ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

ورزش آسان

در این سایت اطلاعات ورزشی خود را بیشتر کنید.

گیاه مناسب برای زمین چمن ورزشی

پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۴۹ ق.ظ

بهترین چمن برای زمین های گلف

کیفیت زمین گلف به شدت تحت تاثیر چمن استفاده شده در آن زمین است، پس دقت در انتخاب نوع چمن برای زمین گلف درجه اهمیت زیادی دارد.

در زمین گلف شمالی Kentucky bluegrass و perennial ryegrass استفاده می شوند. این گیاهان میتوانند در برابر آسیب های ناشی از ضربه به سرعت خود را ترمیم کنند و کوتاهی های ایجاد شده را بپوشانند. Creeping bentgrass نیز برای قسمت هایی با رنگ سبزی بیشتر استفاده می شوند. در بخش های جنوبی کشور گیاه bermudagrass performs به خوبی نیاز سبز بودن و رشد سریع ناشی از آسیب دیدگی را تامین میکند.

در دیگر مناطق گیاهانی نظیر zoysia grass، bahia grass و fescue استفاده می شود.

برای رزروزمین چمن مصنوعی شرق تهران  به صورت آنلاین به سایت آسان اسپرت مراجعه کنید.

همچنین می توانید مقاله هایانواع اسکیت ،برنامه تمرینی فوتبال برای نوجوانان و... را در وبلاگ asansports مطالعه کنید.

 

بهترین نوع چمن برای دیگر ورزش های بازیکنی و محبوب

ورزش هایی مانند بیس بال، فوتبال، راگبی، کریکت و لاکراس شرایط مشابهی را برای چمن مورد نیاز خود دارند. تحمل میزان رفت و آمد، سازگاری و میزان تعمیرپذیری از مهمترین عوامل تاثیر گزار هستند. برای این نوع ورزش ها بهترین انتخاب گیاه Kentucky bluegrass برای مناطق شمالی است.

مخلوط هایی حاوی ۱۰-۲۰٪ گیاه ryegrassمیتواند سریع تر باعث بهبود مناطق آسیب دیده بشود. برای مناطق جنوبی یکی از بهترین انتخاب ها گیاه bermudagrass است. در طول زمستان میتوان از گیاه bermudagrass به صورت خفته همراه با گیاه ryegrass استفاده کرد تا نیاز تمام طول سال را برطرف کند.

 

منبع: وبلاگ آسان اسپورت

https://blog.asansports.com/2019/03/09/%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%da%86%d9%85%d9%86-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa/

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۱۰
زهرا زمانلو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی