ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

یادگیری شطرنج

پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰ ب.ظ

راه های رفع کیش

 

1-    بزن: یعنی مهره ای را که به شاه کیش داده است، بزنیم.

2-   ببند: یعنی مسیر و راهی را که شاه از آن کیش شده است با مهره ای ببندیم.

3-  فرار کن: یعنی شاه را به خانه ای ببریم که در آن کیش نشود

 

* زمانی که شاه کیش باشد و نتواند از راه های رفع کیش از کیش خارج شود شاه کیش و مات شده است و بازی را باخته است.

 

 

 استراتژی شطرنج پایه را مطالعه کنید

چهار چیز ساده وجود دارد که هر بازیکن شطرنج باید بداند:

 

از شاه خود محافظت کنید

شاه خود را در جایی از صفحه شطرنج قرار دهید که در آن جا امن تر است. شما معمولا می توانید قلعه را با سرعت بیشتری انجام دهید. 

 

ارزش مهره ها

ارزش مهره ها به شرح زیر است:

 

 

                     مهره                                          امتیاز                       
وزیر     9    
رخ 
فیل 
اسب 
پیاده 
شاه  ندارد- چون نمی توان شاه را زد

 

ارزش مهره ها به شما کمک می کند تا در بازی به امتیاز مهره ها توجه داشته باشید و سعی کنید از لحاظ امتیازی از حریف عقب نیوفتید.

برای آموزش بازی شطرنج  و تکنیک های شطرنج به آسان اسپرت مراجعه کنید.

 

کنترل مرکز صفحه شطرنج

شما باید با استفاده از سوارها و پیاده خود، مرکز کنترل را کنترل کنید. اگر شما مرکز را کنترل می کنید، شما می توانید خانه بیشتری برای حرکت مهره ها خود داشته باشید و کار حریف را برای یافتن خانه ها خوب برای مهره هایش سخت می کند. 

 

 

از تمام مهره های شطرنج خود استفاده کنید

سعی کنید در شروه بازی یه سمت مرکز حمله کنید و سپس اسب ها و فیل های خود را گشترش دهید و قلعه بروید.برای حمله کردن پیشنهاد می شود با یک یا دو مهره حمله نکنید و از تمامی مهره برای حمله کردن استفاده کنید

 

 

 تمرین با استفاده از بازی کردن

مهمترین کاری که می توانید برای شطرنج بهتر انجام دهید، این است که بازی شطرنج زیادی داشته باشید! مهم نیست اگر شما در خانه با دوستان یا خانواده بازی کنید و یا آنلاین بازی کنید، باید بازی را برای بهتر کردن بازیتان انجام دهید. 

 

 

مدل های مختلف شطرنج

در حالی که اکثر مردم قوانین شطرنجی استاندارد را اجرا می کنند، برخی از مردم دوست دارند با تغییرات در قوانین شطرنج بازی کنند. اینها "انواع شطرنج" نامیده می شود. هر نوع قوانین خود را دارد.

 

بازی Chess960

Chess960 به دنبال تمامی مقررات شطرنج استاندارد است، به جز موقعیت اولیه مهره های در ردیف اول، که به طور تصادفی در یکی از 960 موقعیت قرار می گیرد. قلعه رفتن مثل شطرنج های استاندارد انجام می شود.

 

 

نحوه بازی با قوانین مسابقات شطرنج

بسیاری از مسابقات از مجموعه ای از قوانین شایع و مشابه استفاده می کنند.


• دست به مهره - اگر یک بازیکن یکی از مهره های خود را لمس کند، باید با آن مهره حرکت کنند تا زمانی که یک حرکت قانونی باشد. اگر یک بازیکن یک مهره حریف را لمس کند، باید آن مهره را بگیرد.اگر قصد مرتب کردن مهره ها را دارید باید از کلمه مرتب می کنم استفاده کنید. 


• ساعت ها و تایمر - اکثر مسابقات از ساعت استفاده می کنند تا زمان صرف شده در هر بازی را تنظیم کنند، ساعت شطرنج این امکان را به بازیکنان می دهد تا برای بازی خود برنامه ریزی زمانی انجام دهند. هنگامی که یک بازیکن حرکت می کند، یک دکمه یا یک اهرم برای شروع ساعت حریف را لمس می کند.اگر زمان یک بازیکنی تمام بشود می گوییم که او باخته است (مگر اینکه حریف به اندازه کافی مهره ای نداشته باشد) و در این صورت یک تساوی است.

 

 

منبع:

https://www.shatranjiran.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/58/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%82%D9%88%D8%A7%D8%B9%D8%AF-%D8%B4%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%AC

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۰۴
زهرا زمانلو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی