ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

آشنایی بیشتر با عضله سرشانه

چهارشنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۱۳ ب.ظ

برای داشتنِ عضله سرشانه حجمی لازم است که ابتدا با آناتومی این عضلات آشنا شوید. علاوه‌‌بر جذابیت ظاهری، عضلات بالاتنه برای انجام کارهای روزمره هم به کمکتان می‌آیند. اگر این عضلات قوی نباشد، خیلی زود تحت فشار و خستگی و حتی آسیب قرار می‌گیرد. اما تمرینات سرشانه را چطور باید انجام داد؟

هر فرد بدنسازی، برنامه سرشانه حجمی خاصی برای سرشانه دارد. برای هر شخصی تعداد تکرارها، سنگینی وزنه و حتی استراحت بین تمرین‌ها متفاوت است؛ اما هدف همه یکی‌ست: می‌خواهند شانه‌های پهن و خوش‌فرم‌تری داشته باشند.

برای فرم‌دهی به عضلات سرشانه هر بدنسازی هدف و برنامه مشخص و در عین حال متفاوتی دارد. در ادامه این مطلب از فیتامین برنامه سرشانه حجمی بدنسازی اختصاصی را باتوجه به اهداف مختلف بدنسازان، در اختیارتان قرار می‌دهیم. فقط کافی‌ست در این جدول‌ها به دنبال هدفتان بگردید!

 

برای مربی خصوصی رزمی به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

عضلات سرشانه کدامند

برای رسیدن به هدفتان یعنی سرشانه حجمی و قوی بهتر است که ابتدا با آناتومی این عضلات آشنا شوید. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید مفصل سرشانه دارای گسترده‌ترین دامنه حرکتی بین کل مفصل‌های بدن است.

این عضلات سرشانه هستند که از این مفصلِ پرکاربرد محافظت کرده و ثبات آن را حفظ می‌کنند. در واقع مفصل شانه یک مفصل ناپایدار و متحرک است که پایداری آن به عضلات سرشانه متکی است.

اصلی‌ترین عضله مفصل سرشانه، عضله دلتوئید است. این عضله شامل سه عضله کوچک‌تر به نام دلتوئید قدامی، دلتوئید میانی و دلتوئید خلفی است. این عضلات همگی به حرکات بازو کمک می‌کنند و نقش زیادی در حرکت و ثبات کلی مفصل شانه و بالای بازو ایفا می‌کنند. کل عضله دلتوئید از ستون فقرات کتف تا قسمت جانبی ترقوه گسترش می‌یابد.

این عضلات که به نام دلتوئیدی هم شناخته می‌شوند از چندین عضله دیگر تشکیل شده و محیط گرد شانه را تشکیل می‌دهد. یعنی دقیقا این قسمت که در تصویر مشخص شده است.

 

منبع:

https://fitamin.ir/mag/best-workouts-for-bigger-shoulders/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۱۰
زهرا زمانلو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی