ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

قوانین داوری فوتبال

چهارشنبه, ۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳ ب.ظ

شخصی که برای قضاوت و اداره ی بازی فوتبال آموزش دیده است و برای این کار آمادگی لازم را دارد به عنوان داور برگزیده می شود. در قوانین جدید فوتبال در هند یکی از تغییراتی که ایجاد شده است این است که در خصوص ضربه خوردن داور، بازی متوقف می شود. قوانین داوری فوتبال یک از قوانین حیاتی برای بازی فوتبال به شمار می آید.

برای چمن مصنوعی تبریز  به اسان اسپرت مراجعه کنید.

قوانین داوری فوتبال

قوانین مربوطه به سایر مقامات مسابقه


در آخرین قوانین فوتبال در قسمت مربوط به قوانین داوری فوتبال، آمده است که علاوه بر داور، دو نفر دیگر تحت عنوان کمک داور در بازی حضور دارند که در شرایط خاص ایجاد شده به داور کمک می کنند؛ شرایطی مثل:
۱- زمانی که توپ از زمین به طور کلی خارج می شود.
۲- کدام تیم ضربات کرنر، پنالتی و یا پرتاب از اوت را انجام دهد.
۳- اگر خطایی اتفاق بیفتد و داور شاهد آن نباشد.
۴- خطایی اتفاق بیفتد و کمک داور به آن نزدیکتر باشد.
۵- جریمه ی بازیکن بخاطر آفساید.
در قوانین جدیدی که تصویب شده است، اضافه شدن کمک داور سوم و چهارم است. به دلیل وسعت زیاد زمین فوتبال، قانونگذاران و مسئولین تصیم گرفتند این قانون را ثبت کنند و کمک داور ها را در قسمت های مختلف زمین فوتبال قرار دهند.


آخرین قوانین فوتبال

قانونگذاران بازی فوتبال، تصمیم به ایجاد تغییرات و اصلاحاتی در این بازی کردند. پس از تعلیق فوتبال به مدت سال در لیگ برتر ۲۰۲۰-۲۰۱۹ قوانین موقت زیادی اجرا شد اما این قوانین برای فصل بعد تمدید نمی شوند.
این اولین بار نیست که قوانین بازی فوتبال، اصلاح می شود و احتمالا آخرین بار نیز نخواهد بود؛ زیرا مدیران همچنان به دنبال باز کردن راه هایی برای پیشرفت این بازی در این دنیای هر لحظه در حال تغییر هستند؛ اتفاقات غیرمنتظره ای که در سال ۲۰۲۰ در جهان افتاد، جهان فوتبال را نیز تحت تاثیر قرار داد.

 

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/11/30/%d9%82%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%86-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۲۲
زهرا زمانلو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی