ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

بهترین تمرینات آمادگی جسمانی برای بازیکنان

چهارشنبه, ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵ ب.ظ

امروزه پیشرفت های زیادی در تمرین‌های تیم های فوتبالی مشهور ایجاد شده است و بازیکن ها برای تمرین کردن، تمرینات ابتدایی مانند دویدن دور زمین یا بالا و پایین رفتن از پله‌ ها و … را انجام نمی ‌دهند. تمرین شامل حرکات متنوع زیادی است که هر کدام مهارت خاصی را تقویت می ‌کند. فوتبالیست‌ ها نیاز به قدرت بدنی بالا دارند و برای ایجاد آن نیاز به تمرینات آمادگی جسمانی وجود دارد.
داشتن قدرت بدنی حرف اول را در فوتبال می‌ زند. همه‌ فوتبالیست ها حتی اگر تکنیک چندانی ندارند ولی به خاطر توانایی بالای بدنی در تیم های بزرگ بازی می ‌کنند. به علاوه، یک فوتبالیست خوب باید بتواند سریع موقعیت خود را در زمین عوض کند. تمرینات آمادگی جسمانی کمک می کند تا مسافت زیادی را با سرعت بدود، تا بیشترین حد بالا بپرد تا شانس ضربه زدن با سر برای او بیش‌تر شود. سریع به عقب بدود تا از آفساید بیرون بیاید و وقتی که توپ به او رسید بلافاصله در جهت مخالف شروع به دویدن کند تا فرصت گل زدن برای تیم خود ایجاد نماید.

برای زمین چمن  به آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

تمرین‌های پلیومتریک


این روش تمرین در دهه‌ی ۶۰ میلادی ابداع شد. هدف این بود که قدرت پرش ورزشکاران بیشتر شود. به تدریج این تکنیک در تمام کشورها رواج پیدا کرد؛ چرا که ثابت شد این روش در اکثر ورزش هایی که نیاز به دویدن سریع و پرش دارند بسیار مؤثر است. هدف تمرینات پلیومتریک این است که زمان برای انجام هر حرکت باز هم کوتاه تر شود. این روش نه تنها ماهیچه ‌ها را تقویت می ‌کند بلکه سیستم عصبی را نیز تحت تأثیر قرار می ‌دهد. هر چه اعصابی که کنترل حرکت ماهیچه را بر عهده دارد، سریع‌تر پیام رسانی کنند، ماهیچه ‌ها تغییر حالت سریع‌ تری پیدا می ‌کنند.
برای استفاده از تمرینات پلیومتریک اگر ورزشکار قدرت بدنی کافی نداشته باشد، انجام این تمرینات باعث مصدومیت او خواهد شد. در این نوع تمرین، ورزشکار از سکویی به ارتفاع حدود ۵/۱ متر پریده و بلافاصله پس از رسیدن به زمین به هوا می ‌پرد. پرش جفت پا و لی لی کردن نیز بخشی از این نوع تمرین خواهد بود.

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/12/13/%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84-15-%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۲۵
زهرا زمانلو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی