ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

بازی در زمین تنیس چگونه انجام میگیرد

سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۰۶:۴۷ ب.ظ

راکت و توپ تنیس ابزار اصلی این بازی است. زمین تنیس توسط یک تور به دو نیم مساوی تقسیم می شود. هر بازیکن یا هر تیم در یکی از سمت های تور قرار می گیرند و تلاش میکنند بدون خطا توپ را سمت حرف یا حریفان خود پرتاب کنند. هر مسابقه در سه ست انجام می گیرد و کسی که امتیاز دو ست از سه ست را به دست بیاورد برنده بازیست. ست اول با ۱۵ امتیاز، ست دوم با ۳۰ امتیاز و ست سوم با ۴۰ امتیاز تمام می شود. در این میان بازیکنان باید توپ را پس از یکبار برخورد با زمین خود به زمین حریف بازگردانند.

برای اجاره زمین تنیس و زمین چمن به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

 

باید ها و نباید های ورزش تنیس

هر ست با یک ضربه سرویس شروع می شود و توپی که از سمت یک تیم به سمت زمین تیم مقابل می رود، نباید با تور برخورد کند و اگر این اتفاق افتاد امتیاز از دست می رود. در زمان جا به جایی بازیکنان هر تیم در زمین تنیس فقط ۹۰ ثانیه زمان برای استراحت دارند و قبل از بازی فقط ۵۰ دقیقه فرصت گرم کردن به بازیکنان داده می شود.

اکثر قوانین در بازی های دو نفره و تک نفره یکسان است به غیر از اینکه در زمان زدن سرویس که به صورت ثابت اتفاق می افتد، نواحی کنار زمین در بازی انفرادی در بازی دو نفره که دوبل نامیده می شود، داخل زمین به حساب می آید. حضور ۱۲ داورد در یک مسابقه جز باید های لاینفک این بازی است که با صبر زیادی در یک مسابقه تنیس حضور و آن را قضاوت می کنند.

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/04/18/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3/

 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۱۲
زهرا زمانلو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی