرینات هر یک نیز متفاوت و مخصوص است. در ادامه به شرح هر یک از تمرین فوتبال با توپ مخصوص هر بازیکن می پردازیم:
• دروازه بان: تمرین دروازه بان مخصوص است. بنابراین نیاز به تمرینات ویژه دارد که اغلب با استفاده از توپ انجام می‌شود.
• مدافعان:برای مدافعان تمرین توپ لازم است به این صورت که برای هر مدافع توپ ارسال شده تا آن ها توپ را برای یاران دیگر پاس کنند. در مورد تنه زدن، تکل، دفع توپ، ساختن دیوار دفاعی، در مورد ضربات آزاد و … نیز تمرین می کنند.
• هافبک ها: آن ها باید در مورد یارگیری، فضا سازی، نگاه به بازی و فشار بر حریف تمرین کنند.
• مهاجمان: دوی سرعت با مسافت کم تمرین می کنند. برای انجام ضربه سر، با توپ های بلند تمرین کرده و در مورد شوت از زاویه بسته، کرنر، ضربات آزاد و جا گیری در زمان پرتاب اوت نیز باید تمرین کنند.

برای زمین چمن و کلاس فوتبال  به آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

۱۵ مورد از اساسی ترین تمرینات فوتبال


شیوه های تمرین زیاد هستند اما فقط یک راه برای آماده شدن وجود دارد و آن هم تکرار و تمرین است. اکنون تمرینی که مطابق با اصول علمی باشد موجب پیشرفت بازیکنان می شود، به شرطی که برای مسابقات معمولی تمرینات سبک و برای مسابقات غیر معمولی و حساس سنگین تمرین کنند. اساسی ترین تمرینات شامل پاس، پاس کوتاه، پاس زمینی، پاس بلند، تمرین دروازه، ضربه سر، دریبل زدن و … است. مهمترین تمرین های ضروری را به صورت مفصل در ادامه شرح می دهیم.

کلاس فوتبال

دریبل زدن مارپیچ


دریبل زدن مارپیچ به این صورت است که هشت مانع با فاصله ۳ متری از هم در یک ردیف قرار گرفته و بازیکن از اولین مانع شروع کرده و به صورت مارپیچ و با آخرین سرعت ممکن از بین آن ها عبور می کند. سه دور کامل این کار را انجام داده و سپس به اندازه ی زمان فعالیت، استراحت کرده، سپس همان کار را تکرار می نماید.

ممانعت از تصاحب توپ


در محوطه ای ۱۵ در ۲۵ متری و در مقابل بازیکنی دیگر تمرین جلوگیری از تصاحب توپ را انجام می دهد. کار را با تصاحب توپ آغاز کرده و بازیکن مقابل به عنوان مدافع بازی می کند. بازیکن پا به توپ با مانورها و تغییر جهت و سرعت، توپ را دور از دسترس مدافع نگه می دارد. تمرین به صورت ۲ دقیقه کار و ۲ دقیقه استراحت است و سپس کار را تکرار می شود. هر بازیکن ۱۰ دور به عنوان مهاجم و ۱۰ دور به عنوان مدافع کار می کند.

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/12/13/%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84-15-%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۲۵
زهرا زمانلو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی